Regelgeving voor tunnels

Auteur Topic: Regelgeving voor tunnels  (gelezen 107375 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #100 Gepost op: 20 september 2003, 17:20:23
Ik heb het gehoord, ja. Ik ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren...

Christian

Hopenlijk een goede evaluatie van deze eerste inzet in de tunnel. En misschien moet er maar eens gekeken worden naar het instellen van tegengesteld verkeer door één tunnelbuis.

Plat gezegd was dit ongeval natuurlijk niets anders dan een 'doorsnee'-beknelling die zich op iedere tweebaansweg voor kan doen. Toevallig deed dit ongeval zich nu in een tunnel voor en dan ook nog eens tijdens een uitzonderingssituatie (tegengesteld verkeer door één buis tijdens werkzaamheden). Tsja... hoe triest het ook mag zijn.... dit gebeurt gewoon en het zal zeker niet de laatste keer zijn. Er heeft ook niemand gezegd dat zich in deze tunnel geen ernstige ongevallen zouden kunnen voordoen.

Overigens lijkt mij de opschaling zoals deze nu heeft plaats gevonden met name bedoeld om - als er brand uitgebroken mocht zijn - zo snel mogelijk zoveel mogelijk materieel ter plaatse te hebben. Dit alles onder het motto: 'beter teveel dan te weinig!' En dat is denk ik een goed uitgangspunt in een situatie waarin makkelijk brand kan ontstaan in een 6 kilometer lange tunnel. In dit geval was er overigens geen sprake van brand en konden de voertuigen van de Borselse kant al heel snel weer rechtsomkeerd maken.

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #101 Gepost op: 20 september 2003, 23:20:45
Komt er binnenkort nog een overzicht met uitgerukte voertuigen?

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #102 Gepost op: 21 september 2003, 00:45:09
Komt er binnenkort nog een overzicht met uitgerukte voertuigen?

Christian


SIV 4760 Borssele
SIV 5660 Terneuzen
HA 4768 Borssele
HVH 4778 Borssele
HA 5662 Hoek
HVH 5672 Hoek
TAS 4731 Borssele
TAS 4738 Ovezande
TAS 5633 Hoek
TAS 5630 Terneuzen

Bron: www.regioscannerzeeland.nl.

En daar zullen ongetwijfeld de OVD Terneuzen en de OVD Zuid-Beveland nog aan toegevoegd kunnen worden.

Gr
Erik


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #103 Gepost op: 21 september 2003, 11:48:48
zo dan, aardig wat voertuigjes. als alles ingezet wordt is het en grip procedure neem ik aan


firemanr

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 21 september 2003, 12:26:04
Tja tragisch dat dit is gebeurt,maar heeft de opschaling ook gewerkt zoals het afgesproken is met de diverse diciplines??

Nee.....Op schaling heeft niet naar behoren gewerkt!Er is een bepaald protocol voor wat bij een ongeval in de Westerscheldetunnel in werking treed. Dit is op 1 of andere manier in de soep gelopen. Men heeft handmatig schijnbaar 1 groep afgedrukt, en daar alleen nog maar de chauffeurs en bevelvoerders van ???
De rest is afgekomen op de scanner of omdat ze de brandweerwagens hoorde vertrekken!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #105 Gepost op: 21 september 2003, 14:58:50
dus daar is wel een evaluatie voor nodig??


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #106 Gepost op: 21 september 2003, 15:02:55
Ronald,

Wat wordt er normaal gesproken opgeroepen bij een dergelijk ongeval?


firemanr

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 21 september 2003, 15:14:02
dus daar is wel een evaluatie voor nodig??
Ja, maar dan samen met AC! :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #108 Gepost op: 21 september 2003, 15:15:17
mmnja,dat begrijp ik :-\maar ik dacht dat alles zo goed was geregeld door de bobo,s ???


firemanr

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 21 september 2003, 15:15:47
Ronald,

Wat wordt er normaal gesproken opgeroepen bij een dergelijk ongeval?
Er zou gerust het aantal gepiept kunnen worden wat er nu gepiept is, maar met de alarmering was schijnbaar iets goed fout gegaan.....