Mag een OvD nog communiceren tijdens het aanrijden naar incident

Auteur Topic: Mag een OvD nog communiceren tijdens het aanrijden naar incident  (gelezen 7680 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #30 Gepost op: 13 september 2009, 22:23:04
Struisvogelpolitiek. Bestuurders die handsfree bellen hebben een aangetoonde tragere reactiesnelheid, hoe vaak zie je ze niet 80 km p/u op de rechter rijstrook sukkelen.
Nu voert de OVD actief een gesprek, maakt keuzes, moet goed geconcentreerd luisteren terwijl de tweetoon luid klinkt, actief beslissingen nemen, via de handsfree set communiceren, het routenavigatiesysteem volgen, en ondertussen ook nog opschalingsplannen, restdenkig etc in zijn/haar hoofd doornemen.
Oja en dan rijdt het voertuig ook nog met Prio1, wat eigenlijk 100% concentratie vraagt.
Hoe zo er is hier in onze regio niets aan de hand.  :-X
Volgens mij doet alleen Amsterdam het goed, met een chauffeur voor de OVD

De handsfree mob bediening heeft men ook bij de VRR, een chauffeur op de OvD auto zal wel erg handig zijn maar niet haalbaar.Ik weet zeker dat elke OvD verstandig genoeg is om met dit onderwerp om te gaan.

En die geheime tattoo hoe weten jullie dat, hij echt heeel geheim...............


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #31 Gepost op: 10 oktober 2009, 20:35:57
Voor de OvD(C-wagen 1) zal dit de laatste tijd inderdaad iets vaker voorkomen ivm het personeelstekort bij de Amsterdamse brandweer, maar is absoluut niet de bedoeling. De OvD-2(C-wagen 2)rijdt negen van de tien keer zelf. Datzelfde geld voor de Adviseur Gevaarlijke Stoffen(Meetwagen) en andere piketvoertuigen met piketbemanning zoals de HOvD e.d.

Laatste berichten zijn in ieder geval dat daar ook een eind aan gaat komen en dat vanaf januari 2010 de chauffeur C-wagen ook verleden tijd is en dat de OvD zelf moet gaan rijden.....helaas helaas


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2009, 20:49:51
Laatste berichten zijn in ieder geval dat daar ook een eind aan gaat komen en dat vanaf januari 2010 de chauffeur C-wagen ook verleden tijd is en dat de OvD zelf moet gaan rijden.....helaas helaas

Krijg je d'r van als je gaat bezuinigen. Bevordering van de verkeersveiligheid...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:40:11
Krijg je d'r van als je gaat bezuinigen. Bevordering van de verkeersveiligheid...

Mwoa, in de rest van Nederland is een chauffeur voor een OVD-P/G/B ook geen gewoonte maar eerder uitzondering dan regel. Als daar dus op bezuinigd kan worden, dan lijkt me dat een betere plek als snijden in bijvoorbeeld een 7'de man ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !