GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009  (gelezen 90776 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Zijn er experts op het forum die kunnen zien of het een Leopart I of II is?  :)

Niet zo'n expert als het om legergroen gaat, maar:
http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/leopard_tanks/leopard_2_bergingstank


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Niet zo'n expert als het om legergroen gaat, maar:
http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/leopard_tanks/leopard_2_bergingstank

Thanx! Het zal wel een II zijn...

De leopard I:

[img width=700]http://www.defensie.nl/media/Leopard_genietank_1_tcm46-115415.jpg


de leopard II:

[img width=700]http://www.defensie.nl/media/Leopard2_bergingstank_tcm46-112212.jpg


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Thanx! Het zal wel een II zijn...

Daarom gaf ik ook de link naar de 2 en niet de 1  ;)


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Spectaculaire show van de landmacht. Petje af.

Kan iemand mij uitleggen waarom men in dit geval geen takel kan gebruiken? Dit apparaat trek dus een ton of 50 en in Rotterdam zijn vele takels en lieren aanwezig die meer trekken.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Effe speculaas knabbelen:

Takelen als omhoog is geen optie omdat er onder het viaduct geen ruimte is.

Voor het trekwerk moet je je misschien afvragen of die voertuigen uit Rotterdam daar wel kunnen komen.

Wat blijft er dan over? De trekshow van defensie.
Waarvan ik hoop dat er beeldmateriaal komt!


Dennis Evertse

  • Project Engineer (BEng)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
    • DennisEvertse.com
Ze kunnen als ze stil staan, 105 ton (per stuk) lieren door gebruik te maken van een katrolsysteem O0 O0

Voordeel is dat ze op alle terrein uit de voeten kunnen, en dat ze zelf al een goede 55ton wegen, dat in combinatie met een dozerblad geeft een zeer stabiele basis, daar kan menig bergingstruck of ander liervoertuig een puntje aan zuigen denk ik zo O0

Info: http://de.wikipedia.org/wiki/Bergepanzer_B%C3%BCffel


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Srich, ik weet niet of jouw bevinding klopt.

Toen er laatst 16 juni 2009 een bovenleiding kapot werd getrokken door een trein in Sassenheim, moesten de inzittenden ook binnen blijven in verband met electrocutiegevaar. Dat de spanning er automatisch af gaat, is dus onwaarschijnlijk.
Misschien een Prorail-medewerker die uitsluitsel kan geven? :P

Jarno, als dat werkelijk de spanning er niet vanaf gehaald wordt wat denk je dat er dan gebeurd met 150/380 KV net in NL/europa (aangezien NS daar zijn stroom van af neemt). Er zitten altijd zekeringen/snelschakelaars anders zouden we een totale blackout hebben omdat de stroom onbeperkt loopt dan..... trekt ie alles onderuit.
Ik zal ff een bron opzoeken dat er wel snelschakelaars er tussen zitten.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Ik weet ook niet of de spanning er automatisch af gaat, maar wel dat het heel snel door het Schakel- en meldcentrum van ProRail gedaan zal worden, zeker na een telefoontje van de treindienstleiding.
En dat passagiers dan nog moeten blijven zitten, is omdat eerst iemand een veiligheidstester moet plaatsen om a) te controleren of de spanning er af is en evt. restspanning af te voeren, en b) als er onverhoopt weer spanning op komt dit aan te geven door eraf te knallen.

http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=628226

Dus dat de reizigers zoals in Sassenheim moesten wachten, was puur voor de zekerheid denk ik.


nexxon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #278 Gepost op: 26 september 2009, 19:23:16
Niet zo'n expert als het om legergroen gaat, maar:
http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/leopard_tanks/leopard_2_bergingstank

Het voertuig op de foto op die site, heeft het zelfde kenteken als die op de foto's hierboven. Dus zijn idd leopards 2


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Ze kunnen als ze stil staan, 105 ton (per stuk) lieren door gebruik te maken van een katrolsysteem O0 O0

Voordeel is dat ze op alle terrein uit de voeten kunnen, en dat ze zelf al een goede 55ton wegen, dat in combinatie met een dozerblad geeft een zeer stabiele basis, daar kan menig bergingstruck of ander liervoertuig een puntje aan zuigen denk ik zo O0

Info: http://de.wikipedia.org/wiki/Bergepanzer_B%C3%BCffel


Leerzaam

Ik snap dat ze goed van pas komen. Je kunt er in ieder geval ook mee duwen. O0

En het is arbo-technisch ook wel prettig om gepantserd te zitten, als je aan verwrongen staal gaat trekken met een kabel 8)