als deutscher rettungsassistent in nl arbeiten

Auteur Topic: als deutscher rettungsassistent in nl arbeiten  (gelezen 2456 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bernic

• Gast
Gepost op: 28 september 2009, 09:57:43
guten morgen,

mir wurde dieses forum hier vom brandweerforum empfohlen.
ich hoffe sehr es ist ok wenn ich hier in deutsch schreibe und mir kann jemand helfen.

meine frau und ich haben vor nach nl auszuwandern. hierzu fangen wir bald an intensiv die sprache zu lernen.
ich stehe allerdings vor einem großen problem mit meinem beruf. ich bin rettungsassistent in deutschland und möcht gerne als solcher in den niederlanden weiterarbeiten. welche möglichkeiten habe ich dort?

zwaailamp

• Forum gebruiker
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #1 Gepost op: 28 september 2009, 10:47:38
misschien in de zomer bij de Zandvoortse hulpverlening?

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 28 september 2009, 13:17:04
Even ter info:
Deutsche Rettungsdienst is in Nederland ambulancedienst.
We spreken hier dus over iemand die als ambulanceverpleegkundige aan het werk wil.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #3 Gepost op: 28 september 2009, 13:28:10
Even vertaald  ;)

Een goede morgen,

Ik werd vanaf het brandweerforum hierheen doorverwezen. Ik hoop dat als ik het hier in het duits schrijf ook iemand me kan helpen, mijn vrouw en ik moeten binnenkort naar NL emigreren. Voor die tijd willen wij snel en intensief de taal leren. Ik heb nu een groot probleem met mijn beroep. Ik ben een reddingsmedewerker (ambulancebroeder) in Duitsland,
en zou graag verder willen met mijn beroep maar dan in Nederland. welke mogelijkheden heb ik?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 28 september 2009, 21:30:51
Even ter info:
Deutsche Rettungsdienst is in Nederland ambulancedienst.
We spreken hier dus over iemand die als ambulanceverpleegkundige aan het werk wil.

Niet helemaal.
De Duitse rettungsdienst Het werk van de Rettungsassistent is qua niveau meer te vergelijken met die van de ambulancechauffeur in Nederland.
In Duitsland rijden er - bij mijn weten - geen verpleegkundigen mee op de ambulance.

-------------

Übersetzung:

Even ter info:
Deutsche Rettungsdienst ist in den Niederlände 'ambulancedienst'.
So wir sprechen hier über jemand die arbeiten will wie ambulancesanitäter.

Nicht genau.
Das arbeit der Rettungsassistent ist was betrifft Niveau mehr zu vergleichen mit das arbeit der Ambulancechauffeur in die Niederlände.
In Deutschland fahren sanitäter nicht mit auf dem ambulance, so weit ich kenne.

Bernic, bei welchem dienst arbeiten sie?
Feuerwehr, DRK, Johanniter?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #5 Gepost op: 28 september 2009, 21:38:23
maarten du hast sanitëter auf die rettungswagen aber das is nicht ein hollandische verpleger ein sanitäter hast nicht genau schule
du hast rettungsasiisten = chauf
sanitäter = verpleger met minder rechten
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 28 september 2009, 22:24:28
maarten du hast sanitëter auf die rettungswagen aber das is nicht ein hollandische verpleger ein sanitäter hast nicht genau schule
du hast rettungsasiisten = chauf
sanitäter = verpleger met minder rechten

Spreek tegen mij maar Nederlands hoor, dat gaat me een stuk beter af ;D ;)

Maar ons punt is hetzelfde denk ik, de 'verpleegkundige' op de Duitse ambulance is minder gekwalificeerd dan de verpleegkundige op de Nederlandse ambulance en is daarom meer te vergelijken met het niveau van een Nederlandse ambulancechauffeur.

Waarmee ik uiteraard niemand tekort wil doen; ieder systeem heeft zo z'n voors en z'n tegens O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Rene112

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 29 september 2009, 00:01:28
Volgens mij halen een aantal mensen hier wat duitse begrippen door elkaar.... en dat maakt het verhaal er niet duidelijker op ;)

In Duitsland bestaat één officiele functie die je (een beetje) zou kunnen vergelijken met onze ambulanceverpleegkundige : de Rettungsassistent.

Het woord "assistent" geeft sommigen misschien het idee dat het meer om de chauffeur gaat die de verpleegkundige assisteert... maar dat is hier dus niet het geval.

Om Rettungsassistent te worden moet je een opleiding van 2 jaar volgen waarbij het resultaat vergelijkbaar is met het niveau van een Paramedic.

Onze nederlandse ambulanceverpleegkundigen zijn hoger opgeleid en dat schijnt vrij uniek te zijn in de wereld (maar daar hebben anderen hier op het forum vast meer verstand van). Daardoor lijkt het mij moeilijk voor een duitse Rettungsassistent om hier als ambulanceverpleegkundige aan het werk te komen...

groeten,
René de Caluwé

zwaailamp

• Forum gebruiker
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #8 Gepost op: 29 september 2009, 16:20:51
Wanneer deze duitse meneer zin papieren genoeg zijn om in het nederlande BIG register te worden opgenomen, is er volgens mij uiteindelijk een mogelijkheid om als vpk te werken. Maar misschien is het verstandiger om eerst als chauffeur ergens aan de bak te komen, dan heb je immers niks te maken met het register...