GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009  (gelezen 90067 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Treinen op elkaar gebotst bij Barendrecht

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4918560/__Treinen_op_elkaar_gebotst_bij_Barendrecht__.html?p=2,1

BARENDRECHT -  

Bij Barendrecht zijn twee goederentreinen en passagierstrein op elkaar gebotst.

Bij de botsing is in elk geval één gewonde gevallen. Het gaat om de machinist van één van de twee goederentreinen. De man zit bekneld in zijn cabine. Na de botsing zouden er explosies geweest zijn. Volgens de politie zijn er verder 'relatief weinig slachtoffers.' Bij een restaurant aan de snelweg op loopafstand van de spoorlijn zijn na de botsing van drie treinen bij Barendrecht tientallen reizigers opgevangen. Zij zijn na het ongeval uit de trein gehaald en naar het restaurant gelopen.

Het ongeval vond plaats bij de Lorentzweg. Voor zover nu bekend, zouden er geen gewonden zijn gevallen in de passagierstrein. Er zouden geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij de botsing tussen de goederentreinen.
(...)
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Kerels, help mij eens even uit de droom.

Hoeveel brandweereenheden zijn er nu gealarmeerd/ terplaatse en in hoeverre kun je nu nog spreken van een middel hulpverlening?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
0:13:13 25-9-2009 | PRIO 1 HO902 Lorentzweg Barendrecht HV Gevaarlijkestof (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106 | Brandweer | Rotterdam Rijnmond
BRW Rotterdam-Rijnmond - Chef Meldkamer + Hoofdofficier 90.2  ( 1400927 )

Nu al conclusies trekken mag natuurlijk niet maar ik kan je alvast garanderen dat er morgen ochtend geen treintjes kunnen rijden op dit traject..........
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
25-09-2009 ! Grip 2 ! PRIO 1 HV471 Lorentzweg Barendrecht HV Gevaarlijkestof (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
  Adres: Lorentzweg, Barendrecht
1400471 00:11:19 Rotterdam-Rijnmond VRR - Zuid Ridderkerk Korpsalarm
1400999 00:11:19 Rotterdam-Rijnmond VRR - GMK Lichtkrant MKB
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Citaat
Op vrijdag 25 september 2009  00:15 schreef JimmyWooh het volgende:
Even interne informatie, aangezien ik zojuist iemand gesmsd heb die bij ProRail werkt. Hij is op moment niet werkzaam, maar wist via via volgende te melden.

Het zijn 3 treinen, waarvan 1 lichte schade heeft. Het is niet duidelijk welke trein het is. Een andere trein is van Railon en een andere trein vervoert voornamelijk containers. Er is ook een persoon overleden. Hij denkt dat het de machinist zelf is. Verder is een van de goederentanks zwaar beschadigd en lek geraakt, en het is niet bekend welke stof daarin opgeslagen lag.

ff ergens anders vandaan
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
[img width=700]http://media.nu.nl/m/m1dzi5saa37c.jpg


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
ff ergens anders vandaan

ik weet niet of je de foto's al hebt gezien?..... Maar ik zie daar wel iets meer als lichte schade...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Bij de botsing is een pilaar van het viaduct zwaar beschadigd geraakt, meldt de Verkeersinformatiedienst.
(Dat zou volgens mij kunnen betekenen dat op de A15 geruime tijd een rijstrook of zelfs hele rijbaan afgesloten zal zijn)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
ik weet niet of je de foto's al hebt gezien?..... Maar ik zie daar wel iets meer als lichte schade...

waarschijnlijk hebben ze het over de IC Amsterdam - Rotterdam- Brussel (de benelux dus)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P