Brandweer Beverwijk landskampioen hoofdklasse - 26-9-2009

Auteur Topic: Brandweer Beverwijk landskampioen hoofdklasse - 26-9-2009  (gelezen 3706 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Gepost op: 27 september 2009, 18:11:25
Brandweer Beverwijk landskampioen.
Afgelopen Zaterdag is de Beverwijkse brandweer voor het eerst in haar geschiedenis landskampioen in de hoofdklasse brandweerwedstrijden geworden. Tijdens een spectaculaire, lastige maar vooral zware wedstrijd in het koningsnummer van de brandweerwedstrijden bleek de ploeg het beste te hebben gepresteerd. Doordat de ploeg al eerste was geworden in zowel de provinciale als gewestelijke wedstrijden mocht men strijden voor de landstitel.

De ploeg kreeg een uitgebeid en ingewikkeld scenario te bestrijden. Er moest worden uitgerukt te assistentie aan de brandweer Werkhoven. Er was brand uitgebroken in een loonbedrijf in het dorp. Tijdens het aanrijden van het Beverwijkse blusvoertuig gebeurde er een “ongeval”. Een personenauto schrok van de aankomende brandweerwagen en reed een steiger omver. De persoon welke op de steiger bezig was viel door het raam op de eerste etage en had een slagaderlijke bloeding. De bestuurder van de personenauto bleef in een shock in z’n auto zitten. Direct kwam de ploeg in actie en haalde de persoon naar beneden en verleende eerste hulp.

Ondertussen kwam de bevelvoerder van de brandweer Werkhoven aangerend met de mededeling dat de brand totaal uit de hand was gelopen en dat er nu ook een LPG tank in brand stond. Ook kwam er op dat moment een persoon aanrennen welke in brand stond. Snelheid maar bovenal letten op eigen veiligheid was gewenst. De persoon werd geblust en overgedragen aan de ambulancedienst en de LPG tank werd gekoeld met een waterkanon. Onder dekking van twee stralen kon de hoofdafsluiter van de tankwagen worden dicht gedraaid zodat dat gevaar geweken was.

Daarna kon de ploeg zich bezig houden met de brand in het loonbedrijf zelf. Hier stond binnen in de loods een tracktor in brand en lag er een slachtoffer welke bezig was geweest met laswerkzaamheden mogelijk was geëlektrocuteerd. En alsof dat nog niet genoeg was kwam een werknemer van een naburig bedrijf aanrennen dat er een bedrijfsongeval was gebeurd waarbij iemand gespietst was duur een stalen pen. Ook deze moest bevrijd worden.  Uiteindelijk lukte het de ploeg om alles binnen 1 uur onder  controle te krijgen en de slachtoffers over te dragen aan de ambulancedienst.

Burgemeester Han van Leeuwen en postcommandant Chris van Amersfoort waren ook naar Bunnik afgereisd om de Beverwijkse ploeg aan te moedigen. Niet zonder resultaat bleek achteraf. De jury was van mening dat de Beverwijkse ploeg verreweg de beste inzet had neergezet. Met een ruim verschil werd de ploeg Landskampioen.
Ook individueel viel de ploeg in de prijzen. Zo werden de bevelvoerder en waterploeg eerste, de officier van dient tweede en de pompbediende derde individueel. Al met al een geweldige prestatie aldus een trotse burgemeester.

Later meer foto's op www.brandweerbeverwijk.nl




Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2009, 18:16:16
Mannen en vrouwen van dse brandweer beverwijk , van harte gefeliciteerd met het behalen van het landskampioenschap  O0 O0 O0


spanjaard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2009, 19:12:47
Brandweer Beverwijk Gefeliciteerd O0
Fotograaf Hollands-midden en Haarlemmermeer.  WWW.HILLEGOM112.WEB-LOG.NL


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2009, 19:23:19
Brandweer Beverwijk Una Paloma Blanca

Een goed sfeertje doet de helft!  ;D

Van Harte.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2009, 20:08:17









Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #5 Gepost op: 27 september 2009, 21:04:31
Waarom staat de man op de 1e foto zo gevaarlijk op een randje?
Ik zie geen valbeveiliging, ik weet wel, in de praktijk gebeurt het ook niet maar dit is een spelletje, het zijn immers wedstrijden.

Stel je voor dat de persoon uitglijd/mis stapt................


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #6 Gepost op: 27 september 2009, 21:51:26
Had het vanmiddag ook al gezegd, maar ook nog even via deze weg: Gefeliciteerd mannen!!!  :) ;) :P O0

Je zou er toch bíjna om naar Beverwijk verhuizen, hč Ruud :D ;D
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #7 Gepost op: 28 september 2009, 09:27:02
Waarom staat de man op de 1e foto zo gevaarlijk op een randje?
Ik zie geen valbeveiliging, ik weet wel, in de praktijk gebeurt het ook niet maar dit is een spelletje, het zijn immers wedstrijden.

Stel je voor dat de persoon uitglijd/mis stapt................

Deze man heeft valbeveiliging onder zijn overall en een bevestiging door het openstaande raam aan de binnenzijde gezekerd met een stevige constructie. Werd losgemaakt op het moment van ladder afdalen, dus helemaal veilig!


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #8 Gepost op: 28 september 2009, 10:34:39
Ruud en de rest van de ploeg,

Nogmaals de hartelijke felicitaties en nu iets enthousiaster dan zaterdagavond. Ik zat in een restaurant en dan moet je je toch een beetje inhouden aan de telefoon, maar ik had niets anders van jullie verwacht.  O0
Assumption is the mother of all fuck-ups


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #9 Gepost op: 28 september 2009, 10:54:25
Ruud ook van deze kant,  Van harte gefeliciteerd,

@ mallemiering... wanneer gaan wij weer eens zitten voor een hoofdklasse wedstrijd te organiseren ? lol 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....