Drie jarig jongetje komt om bij campingbrand - Workum 27-09-2009

Auteur Topic: Drie jarig jongetje komt om bij campingbrand - Workum 27-09-2009  (gelezen 4213 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #10 Gepost op: 27 september 2009, 23:16:46
De bekende van mij (mede fotograaf) is er geweest en gaf rond half 11 door dat het 4 jarige kind was overleden. Dat was de informatie die hij daar ter plekke had ontvangen. De bron aldaar ken ik niet.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 27 september 2009, 23:18:57
De bekende van mij (mede fotograaf) is er geweest en gaf rond half 11 door dat het 4 jarige kind was overleden. Dat was de informatie die hij daar ter plekke had ontvangen. De bron aldaar ken ik niet.


Een onbevestigde bron dus.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 27 september 2009, 23:29:41

Volgens mij is tevens al tientallen keren verzocht om de XS4all monitor te gebruiken, in diezelfde verzoeken staat óók het verzoek om een eenduidige topictitel samen te stellen  
 ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ricardo van der Vegt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #13 Gepost op: 27 september 2009, 23:31:26
WORKUM - Rond half 10 kreeg de meldkamer een melding van een brand op camping It Soal te Workum. Het bleek te gaan om een ontploffing in een (houten) caravan.

Door nog onbekende oorzaak had er zich een ontploffing voorgedaan, waarbij binnen enkele minuten de gehele caravan in brand stond. Op het moment van de ontploffing was in ieder geval een Duitse moeder en haar kind in de caravan aanwezig. De moeder kan zelfstandig uit de caravan komen, het kind werd na ongeveer 10 minuten door de brandweer en een ambulance medewerker uit de caravan gehaald. Het kind werd met spoed naar het Antonius Ziekenhuis in Sneek gebracht. Over de aard van de verwondingen is niks bekend. De caravan kan als verloren worden beschouwd.

Meer info volgt maandag in de loop van de dag.


bron: http://www.112fryslan.nl


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #14 Gepost op: 27 september 2009, 23:33:35
Eigen topic is ook onnodig, pas op voordat je iets plaatst over dodelijke slachtoffers, dan kan je beter het persbericht afwachten.

Je hebt helemaal gelijk, zowel over het evt dodelijke slachtoffer (al is de bron waar ik het bericht van kreeg voor mij betrouwbaar) alsmede aangaande het eigen topic.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #15 Gepost op: 28 september 2009, 09:52:06
Jongetje dood in caravan

AMSTERDAM -  Een 3-jarige jongetje uit Duitse Essen is zondagavond om het leven gekomen bij een brand in een caravan op een camping in Workum.


Het drama speelde zich aan camping It Soal aan de Suderseleane, pal aan het IJsselmeer.

De hulpdiensten kregen rond 21.20 uur een melding van een felle caravanbrand in de Friese plaats. De brandweer kwam direct ter plaatse met drie voertuigen en had de brand snel onder controle. Na een korte zoekactie werd het jongetje in het slaapkamergedeelte gevonden.

Het kind werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek. Hij overleed korte tijd later. Bij de brand raakte de 27-jarige moeder van het jochie gewond aan haar handen.

Bron De Telegraaf


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
Reactie #16 Gepost op: 28 september 2009, 10:39:33
niet goed :'(

p2kflex
22:02:42 27-09-09-ALPHA-Prio 1 (personen in pand: 2) (Nader bericht: middel-brand) Woningbrand SUDERSELEANE 23 27 WORK Inzet
MB0303051BRW Veiligheidsregio Friesland (Coördinator BOT)

3-jarig jongetje komt om op Friese camping
 
FOTO ANP/KOEN SUYK
WORKUM - Een 3-jarig jongetje uit de Duitse stad Essen is zondagavond bij een brand op een camping in Workum (Friesland) om het leven gekomen.

Dat meldde de politie. Het jongetje lag in een caravan te slapen toen daar een felle brand uitbrak. Na een korte zoekactie werd de peuter in het slaapkamergedeelte gevonden. Later overleed hij in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Zijn 27-jarige moeder is met brandwonden aan haar handen in het ziekenhuis opgenomen. (ANP)

Bron AD.nl
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 28 september 2009, 10:51:24
triest, sterkte voor alle betrokkenen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....




Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #19 Gepost op: 28 september 2009, 11:48:22
Helaas bleek mijn bron wel gelijk te hebben.
Ik wil alle betrokkenen (familie in de eerste plaats, maar ook de hulpverleners), heel veel sterkte wensen.