Bergers

Auteur Topic: Bergers  (gelezen 23863 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #60 Gepost op: 9 april 2010, 13:14:31
Je wilt het graag zo regelen zoals op de weg met de waterhulpverleningsdienst maar het vervelende is dat het niet mogelijk is omdat zo te regelen.Zoals je zelf al aangeeft is er op deze manier te weinig te verdienen om bedrijven te laten bestaan en worden ze dood geconcureerd dus na het seizoen is er voor de hulpdiensten geen werk genoeg en taaien ze af dus de meeste zijn niet 24/7 het hele jaar door inzetbaar. Op de weg rijden het hele jaar door genoeg auto,s om weg te slepen hele jaar door dus inkomsten, beetje slecht vergelijk dus wat je maakt. Wie kan er dus op komen draven als het koud en ellendig is juist de KNRM. Financieel gezien is het ook niet eerlijk die concurentie maar normaal gesproken wel altijd bereikbaar en inzetbaar en dat wil de kustwacht graag hebben een partner waar op te bouwen is en niet een club die vaak ook uit hobbieisme is ontstaan.

Wat is er niet goed aan een bedrijf dat uit hobbyisme is ontstaan?
Waterhulpdienst is 24/7 inzetbaar volgens mij. En hoelang doen ze het al???

Een beroerd verhaal met slechte argumenten stormvogel ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #61 Gepost op: 9 april 2010, 13:23:17
Henk Ik dacht enkele maanden geleden het anders uit je mond te horen,toen was je blij met die knrm Urk geen ego hadden en jouw hulp zelfs op hun website vermelden.
ik spreek niet zo vaak met de jongens van knrm Urk hoor ze wel op mn scannertje maar hoor die klaas post zelden, als je die en die jongens uit laaksum bij elkaar zet en naar de kustwacht gaan als /samenwerkende bergers die 24/7/365 oproepbaar zijjn heb je 90% van de binnenwateren gedekt en kan je garanties afgeven,dat is de hete brij waar men omheen roert denk ik als spotter die verder met niemand iets heeft te maken.
MAAK AFSPRAKEN MET DE KUSTWACHT en dat is alles waar het omdraait llijkt mij! :) :)

Ik ben wel blij met die Urkers, ik geef even de woorden van Klaas weer, vanuit zijn professie.

De Kustwacht heeft geen behoefte aan andere partners dan de KNRM, zolang de KNRM bereid is ieder klusje op te knappen, waarom zou ze dan de zaak uitbreiden?

Steevast is het een een-tweetje tussen de KNRM en de Kustwacht, daar is organisatorisch bijna niet tussen te komen.
Waarbij de kustwacht alles op één hoop veegt en op de stoep van de KNRM legt. Daar kan geen buitenstaander wat aan veranderen. Ik denk ook niet dat er wat verandert, de volhardendheid van Simon ten spijt. Er zit maar één ding op: in de praktijk je punten halen: zoveel mogelijk op het water en elke klus binnen halen die er is, zien dat je dit seizoen in de cijfers naar 80% van alle klussen weet te tillen!

Deze mening houdt geen veroordeling van de KNRM en Reddingsbrigade als geheel in. Het werk van de KNRM en de reddingsbrigade is prachtig en ik juich het goede werk dat al deze vrijwilligers verichten van harte toe.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 9 april 2010, 13:25:36
Wat is er niet goed aan een bedrijf dat uit hobbyisme is ontstaan?
Waterhulpdienst is 24/7 inzetbaar volgens mij. En hoelang doen ze het al???

Een beroerd verhaal met slechte argumenten stormvogel ;)

Audio Rent is uit Hobbyisme ontstaan, en kijk nou eens! Werk toch zomaar voor talloze gemeentes, waaronder de gemeente Amsterdam...  ;D

Henk


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #63 Gepost op: 9 april 2010, 14:04:51
Er is ook niets op tegen als een bedrijf ontstaan is uit hobbyisme dat probeer ik er ook niet mee te zeggen het enige wat ik er mee wilde zeggen is dat ze er uyit hobby mee zijn begonnen er brood in zagen en nu ninden dat de KNRM het niet meer mag doenmaar zo werkt het volgens mij toch echt niet.
Wat is er niet goed aan een bedrijf dat uit hobbyisme is ontstaan?
Waterhulpdienst is 24/7 inzetbaar volgens mij. En hoelang doen ze het al???

Een beroerd verhaal met slechte argumenten stormvogel ;)


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #64 Gepost op: 9 april 2010, 14:08:01
We praten hier niet alleen over de randmeren op dit forum volgens mij gaat het hier over heel nederland. Kan best zo zijn dat het bij Huizen wel goed gaat het hele jaar door maar dat is landelijk zeker niet het geval daar zijn toch nog wel een aantal seizoens"bergers
Ga om de tafel, maak afspraken en ik garandeer je een 24/7 dekking op de zuidelijke randmeren.
Afgelopen winter ook genoeg klusjes gedaan, rechtstreeks voor de verzekering.

Met elkaar is altijd beter als tegen elkaar.

Simon.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #65 Gepost op: 9 april 2010, 17:18:39
Met elkaar is altijd beter als tegen elkaar.
Simon.

 O0

Misschien een mooi moment om deze discussie af te sluiten op dit forum en de juiste kanalen hier voor te gebruiken? ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 9 april 2010, 17:49:19
O0

Misschien een mooi moment om deze discussie af te sluiten op dit forum en de juiste kanalen hier voor te gebruiken? ;)

Als je de discussies hier een beetje gevolgt heb is de club 'van' Henk altijd bereid geweest tot overleg maar worden oplossingen geblokkeerd door de plaatselijke commissie van de KNRM en/of ex burgemeester.... Ze hebben zelfs gezorgd dat hij een nieuwe ligplaats moest zoeken. Moet Henk dan maar zwijgen over de werkwijze op het betreffende binnenwater omdat de tegenpartij niet wil werken aan een oplossing? ??? Als de KNRM of de gemeente bereid was geweest tot een oplossing dan was deze discussie al jaren geleden gestopt.

De enige die er goed van is geworden zijn de mensen die hulp nodig hebben. Als je twee 'partijen' hebt die beiden het werk willen doen dan wordt je gegarandeerd snel geholpen. Dus is de situatie voor de hulpvrager hier wel zo slecht?  ;D ;D ;D ;) Concurentie zorgt voor prima service verlening!  ;D ;D ;D ;D


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #67 Gepost op: 9 april 2010, 18:33:54
De enige die er goed van is geworden zijn de mensen die hulp nodig hebben. Als je twee 'partijen' hebt die beiden het werk willen doen dan wordt je gegarandeerd snel geholpen. Dus is de situatie voor de hulpvrager hier wel zo slecht?  ;D ;D ;D ;) Concurentie zorgt voor prima service verlening!  ;D ;D ;D ;D

Precies, en daar gaat het ook om. Mensen redden/helpen.

Nils (die geniet van deze discussie en die hier nog veel kan leren)
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #68 Gepost op: 9 april 2010, 18:59:42
Steevast is het een een-tweetje tussen de KNRM en de Kustwacht, daar is organisatorisch bijna niet tussen te komen.
Waarbij de kustwacht alles op één hoop veegt en op de stoep van de KNRM legt. Daar kan geen buitenstaander wat aan veranderen. Ik denk ook niet dat er wat verandert, de volhardendheid van Simon ten spijt. Er zit maar één ding op: in de praktijk je punten halen: zoveel mogelijk op het water en elke klus binnen halen die er is, zien dat je dit seizoen in de cijfers naar 80% van alle klussen weet te tillen!

Jemig noem het maar een één- tweetje, de samenwerking tussen KNRM ( na de fusie) en kustwacht gaat al terug tot 1824, Ik denk ook dat het gedoe over deze zaak niet zal veranderen, A is e.e.a vastgelegd in (internationale) wetgeving en B is e.e.a geregeld in convenanten.

Ook is er al vele jaren een convenant tussen KNRM en bergers, helaas ( of gelukkig) zit hier niet één van de nieuwe (cowboy) bergers bij.

Ik zeg weet eerst tot in detail waar je hebt en veroordeel of beoordeel dan pas e.e.a

Res ( die met genoegen leest) 8) ;D 8) ;D 8) ;D
NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 9 april 2010, 20:45:15
Jemig noem het maar een één- tweetje, de samenwerking tussen KNRM ( na de fusie) en kustwacht gaat al terug tot 1824, Ik denk ook dat het gedoe over deze zaak niet zal veranderen, A is e.e.a vastgelegd in (internationale) wetgeving en B is e.e.a geregeld in convenanten.

Ook is er al vele jaren een convenant tussen KNRM en bergers, helaas ( of gelukkig) zit hier niet één van de nieuwe (cowboy) bergers bij.

Ik zeg weet eerst tot in detail waar je hebt en veroordeel of beoordeel dan pas e.e.a

Res ( die met genoegen leest) 8) ;D 8) ;D 8) ;D

Niemand beweert hier dat een één tweetje niet al hééél lang aan de gang kan zijn...
Noordgat is ook een berger met een hoog cowboy gehalte en daar is ie trots op. Toch is hij één van de bergers waar een convenant mee gesloten is door de KNRM.
Dat is geen onverdeeld doorslaand succes heb ik van hem gehoord.
Juist dat hoge cowboy gehalte (het zijn net reddingsbrigades  :P) belet hen de handen ineen te slaan om te komen tot een bijvoorbeeld "vereniging van erkende bergers", wat ik hem, Klaas Post en Menno wel eens voorgesteld heb.

Even voor de duidelijkheid ik breek hier een lans voor de stuctuur waarin de hulpverlening verdeeld wordt in een dienstverlenende tak en een SAR tak. Dit heeft alleen wat met HOGE te maken doordat de samenwerking tussen HOGE en de Waterhulpdiens bewijst dat met een beetje goede wil, afspraken en het feestelijk bij de vuilnisbak (grof vuil?) zetten van het ego een dergelijke samenwerking effectief kan zijn.

Henk