Regelgeving voor tunnels

Auteur Topic: Regelgeving voor tunnels  (gelezen 107389 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #180 Gepost op: 10 december 2003, 23:14:24
Dat is waar, Ronald, het was maar een gedachtenkronkel van mij. Ik hoopte dat er nog eens iets waardevols uit zou komen... ;)

Christian

zustertje20

• Gast
Reactie #181 Gepost op: 13 december 2003, 13:57:54
Wat vind ik van de veiligheid in de tunnel?
Ik rij er iedere week doorheen, en ik vind het een prima tunnel, maar..... ten eerste vind ik het veiliger als de rijbanen breder waren geweest, dan heb je een duidelijker beeld als je iemand voorbij rijdt in de tunnel, metname vrachtauto's, en die rijden er nog al wat en.... natuurlijk een vluchtstrook... stel je auto gaat kapot, je staat midden op de weg, en het leed is werkelijk niet te overzien, zeker niet met al die vrachtauto's, deze 2 dingen vind ik de tunnel o.a. onveilig maken.

firemanr

• Gast
Reactie #182 Gepost op: 13 december 2003, 14:40:45
Aangezien Michel in Australië zit, die is van de tunnel tenslotte (!), zal ik proberen daar een antwoord op te geven.
Wat er niet is, gaat uiteraard ook niet meer komen  ;D, de wegen zijn al opmerkelijk breed en vluchtwegen gaan er niet meer komen , mocht je pech krijgen in de tunnel, probeer aan de rechterkant te blijven, zet hem zo dicht mogelijk tegen de muur. Doe je pechlampen aan! Kijk of de weg vrij is achter je en stap uit en ga naar de bijrijderskant!!!
Loop naar een controlepost, liefst degene die je net voorbijgekomen bent.....zou ikzelf doen, mocht er iemand bovenop je auto rijden komtie iig niet naar je toe....trek de controlepost open en pak de telefoon die hierin hangt en je hebt contact met de tunneloperator.
Die zal je dan verder wel uitleggen wat je moet doen. ;)

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, Anne  ;)

zustertje20

• Gast
Reactie #183 Gepost op: 21 december 2003, 20:27:48
Nou.... deze week reed ik dus weer door de W'tunnel... maar nu was de ene tunnelbuis afgesloten. Nou jah... levensgevaarlijk vind ik zoiets. Staat ook helemaal geen bord dat je dan ook niet in mag halen..... Dus zijn er altijd van die idioten die in gaan halen, zo ook bij mij in het geval, voor mij, ... ging maar net aan goed.. ik moet zeggen, ik was er niet erg blij mee.. Want, vluchten kun  je gewoon weg niet als er iets gebeurd, want van beide kanten komen er (vracht)auto's en je kunt gewoon niet meer wegkomen.
En ik geloof dat er altijd een tunnelbuis gesloten is op vrijdagavond kan dat? ..

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #184 Gepost op: 21 december 2003, 20:33:57
Nou.... deze week reed ik dus weer door de W'tunnel... maar nu was de ene tunnelbuis afgesloten. Nou jah... levensgevaarlijk vind ik zoiets. Staat ook helemaal geen bord dat je dan ook niet in mag halen..... Dus zijn er altijd van die idioten die in gaan halen, zo ook bij mij in het geval, voor mij, ... ging maar net aan goed.. ik moet zeggen, ik was er niet erg blij mee.. Want, vluchten kun  je gewoon weg niet als er iets gebeurd, want van beide kanten komen er (vracht)auto's en je kunt gewoon niet meer wegkomen.
En ik geloof dat er altijd een tunnelbuis gesloten is op vrijdagavond kan dat? ..

Dus je punt is?
Toevallig vanavond op RTL5 een stukje gezien over werkzaamheden aan de Ring Amsterdam A10. Ook de Coentunnel wordt dus regelmatig afgesloten en het verkeer wordt door 1 buis geleid. In de Alpen vind je tientallen van dat soort tunnels. Het risico in tunnels met tegengesteld verkeer is gewoon groter. Moeten we dan al die tunnels maar dichtgooien? Op een gegeven moment is er geen alternatief meer, dus moet je een groter risico op de koop toe nemen.

Gr
Erik

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #185 Gepost op: 22 december 2003, 16:58:12

Volgens mij is het 1 tunnelbuis per maand.

Christian

firemanr

• Gast
Reactie #186 Gepost op: 22 december 2003, 17:36:04
Het is idd 1x per maand, dit om de tunnel weer schoon te krijgen en andere kleine werkzaamheden te verrichtten.
Het is jammer, maar moet gebeuren.....
Gewoon je aan de snelheid houden en goed uit je doppen kijken..... ;)

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #187 Gepost op: 27 december 2003, 13:32:36
En weer is er een ongeval in de Westerscheldetunnel gebeurd. Er was sprake van geen gewonden, enkel was de bestuurder enorm geschrokken, later werd de wachtende ambulance, die op het tunnelplateau stond te wachten, gevraagd door de brandweer.

En het is weer de communicatie die enigszinds rommelig verliep, voertuigen die niet op de AC reageerden, doer elkaar roepende voertuigen etc.

Christian

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #188 Gepost op: 27 december 2003, 13:54:45
Hier nog een overzicht van het aantal incidenten in de Westerscheldetunnel. Als ik er eentje ben vergeten, hoor ik het wel.

20-09-2003     Ongeval, 1 dode en 1 zwaargewonde
23-09-2003     Automatisch brandalarm electriciteitsruimte
10-11-2003     Ongeval met mestwagen en twee personenauto's
08-12-2003     Automatische brandmelding dienstengebouw    
27-12-2003     Ongeval, geen gewonden
19-01-2004     Vrachtwagen met pech, uitruk brandweer (3 TAS en 1 SIV) en politie ivm  
                    activering calamiteitenknop

Christian

firemanr

• Gast
Reactie #189 Gepost op: 27 december 2003, 14:42:07
Hier nog een overzicht van het aantal incidenten in de Westerscheldetunnel. Als ik er eentje ben vergeten, hoor ik het wel.

20-09-2003     Ongeval, 1 dode en 1 zwaargewonde
22-09-2003     Autobrand op het tolplein
23-09-2003     Automatisch brandalarm electriciteitsruimte
10-11-2003     Ongeval met mestwagen en twee personenauto's
08-12-2003     Automatische brandmelding dienstengebouw    
27-12-2003     Ongeval (nadere gegevens ontbreken)      

Ik wilde er eerst een aparte thread voor starten, maar ik weet niet of dat de bedoeling is...

Christian

Was in electriciteitstunnel (kabelkanaal, onder de rijweg.... ;))