Wat zijn de klachten van gebruikers over C2000?

Auteur Topic: Wat zijn de klachten van gebruikers over C2000?  (gelezen 14469 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 28 september 2009, 00:26:15
Even over de hardware, portofoons voor brandweer hebben veel teveel mogelijkheden. Zijn te ingewikkeld voor het doel waar ze voor bedoeld zijn, (kun je niet oplossen met instructie). Moelijk te bedienen en af te lezen in brand situaties, en al helemaal niet af te lezen met ademluchtmasker. Aansluiting, helm porto is kwetsbaar, en geluid is slecht. Spreeksleutel slecht te bedienen met handschoen kortom,...
We hadden in het pakket van C2000 een soort My First Sony moeten hebben. Een aan en uit knop, kanaalschakelaar en een robuuste uitvoering.
Maar het allerbelangrijkste, misschien een dekking van 75% tussen de manschappen binnen en de leidinggevende buiten..... of vraag ik nu teveel.
En ik weet dat analoog het ook niet had, maar met een kostenplaatje van een miljard was dit toch niet veel gevraagd.

De hardware is voor mij als brandwacht niet het probleem, alleen bij schakelen naar DMO. Ik snap alleen niet dat er geen manier van monteren op het ademluchttoestel is geplaatst. Ik heb een blusjas gehad waarbij de reflectiestrepen de connectie tegenhield!. Vroeger had je een draagband, ook niet alles. Ik zou voor een montage op het ademluchtharnas gaan. Voor de bediening van onze porto moet dat voldoende zijn. Moet je meer (schakelen) dan is hij snel bereikbaar.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Guppie3335

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 28 september 2009, 00:49:09
Ik ben niet echt bekend met jullie systeem maar als ik alles zo lees in de commentaren waarom dan niet op een VC bij grote calamiteiten een goede steunzender met afdoende bereik ???

SRich

• Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 28 september 2009, 13:24:21
Maar je kon dus wel door elkaar heen praten?

was ff slecht te verstaan maar ja.....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 28 september 2009, 15:07:32
Ik ben niet echt bekend met jullie systeem maar als ik alles zo lees in de commentaren waarom dan niet op een VC bij grote calamiteiten een goede steunzender met afdoende bereik ???

Ik denk dat je daar maar een deel van het probleem mee oplost.

Laat ik overigens wel nog even expliciet zeggen dat ik met het systeem zelf geen problemen heb. Ik vind het beter dan analoog, en via een DMO kanaal kan je terug naar de oude techniek (min of meer). Er zitten alleen nog een boel kinderziekten in.

In de essentie is het een prima systeem
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 28 september 2009, 15:53:16
het systeem wel, de randapparatuur is minder....

Ik zeg voor de brandweer: porto's met grote spreekknoppen omdat de bediening met handschoenen errug lastig is

Politie, zo klein mogelijk, zodat je met een soort port af kan, zowel verborgen diensten als uniform dienst....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 28 september 2009, 16:05:44
het systeem wel, de randapparatuur is minder....

Ik zeg voor de brandweer: porto's met grote spreekknoppen omdat de bediening met handschoenen errug lastig is

Politie, zo klein mogelijk, zodat je met een soort port af kan, zowel verborgen diensten als uniform dienst....

Aanvulling: ME terug naar analoog. De informatie is vluchtig en de vertraging kan een probleem zijn.

Opmerking: de uitvoering van de apparatuur is niet het probleem is

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 28 september 2009, 17:32:17
was ff slecht te verstaan maar ja.....

Het HB kon de spoedmelding verstaan. Ik weet niet of afkappen door de centralist bij anoloog mogelijk was, maar dat had vast met een aanpassing mogelijk gemaakt kunnen worden. En kan je met C2000 door elkaar heen praten...?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 28 september 2009, 17:39:38
En kan je met C2000 door elkaar heen praten...?

*zenden niet toegelaten*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 28 september 2009, 17:45:04
*zenden niet toegelaten*

;) Het systeem moet je toestemming geven om te zenden. Als er al iemand in de gespreksgroep aan het praten is dan krijg je geen toestemming.

Als dus +20 personen in een gespreksgroep zitten en iederéén heeft 30 seconden spreektijd nodig omdat hij wat wil melden dan ben je 10 minuten verder voordat je aanvraag spraakcontact beantwoord wordt (als je netjes blijft wachten). Als iederéén de status urgente spraak aanvraag gebruikt wordt je ook gewoon in volgorde van binnenkomst behandeld. Als één iemand de noodknop gebruikt ligt in sommige regio's al het verkeer van de gespreksgroep stil en kan degene praten zonder de spreeksleutel in te moeten drukken.

Soms moet je dus gewoon wachten, en wachten en wachten...

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #39 Gepost op: 28 september 2009, 18:14:22
*zenden niet toegelaten*

E.e.a. is ook afhankelijk van de gebruikte randapparatuur.
Hier krijg je bij een mobilofoon alleen de tekst "wachten aub"  terwijl je bij een porto inderdaad eerst de tekst "wachten aub" krijgt en daarna (als extraatje) ook de tekst "zenden niet toegelaten"
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.