GRIP 1 Grote brand Heining, autodemontagebedrijf - Amsterdam 2-10-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand Heining, autodemontagebedrijf - Amsterdam 2-10-2009  (gelezen 17390 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 3 oktober 2009, 01:36:52
Op de stoel van de duivel zittend; mag de beste brandweerfotograaf van Kennermerland zich binnen de veligheidsregiogrenzen zich net zo gedragen als hij in zijn eigen regio doet? Daarmee doel ik op binnen de afzetting etc.

Nogmaals, mensen die in dienst zijn van een bepaald brandweerkorps of regio zijn ook als zodanig verzekerd ....
Dit is met alle on-officiële mensen niet het geval. Dus ja, iemand in dienst van de brandweer mag zich bij een inter-regionale inzet het zelfde gedragen als bij een inzet in de eigen regio.

Volgens mij is de rol van dit soort medewerkers al enkele malen besproken en is het niet nodig om hier (wederom) aandacht aan te besteden.

Iemand behoefte aan een lijst van ingezette politie eenheden??

mvg
Mike

Vergeet je de KE 41.02 niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #71 Gepost op: 3 oktober 2009, 03:22:01
Als het nog niet gevonden was op de verschillende website's hier nog een foto



Foto: Jeffrey Koper © meer op www.brandweerhoofddorp.web-log.nl en http://www.brandweer-zwanenburg.nl/Frame%20foto%20200.htm
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #72 Gepost op: 3 oktober 2009, 09:10:03
Als dit waar is, en ik zeg uitdrukkelijk als dit waar is, dan hebben de burgemeester en brandweercommandant van A'dam wat uit te leggen.
Het verschil tussen 45 en 8 (officiele uitruktijd) minuten is groot.

En we praten hier over een beroepsbrandweer ...
Ik zou vrijwillige brandweer wat meer slack geven, maar ook van hen zou ik een uitruktijd van 45 minuten niet acceptabel vinden.

OK, om te relativeren, dit is het commentaar van een simpele (belastingbetalende) burger, die zich weer wat dingen afvraagt...
ten eerste waar haal jij je info vandaan?
voor zover ik weet is dit buitengebied en daar gelden andere tijden voor
ten tweede is die 45 minuten waarover wordt gesproken na de melding of na aanvang brand

dit is geen persoonlijke aanval maar soms is het beter om dingen niet te zeggen

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #73 Gepost op: 3 oktober 2009, 10:40:19

Vergeet je de KE 41.02 niet  ;)

Was jij dat dan??? Die heb ik gehoord op de porto, dus die vergeet ik niet hoor.

gr
Mike


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #74 Gepost op: 3 oktober 2009, 14:05:27
ik heb nergens vernomen dat er lastige mensen waren,
de afzetting waar ik stond wemelde het van de pers er werd alleen gesproken over giftige stoffen en explosie gevaar

toen alle rook weg was , kwamen er dromen met familie leden aanzetten bijna allemaal van de turkse/marrokaanse kant en medewerkers kwamen vanaf het plaats incident aan lopen zonder bescherming of wat dan ook


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #75 Gepost op: 3 oktober 2009, 14:05:49
ten eerste waar haal jij je info vandaan?
voor zover ik weet is dit buitengebied en daar gelden andere tijden voor
ten tweede is die 45 minuten waarover wordt gesproken na de melding of na aanvang brand

dit is geen persoonlijke aanval maar soms is het beter om dingen niet te zeggen

Waar haal jij je informatie dan vandaan dat je het zo goed weet ??
Het is daar geen buitengebied en er gelden geen andere normtijden. ( hoewel voor de industriefunctie de tijd naar 10 minuten kan zijn gezet )
Osdorp en Teunis staan hier als eerste maar waren uit voor een andere melding dus zijn Y en Zwanenburg gestuurd. Ik neem aan dat ZWB daar wel binnen 8 minuten kan zijn, Y zal er dik langer over doen.
Maar goed, het EERSTE blusvoertuig is leidend voor het TP komen binnen de tijd.
Bovendien mag elke twijfel gewoon worden uitgesproken, dan kan de politiek mischien eens gaan nadenken over de bezuinigings, en regeldrift.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Glenn2

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 3 oktober 2009, 14:09:10
Iemand behoefte aan een lijst van ingezette politie eenheden??

mvg
Mike
Ja Mike, graag.


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #77 Gepost op: 3 oktober 2009, 16:59:06
ik heb nergens vernomen dat er lastige mensen waren,
de afzetting waar ik stond wemelde het van de pers er werd alleen gesproken over giftige stoffen en explosie gevaar

toen alle rook weg was , kwamen er dromen met familie leden aanzetten bijna allemaal van de turkse/marrokaanse kant en medewerkers kwamen vanaf het plaats incident aan lopen zonder bescherming of wat dan ook

Ik stond op het terrein tegenover de loods en daar stonden ook nog heel wat mensen. Daarnaast was er een afzetting verderop waar nog veel meer mensen achter een lintje stonden die op de e.o.a. manier betrokken waren bij alle terreinen bij de Heining. Toen er eenmaal iets explodeerde (te zien op mijn filmpje) en er iets in de lucht vloog ging iedereen opeens heel braaf en snel verderop staan


tankje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
Reactie #78 Gepost op: 3 oktober 2009, 17:33:58
ten eerste waar haal jij je info vandaan?
voor zover ik weet is dit buitengebied en daar gelden andere tijden voor
ten tweede is die 45 minuten waarover wordt gesproken na de melding of na aanvang brand

dit is geen persoonlijke aanval maar soms is het beter om dingen niet te zeggen

Waar haal jij je informatie dan vandaan dat je het zo goed weet ??
Het is daar geen buitengebied en er gelden geen andere normtijden. ( hoewel voor de industriefunctie de tijd naar 10 minuten kan zijn gezet )

Osdorp en Teunis staan hier als eerste maar waren uit voor een andere melding dus zijn Y en Zwanenburg gestuurd. Ik neem aan dat ZWB daar wel binnen 8 minuten kan zijn, Y zal er dik langer over doen.
Maar goed, het EERSTE blusvoertuig is leidend voor het TP komen binnen de tijd.
Bovendien mag elke twijfel gewoon worden uitgesproken, dan kan de politiek mischien eens gaan nadenken over de bezuinigings, en regeldrift.


Post Zwanenburg was na alarmering in 7 min terplaatsen, stonden aan de eerste boven grondse brandkraan. Ysbrand ging openwater afleggen.
Als het echt uit moet.....;)  Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #79 Gepost op: 3 oktober 2009, 18:30:13



Post Zwanenburg was na alarmering in 7 min terplaatsen, stonden aan de eerste boven grondse brandkraan. Ysbrand ging openwater afleggen.


Dat bedoel ik dus !
Er is dus voldaan aan de normtijd !, eerste AS rond 8 minuten TP.
Waarnemingen van omstanders zijn per definitie subjectief.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !