Dat je niet mag rijden als gekwalificeerd chauffeur begrijp ik uiteraard.
Maar stel dat het een woningbrand betrof, waarvan de bewoners nog in hun huis lagen te slapen, of wakker zijn maar geen kant opkunnen. Ik zou niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie.
Feit blijft helaas, dat er kostbare minuten zijn verloren door het niet kunnen vinden van een chauffeur. Hoe kan men dit oplossen?
8 chauffeurs, waarvan 5 beschikbaar zouden kunnen zijn, die het allen laten afweten, om welke reden dan ook, maakt mij wel angstig. Je zou maar in een noodbehoefende situatie terecht komen
en de hulp laat wel extreem lang op zich wachten.
Wanneer melden de brandweermensen zich eigenlijk in? Op het moment dat zij op de kazerne zijn en in de wagen zitten? Want dan zou er in principe een auto-reply functie moeten komen op de pagers.
Een groene en een rode knop. Bij alarmering van een blusgroep elk individu wat richting kazerne gaat, toetst binnen een vastgestelde tijd de groene knop in en de centralist ziet wie onderweg is.
Wanneer er geen chauffeur tussen deze mensen zit, meteen een andere blusgroep alarmeren...
Tja, ik weet niet of het nu al het geval is, maar dit zou volgens mij in de toekomst problemen kunnen voorkomen... of denk ik te ver in de toekomst?