Man gewond bij ontploffing auto Glipper Dreef GRIP 1 - Heemstede 1-10-2009

Auteur Topic: Man gewond bij ontploffing auto Glipper Dreef GRIP 1 - Heemstede 1-10-2009  (gelezen 8069 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894


Meer op Reinvl.nl


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349


Nog een filmpje van me


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Ontploffing auto Heemstede was aanslag

Uitgegeven: 2 oktober 2009 12:54
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2009 12:54

HEEMSTEDE - Er was een explosief geplaatst bij de auto die donderdagochtend in Heemstede ontplofte. Dat heeft een woordvoerder van de politie vrijdag bekendgemaakt.
 
De politie spreekt van een aanslag. Hierbij raakte een 34-jarige Heemstedenaar zwaargewond.

Het slachtoffer ligt nog in het ziekenhuis. Zijn toestand is niet levensbedreigend. Het onderzoek naar de aanslag is nog in volle gang.

http://www.nu.nl/algemeen/2094019/ontploffing-auto-heemstede-was-aanslag.html


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Heb nog maar 1 foto van de Nissan gezien, maar zijn alle ramen nou nog intact, of lijkt dat maar zo?
Zou je niet verwachten...


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Onderwerp: Politie gaat uit van opzet in onderzoek naar explosie Glipperdreef en zoekt getuigen

HEEMSTEDE, 2 oktober – Uit onderzoek is naar voren gekomen, dat de explosie van een auto, donderdagochtend omstreeks 10.30 uur op de Glipperdreef, geen technische oorzaak kent. De politie gaat ervan uit dat er opzet in het spel is. Als gevolg van de explosie raakte de inzittende, een 34-jarige man uit Heemstede, gewond. Het Team Grootschalige Opsporing, dat op de zaak gezet is, onderzoekt onder meer wie verantwoordelijk is voor de aanslag en wat voor explosief gebruikt is. Daarnaast is het motief, waarom is dit gebeurd, onderwerp van onderzoek.

De politie wil graag in contact komen met mensen die getuige zijn geweest van de explosie. Maar ook als u in de uren of misschien dagen vóór het incident iets bijzonders gezien heeft, wat (wellicht achteraf gezien) in verband kan worden gebracht met het incident of het slachtoffer, dan spreekt de politie u graag. Ook als u anderszins informatie heeft, die de politie kan helpen in het onderzoek, dan wordt u vriendelijk verzocht contact op te nemen met de politie via 0900-8844. Wilt u anoniem iets melden, dan kan dit ook, via Meld Misdaad Anoniem, 0800-7000.


Bron: Persbericht Politie Kennemerland


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Hoe sneu het ook is voor het slachtoffer, ik vraag mij toch af, wat hij heeft gedaan.
Aangezien een poging tot liquidatie normaliter niet zonder reden gebeurd, zal dit het onderzoek mogelijk ten goede komen.
Ik denk althans, dat het niet de bedoeling was dat deze man alleen gewond raakte...
Dus misschien kan hij een verdachte aanwijzen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
[speculatie aan]
In dat geval zou aan dat touwtje de pin van een granaat vast kunnen zitten, welke door, na weg te rijden, uit de granaat kon worden getrokken, door het gewicht van de stoeptegel.
Daarom kon de auto een aantal seconden in beweging zijn, alvorens te ontploffen.
[/speculatie uit]

Behoorlijk ernstig allemaal, maar ik maak me er niet te druk om.

Het kan natuurlijk ook een getuige zijn of iemand die naar de politie wil stappen om schoon schip te maken...  ::)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Waarom heb je nou weer gelijk Palmpie.

Ik zet mn speculatiemode maar uit en ga de krant netjes lezen :P


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Heb nog maar 1 foto van de Nissan gezien, maar zijn alle ramen nou nog intact, of lijkt dat maar zo?
Zou je niet verwachten...

Het viel mij ook al op. Maar we zien natuurlijk alleen de bijrijderskant terwijl het explosief ongetwijfeld aan de bestuurderskant gezeten heeft. Aan die kant kan best wat schade zitten die wij niet zien. In ieder geval zijn 2 of 3 banden leeg.

Er werd ook gespeculeerd dat het een handgranaat betrof die door het rijden van de auto (met een touwtje aan een stoeptegel o.i.d ) geactiveerd is. Als ik zo de auto zie dan lijkt het erop dat-ie nog keurig geparkeerd is.