Foto's maken politie auto's

Auteur Topic: Foto's maken politie auto's  (gelezen 17970 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 25 september 2009, 17:33:08
We hebben het nu over foto's van "burgers", maar kijk eens op deze (niet officiële) site van de brandweer Hoofddorp. Een hele rij foto's van een ernstig ongeval, waarbij het niet anders kan dan dat deze zijn gemaakt door een "proffesional". De hulpverleners zetten keurig een uitklapbaar scherm op, maar staan daarop zelf naast/binnen het scherm foto's te nemen. Ik moet wel vermelden dat er geen slachtoffers oid direct in beeld zijn, maar ik vraag mij af of dit nu de bedoeling is.

http://brandweerhoofddorp.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/09/22/09.jpg

Volgens mij worden er hier door een officiële aangewezen brandweerfotograaf foto's gemaakt van een incident, welke zowel voor evaluatie, voorlichting als de onofficiële website gebruikt worden .... Tevens worden de foto's op aanvraag geleverd aan de andere diensten. Dus ja, dit is de bedoeling  ;)

Én dat is dus het verschil met een echte brandweerfotograaf en de mensen die zich brandweerfotograaf noemen.
Echter heeft dit volgens mij weinig tot niets met dit topic te maken  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 25 september 2009, 17:36:20
Volgens mij worden er hier door een officiële aangewezen brandweerfotograaf foto's gemaakt van een incident, welke zowel voor evaluatie, voorlichting als de onofficiële website gebruikt worden ....
Én dat is dus het verschil met een echte brandweerfotograaf en de mensen die zich brandweerfotograaf noemen.
Echter heeft dit volgens mij weinig tot niets met dit topic te maken  ::)

Het is wel een beetje raar dat foto's uit de binnenring op het WWW verschijnen als ze voor evaluatie doeleinden gemaakt worden... terwijl andere fotografen geweert worden uit de binnenring / schermen worden opgetrokken... Vriendjes politiek? ::) ???

Hoe krijg je dat als agent bij een afzetting fatsoenlijk uitgelegd?  ::)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 25 september 2009, 17:51:26
Het is wel een beetje raar dat foto's uit de binnenring op het WWW verschijnen als ze voor evaluatie doeleinden gemaakt worden... terwijl andere fotografen geweerd worden uit de binnenring / schermen worden opgetrokken... Vriendjes politiek? ::) ???

Dat is dan onder de noemer voorlichting ;)
Of de foto's ethisch verantwoord - en dus te publiceren - zijn, zullen de fotografen of hogere legerleiding in Hoofddorp beoordelen denk ik.

En zolang je de foto's niet verkoopt aan de media, is er i.m.o. ook geen sprake van concurrentievervalsing.

So what's the point 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Glenn2

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 25 september 2009, 17:53:32
Dat is dan onder de noemer voorlichting ;)
Of de foto's ethisch verantwoord - en dus te publiceren - zijn, zullen de fotografen of hogere legerleiding in Hoofddorp beoordelen denk ik.

En zolang je de foto's niet verkoopt of gratis doormailt aan de media, is er i.m.o. ook geen sprake van concurrentievervalsing.

So what's the point 8)
Even wat verduidelijking aangebracht ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 25 september 2009, 18:08:05
We kunnen (wederom) hele discussie's over brandweerfotografen gaan houden ... Echter is bovenstaand voorbeeld volledig ingekaderd door Veiligheidsregio Kennemerland ...

De vraag ging volgens mij over het fotograferen van politie(auto's)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 25 september 2009, 18:32:05
Het is wel een beetje raar dat foto's uit de binnenring op het WWW verschijnen als ze voor evaluatie doeleinden gemaakt worden... terwijl andere fotografen geweert worden uit de binnenring / schermen worden opgetrokken... Vriendjes politiek? ::) ???

Moeten ze maar een politieperskaart aanvragen....

maffiabaas

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 25 september 2009, 18:32:28
We kunnen (wederom) hele discussie's over brandweerfotografen gaan houden ... Echter is bovenstaand voorbeeld volledig ingekaderd door Veiligheidsregio Kennemerland ...

De vraag ging volgens mij over het fotograferen van politie(auto's)
Vandaag weer naar een melding geweest van een brand waarbij natuurlijk ook politie betrokken is.
Daarbij deze foto getrokken
Maar nu zonder enkele problemen.
Dus ja wat zou nou het probleem geweest zijn met die agent van gisteren. Ik weet het niet hoor. Maar ik ga lekker door met mijn hobby ;)

maffiabaas

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 25 september 2009, 18:35:47
Moeten ze maar een politieperskaart aanvragen....
Poltieperskaart krijg je niet zomaar. Daar moet je journalist voor zijn van beroep aangezien ik dat niet ben kan je die ook niet aanvragen.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #28 Gepost op: 29 september 2009, 12:23:26
Misschien zou je een betere instelling moeten krijgen, tegenover de politie. Dat dit een agent in opleiding betrof, doet niets af aan zijn persoon.
Dat hij machtmisbruik maakt, is dan ook een behoorlijk kromme conclusie.

Laatst maakte mijn broertje foto's van de natuur, in de buurt van Urenco te Almelo. Hierop werd hij aangesproken, waarna de politie werd gebeld. Hierop diende hij alle gemaakte foto's te wissen, in verband met de veiligheid. Urenco is namelijk een behoorlijk gecompliceerd bedrijf, wat ook met nucleaire stoffen werkt. Mijn broertje heeft daarop alle foto's gewist en zijn excuses aangeboden. De agent in kwestie vertelde hem daarop, dat het vaker voorkwam, maar dat het geen consequenties voor hem heeft.

Ik kan mij goed voorstellen dat fotografen af en toe op de vingers worden getikt. Al dan niet met een argument.
Volg netjes de instructies op en je kan elkaar de hand schudden.
Dit lijkt me toch een iets nettere aanpak.

Dat jij later thuis, de gewiste foto's heb teruggehaald, heeft mijn inziens te maken, met het gebrek aan respect

Glenn2

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 29 september 2009, 12:41:31
Daar noem je nogal wat. Foto's maken van een terrein een bedrijf dat met nucleaire stoffen werkt, of een politieauto op straat in een noodhulp situatie. Zoek de verschillen :)