Henk Ik dacht enkele maanden geleden het anders uit je mond te horen,toen was je blij met die knrm Urk geen ego hadden en jouw hulp zelfs op hun website vermelden.
ik spreek niet zo vaak met de jongens van knrm Urk hoor ze wel op mn scannertje maar hoor die klaas post zelden, als je die en die jongens uit laaksum bij elkaar zet en naar de kustwacht gaan als /samenwerkende bergers die 24/7/365 oproepbaar zijjn heb je 90% van de binnenwateren gedekt en kan je garanties afgeven,dat is de hete brij waar men omheen roert denk ik als spotter die verder met niemand iets heeft te maken.
MAAK AFSPRAKEN MET DE KUSTWACHT en dat is alles waar het omdraait llijkt mij!
Ik ben wel blij met die Urkers, ik geef even de woorden van Klaas weer, vanuit zijn professie.
De Kustwacht heeft geen behoefte aan andere partners dan de KNRM, zolang de KNRM bereid is ieder klusje op te knappen, waarom zou ze dan de zaak uitbreiden?
Steevast is het een een-tweetje tussen de KNRM en de Kustwacht, daar is organisatorisch bijna niet tussen te komen.
Waarbij de kustwacht alles op één hoop veegt en op de stoep van de KNRM legt. Daar kan geen buitenstaander wat aan veranderen. Ik denk ook niet dat er wat verandert, de volhardendheid van Simon ten spijt. Er zit maar één ding op: in de praktijk je punten halen: zoveel mogelijk op het water en elke klus binnen halen die er is, zien dat je dit seizoen in de cijfers naar 80% van alle klussen weet te tillen!
Deze mening houdt geen veroordeling van de KNRM en Reddingsbrigade als geheel in. Het werk van de KNRM en de reddingsbrigade is prachtig en ik juich het goede werk dat al deze vrijwilligers verichten van harte toe.
Henk