Ik heb het gehoord, ja. Ik ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren...
Christian
Hopenlijk een goede evaluatie van deze eerste inzet in de tunnel. En misschien moet er maar eens gekeken worden naar het instellen van tegengesteld verkeer door één tunnelbuis.
Plat gezegd was dit ongeval natuurlijk niets anders dan een 'doorsnee'-beknelling die zich op iedere tweebaansweg voor kan doen. Toevallig deed dit ongeval zich nu in een tunnel voor en dan ook nog eens tijdens een uitzonderingssituatie (tegengesteld verkeer door één buis tijdens werkzaamheden). Tsja... hoe triest het ook mag zijn.... dit gebeurt gewoon en het zal zeker niet de laatste keer zijn. Er heeft ook niemand gezegd dat zich in deze tunnel geen ernstige ongevallen zouden kunnen voordoen.
Overigens lijkt mij de opschaling zoals deze nu heeft plaats gevonden met name bedoeld om - als er brand uitgebroken mocht zijn - zo snel mogelijk zoveel mogelijk materieel ter plaatse te hebben. Dit alles onder het motto: 'beter teveel dan te weinig!' En dat is denk ik een goed uitgangspunt in een situatie waarin makkelijk brand kan ontstaan in een 6 kilometer lange tunnel. In dit geval was er overigens geen sprake van brand en konden de voertuigen van de Borselse kant al heel snel weer rechtsomkeerd maken.
Gr
Erik