In Haaglanden heet dat gewoon "Assistentie Collega" maar zonder aanvullende informatie weten andere wagens natuurlijk niet waar ze zich heen moeten spoeden. Het is daar zelfs zo erg dat het woord "assisteren" uit den boze is. "Even de collega's van de 11.20 assisteren" dan breekt meteen paniek uit op de meldkamer, terwijl de toon natuurlijk een belangrijke rol spreekt bij een daadwerkelijke assistentie collega...
Kleine anekdote dan nog: ik reed ooit in een andere regio (Haaglanden), toen het daar heel druk was. Ik meldde ons in bij de meldkamer en vertelde dat als we collega's ergens mee konden assisteren, we het dan wel zouden horen. Toen zei de meldkamer "Ja, dat is helemaal goed, dankuwel, op één woord na dan". Gevolgd door twee zeer verbaasde gezichten van mijn collega en mij. Na wat denkwerk, wat niks opleverde, vroeg ik de meldkamer wat hij dan bedoelde, want zowel mijn collega als ik wisten niet wat we dan verkeerd hadden gezegd. En toen zei hij "ja, het woord assisteren, dan gaan hier de stoppen door". Ik durfde vervolgens niet meer uit te leggen via de ether dat we er in Rijnmond het woord SPOED voor plakken.... om niet nog meer collega's te voorzien van hartklachten.