GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009  (gelezen 90116 keer)

0 gebruikers (en 35 gasten bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Citaat
Op vrijdag 25 september 2009  09:02 schreef Ticker het volgende:
Hoe vind je deze, me pa zou moeten rijden inplaats van die ERS.

Maar wordt op het laatste moment terug gehaald omdat hij toch geen groen licht krijgt om te rijden.
ERS dondert hem voorbij.

Even later een flinke bliksemschicht over de leidingen, waarna de NS naar me vader belt om te vragen of hij even kan gaan kijken, omdat ze het contact met de treinen hebben verloren.

PS: het zijn dus 3 treinen, die 3e zat zo ingeklapt dat men het niet eens in de gaten had.
PS2: ik weet niet welke machinist nu elke keer wordt aangehaald die is overleden onderweg.. de machinist in de Raillion goederen trein was gister avond al overleden.. bij het ontdekken dat er dus een 3e trein aanwezig was, was de conclusie na, wat kleding in een compacte cabine te hebben gevonden, al snel gemaakt.

Het blijken dus 5 treinen te zijn
3 goederen en 2 passagierstreinen (IC en Stopper) mogelijk zijn er dus 2 doden te betreuren
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
zucht...... daar gaan we weer
ten 1e denk je nou echt dat deze man de brandweer en ambulance medewerkers zo aan de kanten zal duwen om een foto van de situatie te gaan maken?
nee natuurlijk niet. deze mensen zijn zeer professioneel en zorgen dat niemand last van ze zal hebben.
ten 2e willen we allemaal een gedegen onderzoek zal alles toch zo snel mogelijk vastgelegd moeten worden.
ten 3e als het onderzoek niet goed gebeurt hebben we daar weer wat over te zeuren

WAT WIL JE NOU????
mensen hier op dit fantastische forum, denk nou eens na voordat je dingen gaat roepen, met logisch nadenken weet je vaak zelf het antwoord al
mocht je het antwoord nou niet weten stel hier dan op normale wijze een vraag in plaats van een beschuldigende vinger of opmerking te geven


greetz free

Zie PM
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Het blijken dus 5 treinen te zijn
3 goederen en 2 passagierstreinen (IC en Stopper) mogelijk zijn er dus 2 doden te betreuren

Er is een verschil tussen treinen en locomotieven.
1 goederentrein kan door 2 locomotieven getrokken worden.
Waarschijnlijk zijn hier andere vaktermen voor.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Het blijken dus 5 treinen te zijn
3 goederen en 2 passagierstreinen (IC en Stopper) mogelijk zijn er dus 2 doden te betreuren



Kan je misschien ook een bronvermelding geven waar je dit bericht gevonden hebt? Sommige site's zijn wat betrouwbaarder dan andere. Het lijkt mij sterk dat de HV diensten nu nog niet geconstateerd hebben dat er nog een trein betrokken is bij het incident, laat staan dat er nog een slachtoffer in zit.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Kan je misschien ook een bronvermelding geven waar je dit bericht gevonden hebt? Sommige site's zijn wat betrouwbaarder dan andere. Het lijkt mij sterk dat de HV diensten nu nog niet geconstateerd hebben dat er nog een trein betrokken is bij het incident, laat staan dat er nog een slachtoffer in zit.

kijk ff naar de quote en zie dat het de zoon is van 1 van de machnisten, verder is de quote ook een link en klik je daar op komt het orgineel post te voorschijn
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Sowieso betrokken materieel:

ERS Railways class 66
DBSRN (Railion) 2x 6400
NS HiSpeed Benelux stam (met Traxx loc)
NSR DDAR (op sommige beelden ook te zien met noodsein)

Wat de vijfde betrokken trein moet zijn is mij verder een raadsel.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Het blijken dus 5 treinen te zijn
3 goederen en 2 passagierstreinen (IC en Stopper) mogelijk zijn er dus 2 doden te betreuren

Het stukje wat je citeert, van Ticker, klopt ook al niet. "Even later een flinke bliksemschicht over de leidingen, waarna de NS naar me vader belt om te vragen of hij even kan gaan kijken, omdat ze het contact met de treinen hebben verloren." NS zal daar echt niet over bellen, dat zal de verkeersleiding van ProRail doen.

Zoals te zien op de foto's, zijn er twee goederentreinen bij betrokken en had een van die twee treinen twee locomotieven voorop (of allebei 'in tractie', of een in tractie en een in 'opzending'), namelijk de 6454 (helemaal plat) en de 6415 (ontspoord).


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Extra uitzending Rijnmond Nieuws over treinongeluk

TV Rijnmond nieuws brengt vrijdag om 12 uur een extra nieuwsuitzending over het treinongeluk bij Barendrecht.

In de extra nieuwsuitzending interviews met burgemeester van Belzen van Barendrecht en burgemeester Aboutaleb van Rotterdam.Verder is er veel aandacht voor de gevolgen van het ongeluk voor het passagiersvervoer en het goederenvervoer over het spoor.
www.rijnmond.nl


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Het stukje wat je citeert, van Ticker, klopt ook al niet. "Even later een flinke bliksemschicht over de leidingen, waarna de NS naar me vader belt om te vragen of hij even kan gaan kijken, omdat ze het contact met de treinen hebben verloren." NS zal daar echt niet over bellen, dat zal de verkeersleiding van ProRail doen.

Zoals te zien op de foto's, zijn er twee goederentreinen bij betrokken en had een van die twee treinen twee locomotieven voorop (of allebei 'in tractie', of een in tractie en een in 'opzending'), namelijk de 6454 (helemaal plat) en de 6415 (ontspoord).
Dat lijkt mij ook dat het dubbeltractie is geweest.
En over die zoon...waarschijnlijk weet hij niet dat de NS en Prorail 2 verschillende organisaties zijn (vroegah niet) :)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
p2kflex
08:43:16 25-09-09GROUP-2LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR MKA :CPA RIJNMOND COORD H 20 A RIJENWAARDSEWEG BARENDRECHT
0120988MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Life-Line-1 - MMT)


Gaat niet goed daar  :-\

Had te maken met de bevrijding van het dodelijke slachtoffer ;)