Regelgeving voor tunnels

Auteur Topic: Regelgeving voor tunnels  (gelezen 107657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #210 Gepost op: 16 juli 2004, 20:28:58
Is er ondertussen al meer bekend over beroepsbrandweer bij de tunnel ??? ???
Nee, nog niet Jordy ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #211 Gepost op: 16 juli 2004, 20:36:08
Ik ben de draad ook even kwijt. Voor zover ik heb begrepen loopt er nu een onderzoek. Feit is wel dat er inmiddels een uitspraak is vanuit Den Haag waarin gezegd werd dat er voor een tunnel geen specifieke aanrijtijden gehanteerd worden. Dat zet veel argumenten die voor een beroepsbrandweer pleiten behoorlijk onder druk.

Ik krijg sterk de indruk dat er druk naar alternatieven voor een 24-uur dienst wordt gezocht, met name tijdens kantooruren. In Borssele gaat nu sowieso een nieuwe kazerne gebouwd worden. Waarschijnlijk zullen daarin ook de kantoren van de dagdienstmedewerkers worden opgenomen.....

Ook het aantal incidenten in de ruim 15 maanden dat de tunnel open is, is geen steun in de rug van de voorstanders van een beroepsbrandweer.

Gr
Erik

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 16 juli 2004, 21:04:40
Zijn we weer een beetje op de hoogte m.b.t. de ontwikkelingen  ;D

firemanr

• Gast
Reactie #213 Gepost op: 17 juli 2004, 03:43:48
Zijn we weer een beetje op de hoogte m.b.t. de ontwikkelingen  ;D

Tja, eens een Zeeuw, altijd een Zeeuw...... ::) ::)
En een beetje Brabander worden verandert daar niks aan.... ;D ;D ;D

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 17 juli 2004, 11:29:05
;) ;)  :'(

webster

• Gast
Reactie #215 Gepost op: 31 juli 2004, 21:57:15
misschien een vreemd idee...
waarom geen brandweermensen werven onder de tolgaarders? als er stront aan ded knikker is in die pijp gaat ie toch dicht.. kunnen die tlgaarders mooi op een gereedstaande tas springen en uitrukken...

bhv is lichtelijk ook op dit idee gestoeld toch?

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #216 Gepost op: 1 augustus 2004, 16:45:58
Jah maar ik denkt dat dat moeilijk te combineren is en de tolpoortjes liggen nog eens 6 km verder als je de tunnel uitkomt
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #217 Gepost op: 1 augustus 2004, 17:46:51
misschien een vreemd idee...
waarom geen brandweermensen werven onder de tolgaarders? als er stront aan ded knikker is in die pijp gaat ie toch dicht.. kunnen die tlgaarders mooi op een gereedstaande tas springen en uitrukken...

bhv is lichtelijk ook op dit idee gestoeld toch?

Tolgaarders vervullen bij calamiteiten ook een belangrijke rol. Dat tolplein stroomt helemaal vol, dus er valt daar genoeg uit te leggen aan automobilisten ed. Bovendien...... zoveel tolgaarders zitten daar niet, want het grootste deel heeft een abo of betaalt met creditcard of andersoortige passen. Aan twee of drie man heb je niets in geval van een calamiteit in de tunnel.

Geen alternatief dus.

Gr
Erik

webster

• Gast
Reactie #218 Gepost op: 1 augustus 2004, 22:26:04
tja...
ik mag dan in middelburg wonen....
maar ik ben dus nog niet eens in de buurt van die gekke buis geweest =P

het was ook maar een los idee hoor =)

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #219 Gepost op: 2 augustus 2004, 11:11:57
Heeft deze tunnel een derde buis voor de hulpverleningsdiensten? Of moeten zij zich door de 2 reguliere buizen naar het incident spoeden?

Als je nl een 3e (calamiteiten)buis hebt is het wel te overwegen om slechts aan een van de twee zijden een brandweer- en ambulancepost in te richten.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !