Lerares en bij de SIGMA

Auteur Topic: Lerares en bij de SIGMA  (gelezen 3005 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marij

  • Gast
Gepost op: 16 oktober 2003, 00:01:45
Een vriendin van mij wil graag bij de SIGMA. Ze is lerares op een lagere school. Ze krijgt van haar baas alleen toestemming als ze iets kan regelen voor haar klas als ze wegmoet omdat de pieper gaat.
Mijn vraag: zijn er SIGMA-leden die voor de klas staan en hoe hebben jullie het geregeld als je pieper gaat?




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2003, 17:26:38
Ik sta niet voor de klas, maar als ik aan het werk ben, zal ik in de meste gevallen ook niet weg mogen, want dan gaan er bepaalde mensen (en ministeries :-X) moeilijk doen, omdat er een minimum bezetting moet zijn.
Dan is het jammer, hopelijk gaat de pieper aan 't eind van m'n dienst...

Zo zullen er meer beroepen zijn waar het moeilijk/onmogelijk is om weg te gaan.

Christian


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2003, 20:32:59
ik sta ook niet voor de klas...met mijn werk kan ik ook niet altijd zomaar weg (chauffeur DHL)
maar daarom zijn er ook zo veel sigma leden nodig....(40)     maar sāvonds of in het weekend ben ik altijd beschikbaar.......dus ik denk niet dat het z`n probleem is


miranda den daas

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2003, 15:31:05
Ik werk zelf op een groep gehandicapten en kan dus ook niet altijd weg. Ik moet idd ook voor vervangend personeel zorgen. Als ik dat niet voor elkaar kan krijgen kan ik dus net naar een melding, maar door mijn onregelmatige rooster kan ik wel soms als andere werken. Dit weten ze bij de SIGMA.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2003, 22:24:34
Ik kan meestal weg, maar ik ga voor mijn baas wel eens naar het buitenland. Het is daarom belangrijk dat zo veel mogelijk mensen opkomen bij een alarm. Denk niet er zullen er wel genoeg zijn, maar denk dat er te weinig zullen zijn.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2003, 16:28:23
;D ;D ;D
Er zijn inderdaad wel meer beroepen waarbij je niet of niet direct weg kan.
Zo geld dat echter ook voor mensen die wel beschikbaar zijn vanuit beroepswege maar die toch niet altijd mee kunnen/ mogen.
denk daarbij aan een feestje waarbij je hebt gedronken bijv.
of als je aan het zwemmen bent, die piepers zijn echt niet waterdicht hoor..............

Gewoon opgeven en ervoor gaan dus.
en inderdaad melden dat je niet altijd beschikbaar bent. ;D
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2003, 22:17:40
nou ik hou er zelf wel rekening mee als ik de eerste uitrukdienst heb,met alcohol gebruik enz


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2003, 22:29:38
ja.....is zo lullig als je naar bier stinkt he! ;D ;D ;D

en dan net met een slachtoffer bezig bent ;D ;D


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2004, 15:35:11
Ik stya zelf voor de klas in het VO. Met de directie hebben we !! goede afspraken kunnen maken.

Als er een alarm is en het betreft niet de school in direkte zin is het mogelijk de groep weg te sturen. In het basisonderwijs lukt dat natuurlijk wel een stuk moeilijker.

Arend