Man gewond bij ontploffing auto Glipper Dreef GRIP 1 - Heemstede 1-10-2009

Auteur Topic: Man gewond bij ontploffing auto Glipper Dreef GRIP 1 - Heemstede 1-10-2009  (gelezen 7979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Man zwaargewond door ontploffing in auto

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5209051.ece/Man+zwaargewond+door+ontploffing+in+auto

Gepubliceerd op 01 oktober 2009, 11:14
Laatst bijgewerkt op 01 oktober 2009, 11:54

heemstede -  
Een man is donderdagochtend in Heemstede zwaargewond geraakt door een ontploffing in een auto. Volgens een ooggetuige stapte de man in de auto, die geparkeerd stond in een wijkje aan het einde van de Glipperdreef tegenover de Spar. Daarna vond er volgens deze getuige een ontploffing plaats. Het slachtoffer is een bekende van de politie.

Een traumahelikopter rukte uit voor hulpverlening. Forensisch rechercheurs zijn bezig met onderzoek. De Glipperdreef is deels afgezet.
Samen sterk in de hulpverlening!


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
p2kflex
13:05:46 01-10-09GROUP-1PRIO 3 GLIPPER DREEF 75 thv HEEMSTEDE VKO MET LETSEL (GRIP: 1) [ 529 ] COORDINATOR LOGISTIEK EVEN CONTACT AC AUB.
GRIP 10107027BRW Haarlem (West) (Logistiek ploeg 1)
GRIP 10107037BRW Haarlem (West) (Logistiek ploeg 2)
GRIP 10107047BRW Haarlem (West) (Logistiek ploeg 3)
GRIP 10107081BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
GRIP 10107084BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gewonde bij auto-explosie Heemstede  1-10-09  

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/10/1/011009_heemstede_ontploffin.html
      
In Heemstede is een automobilist zwaargewond geraakt bij een ontploffing in zijn auto. Hij is een onderbeen kwijtgeraakt.

De ontploffing volgde kort nadat hij was ingestapt en weggereden. Het is niet duidelijk of het gaat om een aanslag of een ongeluk.

"Hij lag naast zijn auto te gillen. Ik ben naast hem gaan zitten, heb zijn pols gevoeld en ben met hem blijven praten", zei een ooggetuige tegen het Haarlems Dagblad. "Hij bleef bij kennis maar zijn been was geen fraai gezicht. De botten staken eruit en er was veel bloed."

"Hij bleef maar vragen of hij zijn been wel zou kunnen behouden en of het wel goed zou komen."

Bent u ooggetuige van de ontploffing in Heemstede en heeft u een foto of video? Mail ze dan naar ooggetuige@nos.nl of stuur ze via nos.nl/ooggetuige
Samen sterk in de hulpverlening!


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Persbericht Politie Kennemerland:

Automobilist gewond na explosie
HEEMSTEDE, 1 oktober – Omstreeks 10.30 uur raakte op de Glipperdreef een auto zwaar beschadigd door een explosie. De 34-jarige inzittende raakte daarbij gewond. Hij is met onbekende verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis. Op dit moment voert de politie een grootschalig onderzoek uit. Er wordt niet uitgesloten dat er opzet in het spel is. De politie is op zoek naar getuigen die mogelijk informatie kunnen verstrekken over de gebeurtenis. U kunt dan bellen met de politie in Heemstede, 0900 - 8844. De politie is op zoek naar getuigen van deze gebeurtenis. U kunt dan bellen met de politie in Heemstede, telefoon 0900 – 8844.


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Uit artikel van De Telegraaf:

'Voogd zegt dat ze een houtje klosje op de grond zag liggen met een touwtje daaraan. Dat touwtje en het klosje zaten weer vast aan de stoeptegel. '...


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Uit artikel van De Telegraaf:

'Voogd zegt dat ze een houtje klosje op de grond zag liggen met een touwtje daaraan. Dat touwtje en het klosje zaten weer vast aan de stoeptegel. '...

[speculatie aan]
In dat geval zou aan dat touwtje de pin van een granaat vast kunnen zitten, welke door, na weg te rijden, uit de granaat kon worden getrokken, door het gewicht van de stoeptegel.
Daarom kon de auto een aantal seconden in beweging zijn, alvorens te ontploffen.
[/speculatie uit]

Behoorlijk ernstig allemaal, maar ik maak me er niet te druk om.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Op het NOS-journaal van 13.00 uur werd gezegd dat de man die het slachtoffer aantrof, naast de auto op de straat een kei/een grote steen zag met daaraan een touw en daaraan dan weer een kleine pin.


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Waar zit die speculatiefunctie in dit forum? ik kan m niet vinden :( hehe.. ik maak me me ook niet druk ofzo hoor..


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto