Politie schiet man in voet in Leidschendam 29-09-2009

Auteur Topic: Politie schiet man in voet in Leidschendam 29-09-2009  (gelezen 4529 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 29 september 2009, 21:13:34
Waarvan 1 dode en 7 gewonden tijdens 1 incident.

Dat ene incident is uitzonderlijk, van de rest kan ik niet wakker liggen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #11 Gepost op: 29 september 2009, 21:56:50
Staan inmiddels foto's bij het item op Regio15.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #12 Gepost op: 29 september 2009, 22:03:28
misschien wel goed dat het schieten in de media komt, misschien zorgt het voor minder voortvluchtige verdachten, en minder geweld tegen politie?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #13 Gepost op: 30 september 2009, 00:56:09
ja maar hebben ze dan respect omdat het agenten zijn of omdat ze vuurwapens dragen...
bij het laatste zou het dan betekenen dat we geen blauwe meetbuisjes meer zonder vuurwapen op straat mogen sturen....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 30 september 2009, 13:10:21
welke een heid van de klpd betrof dit?zie een bmw 5 serie staan


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2009, 08:52:59
Ik vermoed de Groep Opsporing Onttrekkingen van het KLPD.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2009, 12:39:07
Ik denk dat het een teken aan de wand is, de maatschappij verhardt zich, en de politie kan het niet meer met "zachte hand" oplossen. Dat is volgens mij een gepasseerd station.
De tijd terug draaien is niet mogelijk, maar soms verlang ik we wel naar.

Als wij vroeger als kind te horen kregen dat we iets niet mochten doen, of anders de politie werd gebeld, kwamen we een maand niet bij die persoon in de buurt. Tegenwoordig vragen ze nog of je hun mobieltje wilt lenen om de politie te bellen :o

Of ze sluiten het lokale politie steunpunt hier in het dorp omdat er te veel aan vernield wordt :o :o
Op zulke momenten verlang ik nog wel eens naar de tijd dat er respect leek te zijn voor de politie.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2009, 15:50:06
ja maar hebben ze dan respect omdat het agenten zijn of omdat ze vuurwapens dragen...
bij het laatste zou het dan betekenen dat we geen blauwe meetbuisjes meer zonder vuurwapen op straat mogen sturen....

Een gezonde dosis angst vind ik zo slecht nog niet. respect kun je verdienen, maar respect kun je ook afdwingen. Denk dat de politie misschien ook iets meer kan doen om respect te verdienen. maar daar zijn de meningen over verdeelt. tja en dan heb je nog de groep die erg hardleers zijn en in zo'n geval is een kan kleine dosis angst wel eens goed doen. Ik zie het eenbeetje als het voorbeeld van Dokterswacht.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2009, 16:36:15
Dat er vaker wordt geschoten door de politie, is denk ik niet juist. Het krijgt de laatste maanden meer aandacht, door het incident bij Hoek van Holland.
Van mij mag de politie zovaak schieten, als nodig. Feit blijft dat de politie elke keer het commentaar krijgt, terwijl zij niet zonder reden schieten.

Dat er echter zoveel media-aandacht aan wordt geschonken, vind ik meer getuigen van het gebrek aan respect voor de politie.

Ik ben het met jarno eens, de politie zal niet zomaar gaan schieten en de politie heeft niet zomaar een wapen toch?
Dus als ze schieten dan zal er wel een goede reden voor zijn.
Misschien heeft de politie minder respect omdat de politie veel minder op straat aanwezig is dan vroeger.
Er is zelfs een boek,genaamd onder schot en gaat over vuurwapengebruik door de politie in de periode 1978-1995.
Misschien wel leuk voor de geïnteresseerden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2009, 17:25:21
Vanmiddag rond vijf uur heeft een agent van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) bij een aanhouding van een verdachte op het Heemraadplein in Leidschendam, deze in zijn voet geschoten.

Welke tak van sport binnen het KLPD moet dit geweest zijn?
Dienst Nationale Recherche ofzo? ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s