Regelgeving voor tunnels

Auteur Topic: Regelgeving voor tunnels  (gelezen 103496 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #250 Gepost op: 19 november 2005, 07:18:31
precies, er zal verlopig geen beroepspost komen,
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #251 Gepost op: 19 november 2005, 08:21:04
Geen geld Borsele rijstrook tunnel

--------------------------------------------------------------------------------
 
De Westerscheldetunnel moet zelf de
kosten betalen voor een eventuele
rijstrook voor hulpdiensten. Dat zegt
burgemeester Gelok van Borsele.
Hulpdiensten moeten binnen 15 minuten
in de tunnel kunnen zijn, maar op dit
moment wordt die tijd niet gehaald.

De Rekenkamer van Borsele denkt dat
een extra rijstrook dat probleem kan
oplossen. Zo'n rijbaan kost 1,75
miljoen euro, maar de gemeente Borsele
heeft geen geld om daar aan mee te
betalen.
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #252 Gepost op: 19 november 2005, 08:53:43
Mischien gaan collecteren ??? :D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #253 Gepost op: 19 november 2005, 17:34:02
het is gewoon wachten op een ongeval met brand waarbij slachtoffers vallen...... wedden dat dan het zwarte pieten spel gaat beginnen...... tunnel <==> gemeente <==> Rijk  :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Ook leuk dat het enige tunnel in NL is waar ze soms twee rijstromen door één buis sturen..... Klopt het veiligheidsconcept dan nog... ??? :-X :-X


firemanr

  • Gast
Reactie #254 Gepost op: 19 november 2005, 18:11:20
het is gewoon wachten op een ongeval met brand waarbij slachtoffers vallen...... wedden dat dan het zwarte pieten spel gaat beginnen...... tunnel <==> gemeente <==> Rijk  :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Ook leuk dat het enige tunnel in NL is waar ze soms twee rijstromen door één buis sturen..... Klopt het veiligheidsconcept dan nog... ??? :-X :-X

Is iets waar Bleij meer over kan vertellen, denk ik. Maar als alle verkeer door 1 tunnelbuis gaat, gaat ook de snelheid naar beneden en staat de brandweer (meestal zover ik weet) in de directe buurt paraat. ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #255 Gepost op: 19 november 2005, 18:42:52
Is iets waar Bleij meer over kan vertellen, denk ik. Maar als alle verkeer door 1 tunnelbuis gaat, gaat ook de snelheid naar beneden en staat de brandweer (meestal zover ik weet) in de directe buurt paraat. ;)

Maar welke kant wordt dan de ventilatie (rook) opgestuurd...... de kant waar de minste auto's staan???  ???  :-\ of......  :-X


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #256 Gepost op: 19 november 2005, 18:53:27
Maar welke kant wordt dan de ventilatie (rook) opgestuurd...... de kant waar de minste auto's staan???  ???  :-\ of......  :-X

Normaal met de rijrichting mee, maar hoe dat geregeld is als het verkeer door 1 tunnelbuis gaat weet ik niet  ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #257 Gepost op: 19 november 2005, 19:06:04
Normaal met de rijrichting mee, maar hoe dat geregeld is als het verkeer door 1 tunnelbuis gaat weet ik niet  ::)

En daardoor gaan dus doden vallen.....  :-X


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #258 Gepost op: 19 november 2005, 19:20:50
het is gewoon wachten op een ongeval met brand waarbij slachtoffers vallen...... wedden dat dan het zwarte pieten spel gaat beginnen...... tunnel <==> gemeente <==> Rijk  :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Ook leuk dat het enige tunnel in NL is waar ze soms twee rijstromen door één buis sturen..... Klopt het veiligheidsconcept dan nog... ??? :-X :-X
Volgens mij doe ze dat bij de Coentunnel ook....alles door een buis.... en ook in de IJtunnel en de Piet Heintunnel ben ik weleens auto's tegengekomen volgens mij ....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #259 Gepost op: 19 november 2005, 19:48:03
Volgens mij doe ze dat bij de Coentunnel ook....alles door een buis.... en ook in de IJtunnel en de Piet Heintunnel ben ik weleens auto's tegengekomen volgens mij ....

Maar die zijn niet zolang als de westerschelde tunnel.... In Rotterdam gaat de Maastunnel er gewoon uit (van Noord naar Zuid) als er onderhoud gepleegd wordt... Ook de andere tunnels in de regio gaan er gewoon uit. Twee weken geleden (?) de Heinenoord tunnel nog van Zuid naar Noord.....  ;)