ik zou punt 6 en 7 even met analoog proberen en dan hier de uitkomst vertellen......
Bij de analoge systemen drukte zoals iedereen wellicht weet de sterkste de lichtere zenders weg, wat in het gunstigste geval betekende dat er maar 1 zender hoorbaar was, en in het meest ongunstigste geval er alleen een hoop herrie te horen was.
Mocht het technisch mogelijk zijn om meerdere zenders (porto/mobi) te ontvangen lijkt het me, zoals eerder door "Crashtender" als eerder geschreven, voor een centralist ook niet handig om bv 4 gesprekken door elkaar te horen, maar misschien geeft dit toch meer gevoel van veiligheid.
En zoals met alle dingen, wordt het altijd vergeleken met iets wat we hadden, "We willen iets geheel nieuw wat 10x meer moet kunnen maar het moet hetzelfde
zijn werken als we nu hebben", en mogelijk is er onvoldoende instructie gegeven met het werken met de nieuwe apparatuur?
Zoals "Chrashtender" als schreef, hebben de meeste problemen een oorzaak welke merendeel te herleiden is door een onjuiste bediening van de apparatuur, iets wat niet alleen bij C-2000 gebeurd maar ook in andere systemen, alleen is het dan midder opvallend. (iedereen kent het wel, goh me video heeft niet opgenomen doordat ik het record knopje vergeten was)
Zo lezend zouden de technische problemen van C-2000 zouden dan zijn:
- Onvoldoende dekking
- Bij calamiteiten/evenementen is er mogelijk te weinig dekking/capaciteit
- mogelijk te weinig gespreksgroepen
Misschien is het mogelijk om bij incidenten meer (afzonderlijk van een mast) directe communicatie naar een VC wagen te laten lopen.
Wellicht opper ik iets van technisch onmogelijk in met C-2000, het is maar een idee.
En voor evenementen speciale extra capaciteit op te richten, wordt immers voor GSM systemen ook (soms) gedaan.
NOTE: Ik ben geen C-2000 gebruiker, en geen zender deskundige, doch wel techneut.