Politie schiet man in voet in Leidschendam 29-09-2009

Auteur Topic: Politie schiet man in voet in Leidschendam 29-09-2009  (gelezen 4533 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Gepost op: 29 september 2009, 18:29:47
Vanmiddag rond vijf uur heeft een agent van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) bij een aanhouding van een verdachte op het Heemraadplein in Leidschendam, deze in zijn voet geschoten.

Het betrof een 20-jarige man die afgelopen zaterdagmiddag, samen met een andere 20-jarige jongeman, was ontsnapt uit een jeugdinrichting in Breda door over een muur te klimmen. In dergelijke situaties is het gewoon dat de KLPD onderzoek doet naar de verblijfplaats van de vluchteling en dat bracht agenten van de KLPD vanmiddag dus naar het Hoogheemraadplein in Leidschendam. Bij de aanhouding van de man zag een agent van de KLPD zich genoodzaakt op de man te schieten en hij raakte deze daarbij in zijn voet. De man is door een ambulance vervoerd naar het ziekenhuis.

Over de toedracht van de schietpartij is tot op heden geen nadere info bekend. Zoals gebruikelijk bij schietincidenten waarbij de politie betrokken is, zal de rijksrecherche onderzoek doen.

Bron: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-overige/2323-politie-schiet-man-in-voet-leidschendam

Het is de laatste tijd echt schering en inslag dat schieten. Niet dat het niet terecht zou zijn, maar voorheen hoorde je dit soort dingen zeker niet zo vaak als tegenwoordig.


Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2009, 18:33:08
Het is de laatste tijd echt schering en inslag dat schieten. Niet dat het niet terecht zou zijn,. maar voorheen hoorde je dit sorot dingen zeker niet zo vaak als tegenwoordig.

Slechte zaak inderdaad, maar de harde realiteit vraagd om een harde aanpak, kon dit bericht niet gewoon in het uit de media topic? ???
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2009, 18:38:41
........kon dit bericht niet gewoon in het uit de media topic? ???

Weet het eigenlijk niet; zag die andere schietpartij ook in Aktueel staan, vandaar. Maar als het hier niet goed staat moet een mod 'm maar even verplaatsen. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2009, 19:25:59
Dat er vaker wordt geschoten door de politie, is denk ik niet juist. Het krijgt de laatste maanden meer aandacht, door het incident bij Hoek van Holland.
Van mij mag de politie zovaak schieten, als nodig. Feit blijft dat de politie elke keer het commentaar krijgt, terwijl zij niet zonder reden schieten.

Dat er echter zoveel media-aandacht aan wordt geschonken, vind ik meer getuigen van het gebrek aan respect voor de politie.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #4 Gepost op: 29 september 2009, 19:29:59
Dat er vaker wordt geschoten door de politie, is denk ik niet juist. Het krijgt de laatste maanden meer aandacht, door het incident bij Hoek van Holland.
Van mij mag de politie zovaak schieten, als nodig. Feit blijft dat de politie elke keer het commentaar krijgt, terwijl zij niet zonder reden schieten.

Dat er echter zoveel media-aandacht aan wordt geschonken, vind ik meer getuigen van het gebrek aan respect voor de politie.

Bim-bam...

Klok wel horen luiden, maar nog steeds op zoek naar de klepel.
Zijn er cijfers waaruit blijkt dat de politie vaker schiet? Een schietincident krijgt altijd de nodige aandacht- juist van de politie zelf. En waar haal je het gebrek aan respect vandaan bij de media als zij hierover berichten? Als ik dit bericht zo bekijk, papegaait deze media keurig de voorlichter na - zonder respectloos te zijn.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #5 Gepost op: 29 september 2009, 19:30:24
Dat er echter zoveel media-aandacht aan wordt geschonken, vind ik meer getuigen van het gebrek aan respect voor de politie.

En hoe denk je dat de media eraan komt? ::).. Via een persbericht, en van wie komt dat persbericht, van de politie(voorlichting) (afdeling communicatie).. Hier dan toch, maar andere regio's ook vermoed ik..


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #6 Gepost op: 29 september 2009, 19:35:40
@diamond ; Ik bedoelde niet de media die een gebrek aan respect toont, maar een deel van onze maatschappij. Het deel dat wordt beschoten, om het zo maar te zeggen.

Tegenwoordig plaatsen alle landelijke bladen het nieuws, dat de politie heeft geschoten bij een aanhouding. Dus ik doel niet op de persberichten van de politie zelf. Deze worden altijd gepubliceerd, maar niet klakkeloos aangenomen door de rest van de media.

Het is schandalig dat men tegenwoordig het wapen moet trekken. Ik verlang weer terug naar 15 jaar geleden, toen het nog niet zo'n hype was, om een grote bek op te zetten, je te verzetten tegen arrest (incidenteel kwam het voor) en het aanvallen van de agenten.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #7 Gepost op: 29 september 2009, 19:41:08
Zijn er cijfers waaruit blijkt dat de politie vaker schiet?

Een situatie waarbij de politie zich genoodzaakt zag te schieten is altijd voorpaginanieuws geweest! En juist omdat het zo weinig gebeurde, valt het op dat alleen de laatste paar maanden al zo'n 4 a 5 keer door de politie geschoten is op verdachten. Hier in de regio Haaglanden in twee weken tijd al drie keer (die andere keer waren in Ypenburg, van dat filmpje, en in Zoetermeer op een wegpiraat).

Zie bijvoorbeeld eens de aantallen in deze link: http://www.infopolitie.nl/informatie-over-de-politie/nieuws-over-de-politie/1422-politie-vaker-betrokken-bij-schietincidenten-.html waar men het heeft over de cijfers over 2006 en 2007. Het gaat hier in de orde van grootte van zo'n 11 a 12 mensen die gewond raakten door politiekogels per jaar. In de afgelopen ruim een maand kan ik mij sowiezo al zo'n 3 a 4 gewonden herinneren buiten de 7 die vielen in Hoek van Holland. Dat zegt toch genoeg?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #8 Gepost op: 29 september 2009, 20:05:19
Niets bijzonders dus:

In de periode 1978 tot 2002 vielen er gemiddeld per jaar 3 doden en 14 gewonden. Edit: daar moet dan nog een kleine correctie vanaf voor schietongelukken)

Hou daarbij rekening met het feit dat in 91 de AE3 werd ingevoerd. Misschien wordt er wel meer geschoten, maar dus niet meer raak. ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #9 Gepost op: 29 september 2009, 20:13:18
14 gewonden en 3 doden over een heel jaar versus 11 gewonden en 1 dode in iets meer dan een maand vind ik juist heel bijzonder.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)