- 01. Er is geen op een aantal locaties onvoldoende binnendekking (en buitendekking is voor 95% gegarandeerd)
De buitendekking van 95% vind ik persoonlijk bar laag en zeker geen bijzaak.
Ik vraag me af of iedereen weet wat de 95% dekking inhoudt. Dit is een combinatie tijd/plaats, wat dus wil zeggen dat je in 5% van de gevallen op dat moment op die plaats geen bereik hebt. Doe je 1 stap naar links of rechts of wacht je 1 seconde dan is de kans 95% dat je wel kunt zenden of ontvangen. Het wil dus niet zeggen dat je in 5% van Nederland geen bereik hebt! Verder vind ik persoonlijk een gegarandeerde dekking van 95% tijd/plaats over heel Nederland helemaal niet gek, dit lukt met je GSM niet.
in nhn mag piket van politie niet naar het strand want daar is geen dekking van c2000 of nauwelijks heb ook van diverse reddingsbrigade's gehoord dat de berichten vaak niet of bijna niet aankomen
Dus als er politiehulp op het strand nodig is, komt er geen politie? Sorry, maar ik heb er moeite mee om dat te geloven...Verder, met een digitaal netwerk komen berichten wel of niet aan. Bijna niet bestaat niet.
als er meerdere mensen op het kanaal roepen word je in de wacht gezet dit is toch erg lastig als je hulp nodig hebt en je wilt de noodknop niet gebruiken
En leg mij eens uit in hoeverre dat te wijten is aan C2000? Dit lukt je ook niet met analoog of welk ander digitaal netwerk. Als het kanaal of gespreksgroep in gebruik is zul je moeten wachten, dat is nooit anders geweest. Hooguit, als jij toevallig de sterkste zender was, dat je sommige anderen kon wegdrukken. Garanties dat dit ook lukte en ook nog eens verstaanbaar was had je niet.
Wat mij tot nu toe als gebruiker opvalt, is dat bij meerdere diensten de gespreksgroepen vaak behoorlijk vol worden gepropt. Gevolg, soms moet een gebruiker wachten voor hij contact kan krijgen met de meldkamer. Als er goed gebruikgemaakt wordt van de mogelijkheid tot statussen, kan iemand een "aanvraag spraakcontact" statussen en in spoed gevallen een status "spraakaanvraag spoed". Op die manier kun je toch, zonder noodknop, vragen om voorrang.