Wat zijn de klachten van gebruikers over C2000?

Auteur Topic: Wat zijn de klachten van gebruikers over C2000?  (gelezen 14283 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 28 september 2009, 19:17:12
*zenden niet toegelaten*

Duidelijk dus, op het anologe netwerk kon je er dus gewoon door heen schreeuwen en desnoods al direct je boodschap geven(''Assistentie collega, schietpartij" bijvoorbeeld)en nu moet je eerst een knop indrukken voor je toestemming krijgt. Wat is dan urgent en wat niet... Treinen die nog rijden; urgent. Een collega die is neergeschoten; nog urgenter. Daarom denk ik dat het beter is dat je af en toe gewoon door elkaar moet kunnen roepen, zodat het HB weet hoe urgent het wel niet is...


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #41 Gepost op: 28 september 2009, 19:20:27
Niet om het 1 of ander, maar je kunt nog gewoon roepen zonder eerst een spraakaanvraag te doen ( althans in deze regio ). Of je gehoord word is een ander verhaal....Door elkaars gesprek heen kletsen kan zoals reeds vermeld niet, maar zodra de ander klaar is met spreken kun jij gewoon voorrang/urgent/spoed of wat dan ook roepen...


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 28 september 2009, 20:07:23
Niet om het 1 of ander, maar je kunt nog gewoon roepen zonder eerst een spraakaanvraag te doen ( althans in deze regio ). Of je gehoord word is een ander verhaal....Door elkaars gesprek heen kletsen kan zoals reeds vermeld niet, maar zodra de ander klaar is met spreken kun jij gewoon voorrang/urgent/spoed of wat dan ook roepen...

Maar ik bedoelde dat je met anolog wél door elkaar gesprek heen kan roepen, dus ook als iemand anders de spreeksleutel nog heeft ingedrukt. En ik eigenlijk wel zeker dat het HB kan afkappen want dat gebeurde 'vroeger' ook als er een spreeksleutel bleef hangen.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #43 Gepost op: 28 september 2009, 20:48:40
Maar ik bedoelde dat je met anolog wél door elkaar gesprek heen kan roepen, dus ook als iemand anders de spreeksleutel nog heeft ingedrukt.

Klopt ... maar het was niet altijd een zekerheid dat het HB je hoorde.
Als de andere zender dichter bij het HB was dan jij en/of een mobilofoon gebruikte terwijl jij met een porto bezig was ... was de kans dat je er overheen kwam ... nou ja ... heel klein.

Om dit te ondervangen is er de noodoproep in C2000 gesleuteld.
En de ervaring met Hoek van Holland is dus dat meerdere noodoproepen in één gespreksgroep problemen opleveren.
Noodoproep - Directe open verbinding tussen gebruiker en meldkamer zonder dat de spreeksleutel ingedrukt hoeft te worden.
Meerdere noodoproepen ... meerdere open verbindingen ... en ja ... daar hebben we het net over ... dat gaat niet zo goed.
(understatement)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #44 Gepost op: 28 september 2009, 21:32:08
Niet om het 1 of ander, maar je kunt nog gewoon roepen zonder eerst een spraakaanvraag te doen ( althans in deze regio ). Of je gehoord word is een ander verhaal....Door elkaars gesprek heen kletsen kan zoals reeds vermeld niet, maar zodra de ander klaar is met spreken kun jij gewoon voorrang/urgent/spoed of wat dan ook roepen...

Alleen is bij ons wel gebleken, dat er bij een bepaalde situatie veel te lange zinnen worden gemaakt of dat de collega die dus ''urgent'' is er gewoon niet door komt

(er is een aanrijding met letsel, waarbij kentekens worden doorgegeven, nummers van lantaarnpalen en het verzoek om de gemeente, een andere collega wil een ander verkeersongeval met letsel melden maar komt er niet doorheen, als hij er dan door heen is, gaan allerhande eenheden aanvraag spraak doen en melden dat ze gaan rijden, de collega met een nader bericht komt er niet meer tussendoor)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 28 september 2009, 21:38:30
Alleen is bij ons wel gebleken, dat er bij een bepaalde situatie veel te lange zinnen worden gemaakt of dat de collega die dus ''urgent'' is er gewoon niet door komt

(er is een aanrijding met letsel, waarbij kentekens worden doorgegeven, nummers van lantaarnpalen en het verzoek om de gemeente, een andere collega wil een ander verkeersongeval met letsel melden maar komt er niet doorheen, als hij er dan door heen is, gaan allerhande eenheden aanvraag spraak doen en melden dat ze gaan rijden, de collega met een nader bericht komt er niet meer tussendoor)

En over dat soort situaties spreek ik dus. Ik denk dat je gewoon ten alle tijde over iemand anders heen moet kunnen schreeuwen zodra je de noodknop indrukt, en dan ook nog goed verstaanbaar, want toen de koppeling tussen C2000 en anoloog hier in Amsterdam er nog op zat heb ik vaak gehoord dat er enkel ruis uitkwam, terwijl iemand wel een boodschap probeerde door te geven...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 28 september 2009, 21:42:18
Ik denk dat je gewoon ten alle tijde over iemand anders heen moet kunnen schreeuwen zodra je de noodknop indrukt

Dat kun je ook wel ... Echter zit de gehele meldkamer dan in de takkeherrie tot jij zelf je porto reset, dat kan namelijk niet op afstand gedaan worden, en als jij vervolgens niet meer in staat bent om je porto te resetten.... Juist :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 28 september 2009, 22:11:26
Dat kun je ook wel ... Echter zit de gehele meldkamer dan in de takkeherrie tot jij zelf je porto reset, dat kan namelijk niet op afstand gedaan worden, en als jij vervolgens niet meer in staat bent om je porto te resetten.... Juist :|

<sarcasme modus>Perfect geregeld allemaal, elk systeem heeft na 10 jaar toch nog kinderziektes. Kom op jongens, niks aan de hand... Doorlopen!</sarcasme modus>


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #48 Gepost op: 28 september 2009, 22:14:50
Kinderziekte's ... kleine kinderen worden groot ... wat zegt dat over kleine ziekte's?


Toch blijf ik persoonlijk positief over C2000
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #49 Gepost op: 28 september 2009, 22:17:25
Wat ik mij afvraag; Hoeveel capaciteit heeft een GSM-mast?
Als de capaciteit daarvan namelijk hoger ligt, dan die van een gsm-mast, zou men daarvan gebruik moeten maken.
Dit zou toch mogelijk moeten zijn met de technische vooruitgang die wij boeken?

Ok, het ligt op een andere frequentie, maar het heeft meer draagkracht. En een frequentie instellen, is niet het moeilijkste werk. Zo zouden er namelijk minder uitgaven komen, doordat men geen speciale c2000 masten hoeft te bouwen.
Ook is het mogelijk, om in geval van calamiteiten, de mast alleen te reserveren voor de hulpdiensten. Tevens is het bereik hoger, doordat GSM-masten op meer plaatsen staan.

Het is maar een ideetje hoor, ik weet niet of het te bewerkstelligen valt.. maar proberen kan altijd lijkt me toch?