Politietop zint op andere aanpak geweld van grote groepen zeer agressieve mensen

Auteur Topic: Politietop zint op andere aanpak geweld van grote groepen zeer agressieve mensen  (gelezen 2078 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Dit is toch niet nieuw, en komt toch in alle landen voor?
Hiervoor hebben we nu toch de ME?
 :-\  ???

Politietop zint op andere aanpak geweld

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5551907/__Politietop_wil_andere_aanpak_geweld__.html?p=6,1
vr 11 dec 2009, 17:34

 DEN HAAG -  De Nederlandse politietop (Raad van Hoofdcommissarissen) gaat zich bezinnen op de aanpak van grote groepen zeer agressieve mensen, zoals de hooligans die zich op 22 augustus ernstig misdroegen in Hoek van Holland. Dat zegt een woordvoerder van de korpschefs vrijdag tegen het ANP. „Deze ontspoorde populatie is niet meer terug te dringen met de nu beschikbare middelen.”

Volgens de zegsman, Jelle Egas, bieden traditionele instrumenten zoals de wapenstok, pepperspray en zelfs honden lang niet altijd soelaas meer. Dat komt omdat de hooligans vaak onder zo'n enorme invloed van alcohol en drugs zijn, dat deze instrumenten ze niet meer tegenhouden. „Ze zijn zo gedrogeerd, ze schrikken zelfs niet meer terug van waarschuwingsschoten en gerichte schoten, zo blijkt onder meer uit de rellen in Hoek van Holland”, verduidelijkt Egas. „De inzet van de huidige instrumenten blijkt niet voldoende. We bezinnen ons daarom op aanpassing van de inzet tegen geweld in dit soort gevallen.”
(...)


Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ook bij dit bericht heb ik het gevoel van een afleidingsmanoeuvre van de politietop... Durven ze nu te beweren dat het inzetten van de ME geen zin gehad zou hebben? ???

Zes paarden waren voldoende... Dus meer paarden inzetten?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
ik zeg riotguns met beanbags en rubberen kogels.... en een paar paardjes... probleem opgelost... ::)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
ik zeg riotguns met beanbags en rubberen kogels.... en een paar paardjes... probleem opgelost... ::)

Ben benieuwd hoe de politie-top dit gaat oplossen ??? verscheidene middelen zijn niet ingevoerd omdat deze agressie zouden opwekken.. ik ben beniewd


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
tja... soms moet je agressie met nog meer agressie uiteenslaan... maar goed... men zal weer weer met een of ander knuffelbeertjes bombardement aankomen zodat de sfeer ter plaatse omslaat in een vriendelijker sfeer.... :-X
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
tja... soms moet je agressie met nog meer agressie uiteenslaan... maar goed...

Helemaal mee eens !

Citaat
men zal weer weer met een of ander knuffelbeertjes bombardement aankomen zodat de sfeer ter plaatse omslaat in een vriendelijker sfeer.... :-X

Tot de volgende ramp...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
helaas heb ik niet het idee dat het gebeuren in Hoek van Holland effect gaat geven... de verantwoordelijken proberen weg te duiken en de kop in het zand te steken totdat alles over is gewaaid....

Wanneer snapt men nu eens, dat bezuinigingen bij de politie ten koste gaat van: veiligheid, boeven vangen en slagkracht...

Zodat men dat wel op werkvloer snapt maar niet bij hogerhand wil doordringen... hebben we, als collegas, elke keer maar weer met de poten in de bagger te staan en de shit te ontvangen...

Ik vind dat de collega;s enorm dapper en proffesioneel hebben gehandeld. Ik heb een paar verhalen gehoord en in mijn eigen referentiekader kan ik mij daar iets bij voorstellen....


Ik ben bang, dat iedereen doet een plas.... en het blijft helaas zoals alles al was... ::)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....