Jerommeke doe eens wat research... NERGENS ter wereld worden deze stokken gebruikt ter vervanging van latten in gebruik bij de ME. Dat is ook in het geheel niet het doel van deze stok.
Op een laag pitje wordt er nogsteeds gekeken naar vervanging van de huidige korte wapenstok. De eerdere proeven die zijn gehouden met uitschuifbare stokken hebben toen niet geleid tot stokken die voldeden aan de eisen van de politie. Hetzelfde gold in Duitsland, dit is hier toen voor ontwikkeld.
mbt het handelen van de stok door collega's....tsja flauwekul redenatie natuurlijk. Als ik zie hoe sommige collega's hun wapen hanteren (vooral degene met kleine handjes). Dan ook maar gelijk het vuurwapen afschaffen? Laat ik maar niet spreken over de 'gevechtstechnieken' van sommige collega's. Gelijk maar hun executieve status afnemen?
Nee want weet je wat de oorzaak hiervan is, diezelfde politiek, die nu niet wil dat de politie agressie uitstraalt, heeft er ervoor gezorgd dat de politie al jaar en dag moet bezuinigen en meer met minder moet doen.... wat bedoel ik daar mee ? Minder trainingen in diensttijd. Minder IBT. Dus minder oefenuren...
Dus... mijn mening per week twee uren dienstsport weer in voeren zodat je twee keer per week een uurtje kan sporten ( lees trainen, dojo, geweldsmiddelen etc etc) en ik heb het vermoeden dat je daarmee heel snel een stukje geoefendheid terug krijgt...
Ik ben overigens voor in het invoeren van de lange lat... niet perse altijd bij je... maar wel gewoon op alle noodhulp auto's. Bij massale groepen is zo'n lange lat gewoon makkelijker en houdt je de groepen beter op afstand...