Foto's maken politie auto's

Auteur Topic: Foto's maken politie auto's  (gelezen 17814 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

maffiabaas

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #10 Gepost op: 24 september 2009, 21:31:09
Oke bedankt iedereen voor de reacties.
Als ik bij een ongeval of brand deze agent nog eens zie zal ik hem er eens over aan spreken O0


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #11 Gepost op: 24 september 2009, 21:33:37
Met deze instelling kom je dr wel  O0

Ja, die een strepers hebben het altijd gedaan, afschaffen die gastenl.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #12 Gepost op: 24 september 2009, 21:51:37
In hoeverre wordt er tijdens opleiding en verdere loopbaan aandacht besteedt aan mediabelangen? Wordt er door politiewoordvoerders/voorlichters wel eens uiteengezet hoe er omgegaan dient te worden met de pers?

Ik weet uit eigen ervaring wel wat situaties waarbij bijvoorbeeld persalarm werd gegeven en vervolgens ter plaatse een agent moeilijk ging doen. Tegenstrijdig zo iets.


maffiabaas

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #13 Gepost op: 24 september 2009, 22:05:13
Ja, die een strepers hebben het altijd gedaan, afschaffen die gastenl.
Dit is onzin wat je zegt , niks afschaffen maar beter voorlichten. Je stuurt toch ook geen piloot de lucht in zonder dat hij alles heeft gehad kwa theorie :o


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #14 Gepost op: 24 september 2009, 22:11:58
Dit is onzin wat je zegt , niks afschaffen maar beter voorlichten. Je stuurt toch ook geen piloot de lucht in zonder dat hij alles heeft gehad kwa theorie :o

Kijk is goed wat er in mijn profiel staat!! Was ironisch bedoeld

mvg
Mike


maffiabaas

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #15 Gepost op: 24 september 2009, 22:32:55
Ik weet dat je het sarcastische bedoeld daarom zeg ik het ook he  ::)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #16 Gepost op: 25 september 2009, 00:09:45
... je mag van alles foto's maken zelfs als portret maar je mag het dan niet publiceren. Gewone foto's van inzetten van hulpdiensten kunnen hulpdiensten niet sommeren om de foto's te verwijderen...

Helaas zijn (heel) veel agenten niet op de hoogte van de wetgeving hierover... In principe is openbaar grondgebied vrij gebied voor de pers, klaar.

Maaarrrr er zijn uiteraard weer wat uitzonderingetjes... Portretrecht is er eentje van, al lijkt mij dit in jouw geval niet helemaal van toepassing.

Nog een uitzondering ... foto's van militaire gebouwen, terreinen, instalaties of werken.(mits niet direct een schiftelijke toestemming overlegd kan worden van het "bevoegd gezag")

Das een heel ruim begrip. Nu wordt normaal gesproken de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Er zijn niet voor niets speciale spottersplaatsen bij sommige bases.
Maar het is heel duidelijk omschreven en heel rechtsgeldig èn geld ook als een foto vanaf "de openbare weg" genomen is. Ik weet uit ervaring dat de KMar daar heel zorgvuldig (lees: moeilijk voor de fotograaf die geen toestemming heeft) mee om kan gaan.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #17 Gepost op: 25 september 2009, 00:19:03


Mag deze agent wel naar mij toe komen en zeggen dat ik me camera moet in leveren omdat ik een foto maak van een politie auto?


Ja hoor, dat mag hij zeggen.....dat mag jij ook zeggen tegen hem.


HenkJan

  • Centralist
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • Centralist
Reactie #18 Gepost op: 25 september 2009, 09:47:22
Inderdaad!


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #19 Gepost op: 25 september 2009, 17:19:11
We hebben het nu over foto's van "burgers", maar kijk eens op deze (niet officiële) site van de brandweer Hoofddorp. Een hele rij foto's van een ernstig ongeval, waarbij het niet anders kan dan dat deze zijn gemaakt door een "proffesional". De hulpverleners zetten keurig een uitklapbaar scherm op, maar staan daarop zelf naast/binnen het scherm foto's te nemen. Ik moet wel vermelden dat er geen slachtoffers oid direct in beeld zijn, maar ik vraag mij af of dit nu de bedoeling is.


http://brandweerhoofddorp.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/09/22/09.jpg