Lange wapenstok, ja of nee?

Auteur Topic: Lange wapenstok, ja of nee?  (gelezen 34491 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 8 mei 2010, 18:46:47
Jerommeke doe eens wat research... NERGENS ter wereld worden deze stokken gebruikt ter vervanging van latten in gebruik bij de ME. Dat is ook in het geheel niet het doel van deze stok.

Op een laag pitje wordt er nogsteeds gekeken naar vervanging van de huidige korte wapenstok. De eerdere proeven die zijn gehouden met uitschuifbare stokken hebben toen niet geleid tot stokken die voldeden aan de eisen van de politie. Hetzelfde gold in Duitsland, dit is hier toen voor ontwikkeld.

mbt het handelen van de stok door collega's....tsja flauwekul redenatie natuurlijk. Als ik zie hoe sommige collega's hun wapen hanteren (vooral degene met kleine handjes). Dan ook maar gelijk het vuurwapen afschaffen? Laat ik maar niet spreken over de 'gevechtstechnieken' van sommige collega's. Gelijk maar hun executieve status afnemen?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 9 mei 2010, 01:31:46
Jerommeke doe eens wat research... NERGENS ter wereld worden deze stokken gebruikt ter vervanging van latten in gebruik bij de ME. Dat is ook in het geheel niet het doel van deze stok.

mbt het handelen van de stok door collega's....tsja flauwekul redenatie natuurlijk. Als ik zie hoe sommige collega's hun wapen hanteren (vooral degene met kleine handjes). Dan ook maar gelijk het vuurwapen afschaffen? Laat ik maar niet spreken over de 'gevechtstechnieken' van sommige collega's. Gelijk maar hun executieve status afnemen?

Daar gaat dit topic toch over? Lange wapenstok ja of nee ?

Met de huidige training en het accoord gaan met het ''net behalen'' van de toets zonder verdere consequentie's zul je het inderdaad op straat moeten doen met de mensen die je tot je beschikking hebt. Een extra training en een wapen waarmee je extra handelingen moet verrichten en je het risico loopt om dichter bij je verdachte te komen zijn dan in mijn optiek geen vooruitgang ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 9 mei 2010, 01:33:39
Binnen nu en 5 jaar hebben jullie tasers, op de man.  8)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 9 mei 2010, 01:35:40
Binnen nu en 5 jaar hebben jullie tasers, op de man.  8)

Alsjeblieft niet ....  ::)

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #64 Gepost op: 9 mei 2010, 09:52:44

Op een laag pitje wordt er nogsteeds gekeken naar vervanging van de huidige korte wapenstok. De eerdere proeven die zijn gehouden met uitschuifbare stokken hebben toen niet geleid tot stokken die voldeden aan de eisen van de politie. Hetzelfde gold in Duitsland, dit is hier toen voor ontwikkeld.

Nee want weet je wat de oorzaak hiervan is, diezelfde politiek, die nu niet wil dat de politie agressie uitstraalt, heeft er ervoor gezorgd dat de politie al jaar en dag moet bezuinigen en meer met minder moet doen.... wat bedoel ik daar mee ? Minder trainingen in diensttijd. Minder IBT. Dus minder oefenuren...

Dus... mijn mening per week twee uren dienstsport weer in voeren zodat je twee keer per week een uurtje kan sporten ( lees trainen, dojo, geweldsmiddelen etc etc) en ik heb het vermoeden dat je daarmee heel snel een stukje geoefendheid terug krijgt...

Ik ben overigens voor in het invoeren van de lange lat... niet perse altijd bij je... maar wel gewoon op alle noodhulp auto's. Bij massale groepen is zo'n lange lat gewoon makkelijker en houdt je de groepen beter op afstand...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 9 mei 2010, 10:01:34
Als ik zie hoe sommige collega's hun wapen hanteren (vooral degene met kleine handjes). 1) Dan ook maar gelijk het vuurwapen afschaffen? 2)  Laat ik maar niet spreken over de 'gevechtstechnieken' van sommige collega's. 3) Gelijk maar hun executieve status afnemen?

1) Afschaffen Nee  niet meer VW dragend JA
2) JA niet meer de straat op
3) Volmondig JA
als je 1 van de proeven niet of maar net haald gelijk je executieve status afnemen net zolang tot dat je die wel op een goed nivo beheerst
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #66 Gepost op: 9 mei 2010, 12:08:23
1) Afschaffen Nee  niet meer VW dragend JA
2) JA niet meer de straat op
3) Volmondig JA
als je 1 van de proeven niet of maar net haald gelijk je executieve status afnemen net zolang tot dat je die wel op een goed nivo beheerst

Dus het (net) behalen van de toets resulteren in het afnemen van de executieve status?  ???
Waarom zou je de toets dan nog doen?  ::)
Zolang iemand alle toetsen haalt is er géén probleem. Dat de huidige vuurwapens niet lekker in de hand liggen bij de kleinere handen is ook al een jarenlang spelend probleem.
Met de huidige toetsdagen kun je de gevechtstechnieken van collega's niet meer verbeteren, 2 dagen in een jaar in een sportzaaltje je ding doen & afgetoetst worden.....

Blijf het apart vinden, sportschutters moeten 18x per jaar een schietbeurt doen .... De politie 2 x examen per jaar en that's it  ::) :(

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #67 Gepost op: 9 mei 2010, 23:55:08
Jerom, amen.... daarom zeg... de dienstsport weer zijn intrede laten doen.... minimaal twee keer per week sporten... 1 maal conditie... 1 maal geweldsbeheersing/schieten...

Dan raak je geoefend... nu niet.... nu is het geheel de verantwoordelijkheid van de collega zelf...

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 9 mei 2010, 23:58:24
Jerom, amen.... daarom zeg... de dienstsport weer zijn intrede laten doen.... minimaal twee keer per week sporten... 1 maal conditie... 1 maal geweldsbeheersing/schieten...

Dan raak je geoefend... nu niet.... nu is het geheel de verantwoordelijkheid van de collega zelf...

Waarom zorgen alle agenten gewoon niet dat ze zakken tijdens de periodieke test? Lijkt me een aardig signaal naar boven...  ;)

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #69 Gepost op: 10 mei 2010, 00:58:20
omdat dat nu juist mijn eigen eer te na is...

Schieten heb ik nooit problemen mee gehad... en fysiek heb ik nooit problemen mee gehad... zolang men tegen mij zegt dat ik rustig moet slaan en schoppen omdat ik misschien andere blesseer... lol...

Nee... ik heb er geen moeite mee, echter geoefendheid is niet het enige voordeel wat de baas er mee krijgt... .stukje loyalteit, stukje meer wij-gevoel.... meer uniform optreden...meer eenheid...kan nog wel even doorgaan...