Wat zijn de klachten van gebruikers over C2000?

Auteur Topic: Wat zijn de klachten van gebruikers over C2000?  (gelezen 14286 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #20 Gepost op: 27 september 2009, 19:59:56
Binnenhuis dekking 95%?? I waag dat te betwijfelen. Ik heb toch regelmatig slechte dekking, door de manier van bouwen en materialen heb ik het gevoel dat dit alleen maar erger wordt. Dit geldt ook voor de telefoon, ij mij de deur open of dicht scheelt een hoop.

Die 95% is een theoretisch gemiddelde in mijn optiek. Als ik voor een oefening een pand in ga en halverwege het pand verlies ik een paar seconden de dekking met het netwerk, geeft mij dat weinig vertrouwen. Wie zegt mij dat ik het signaal hou als ik ellende heb???

in mijn optiek moeten er versterkende installaties op de voertuigen komen, die als man in the middle twee richtingen op het signaal versterken.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #21 Gepost op: 27 september 2009, 20:08:20
in mijn optiek moeten er versterkende installaties op de voertuigen komen, die als man in the middle twee richtingen op het signaal versterken.

Deze technologie is reeds beschikbaar en ook al in gebruik.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #22 Gepost op: 27 september 2009, 20:34:36
Binnenhuis dekking 95%?? I waag dat te betwijfelen. Ik heb toch regelmatig slechte dekking, door de manier van bouwen en materialen heb ik het gevoel dat dit alleen maar erger wordt. Dit geldt ook voor de telefoon, ij mij de deur open of dicht scheelt een hoop.

Die 95% is een theoretisch gemiddelde in mijn optiek. Als ik voor een oefening een pand in ga en halverwege het pand verlies ik een paar seconden de dekking met het netwerk, geeft mij dat weinig vertrouwen. Wie zegt mij dat ik het signaal hou als ik ellende heb???

in mijn optiek moeten er versterkende installaties op de voertuigen komen, die als man in the middle twee richtingen op het signaal versterken.

Ze hebben het over een buitenhuis dekking (landelijk) van 95% en binnen nog slechter.


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #23 Gepost op: 27 september 2009, 21:07:15
In de regio Hollands-midden hebben wij verbindingsproblemen in de volgende dorpen:Noordwijk,noordwijkerhout en Lisse.
nauwelijks contact met de meldkamer en collega's of helemaal geen verbinding. Deze punt worden ook besproken in Zembla vanavond!


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #24 Gepost op: 27 september 2009, 21:35:03
in nhn mag piket van politie  niet naar het strand want daar is geen dekking van c2000 of nauwelijks heb ook van diverse reddingsbrigade's gehoord dat de berichten vaak niet of bijna niet aankomen  

als er meerdere mensen op het kanaal roepen word je in de wacht gezet dit is toch erg lastig als je hulp nodig hebt en je wilt de noodknop niet gebruiken
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #25 Gepost op: 27 september 2009, 22:51:48
Ik dacht dat je bij anoloog nog wel doorelkaar kon schreeuwen. Iets staat bij mij dat toen hier in Amsterdam nog anoloog gekwebbeld werd, er dwars door een gesprek wel eens "48.01 SPOED" werd geroepen en dat het HB die persoon dan voorang gaf...

Zie ook dit filmpje, vanaf 0417:




ja bij 4.28
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #26 Gepost op: 27 september 2009, 23:02:42
- 01. Er is geen op een aantal locaties onvoldoende binnendekking (en buitendekking is voor 95% gegarandeerd)
De buitendekking van 95% vind ik persoonlijk bar laag en zeker geen bijzaak.

Ik vraag me af of iedereen weet wat de 95% dekking inhoudt. Dit is een combinatie tijd/plaats, wat dus wil zeggen dat je in 5% van de gevallen op dat moment op die plaats geen bereik hebt. Doe je 1 stap naar links of rechts of wacht je 1 seconde dan is de kans 95% dat je wel kunt zenden of ontvangen. Het wil dus niet zeggen dat je in 5% van Nederland geen bereik hebt! Verder vind ik persoonlijk een gegarandeerde dekking van 95% tijd/plaats over heel Nederland helemaal niet gek, dit lukt met je GSM niet.

in nhn mag piket van politie  niet naar het strand want daar is geen dekking van c2000 of nauwelijks heb ook van diverse reddingsbrigade's gehoord dat de berichten vaak niet of bijna niet aankomen  

Dus als er politiehulp op het strand nodig is, komt er geen politie? Sorry, maar ik heb er moeite mee om dat te geloven...Verder, met een digitaal netwerk komen berichten wel of niet aan. Bijna niet bestaat niet.

als er meerdere mensen op het kanaal roepen word je in de wacht gezet dit is toch erg lastig als je hulp nodig hebt en je wilt de noodknop niet gebruiken

En leg mij eens uit in hoeverre dat te wijten is aan C2000? Dit lukt je ook niet met analoog of welk ander digitaal netwerk. Als het kanaal of gespreksgroep in gebruik is zul je moeten wachten, dat is nooit anders geweest. Hooguit, als jij toevallig de sterkste zender was, dat je sommige anderen kon wegdrukken. Garanties dat dit ook lukte en ook nog eens verstaanbaar was had je niet.


Wat mij tot nu toe als gebruiker opvalt, is dat bij meerdere diensten de gespreksgroepen vaak behoorlijk vol worden gepropt. Gevolg, soms moet een gebruiker wachten voor hij contact kan krijgen met de meldkamer. Als er goed gebruikgemaakt wordt van de mogelijkheid tot statussen, kan iemand een "aanvraag spraakcontact" statussen en in spoed gevallen een status "spraakaanvraag spoed". Op die manier kun je toch, zonder noodknop, vragen om voorrang.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #27 Gepost op: 27 september 2009, 23:14:49
Even over de hardware, portofoons voor brandweer hebben veel teveel mogelijkheden. Zijn te ingewikkeld voor het doel waar ze voor bedoeld zijn, (kun je niet oplossen met instructie). Moelijk te bedienen en af te lezen in brand situaties, en al helemaal niet af te lezen met ademluchtmasker. Aansluiting, helm porto is kwetsbaar, en geluid is slecht. Spreeksleutel slecht te bedienen met handschoen kortom,...
We hadden in het pakket van C2000 een soort My First Sony moeten hebben. Een aan en uit knop, kanaalschakelaar en een robuuste uitvoering.
Maar het allerbelangrijkste, misschien een dekking van 75% tussen de manschappen binnen en de leidinggevende buiten..... of vraag ik nu teveel.
En ik weet dat analoog het ook niet had, maar met een kostenplaatje van een miljard was dit toch niet veel gevraagd.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 27 september 2009, 23:32:50
ja bij 4.28

Maar je kon dus wel door elkaar heen praten?


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #29 Gepost op: 28 september 2009, 00:21:34
Deze technologie is reeds beschikbaar en ook al in gebruik.
Dat is mij bekend, alleen dat het op voertuigen al in gebruik is niet. Ik weet dat er voertuigen  zijn die hiertoe in staat is, maar operationele toepassing heb ik nog niet gezien.

In mijn optiek zou bij, bijvoorbeeld, ieder eerste-lijnsvoertuig een mob moeten zitten met deze functie. Hierdoor komt, mede door de plaatsing van de voertuigen, een fijnmazig netwerk, waardoor de dekkingsgraad binnenshuis vergroot wordt.

Waar wordt dit al toegepast?
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat