Commandant vertrekt, ondercommandant op non-actief na conflict - Alkmaar

Auteur Topic: Commandant vertrekt, ondercommandant op non-actief na conflict - Alkmaar  (gelezen 14136 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

sneaky pete

  • Brandmeester
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Fel protest na schorsing brandweerman
Gepubliceerd op 02 september 2009, 20:12
Laatst bijgewerkt op 02 september 2009, 21:16
 alkmaar -  
De leiders van de zes vrijwillige brandweerkorpsen in Alkmaar zijn boos op burgemeester Piet Bruinooge omdat hij dé spreekbuis van de vrijwilligers in het managementteam, vrijwillig ondercommandant Ruud van Vliet, voor vier maanden heeft geschorst. De officiële verklaring voor de schorsing is dat Van Vliet 'te loyaal' is naar de vrijwilligers toe.

De burgemeester wil dat in 80 procent van alle gevallen de aanrijdtijden worden gehaald. Een van de opties om dat te halen, is volgens hem dat de kazerne dag en nacht bemand moet zijn. Dat zou inhouden dat de vrijwilligers ongeveer eens in de negen dagen in de kazerne moeten slapen. Dat gaat hen vooralsnog te ver.

Bruinooge: ,,Het zong rond dat een vergadering hierover niet nodig was. Ik heb toen een brief doen uitgaan dat die bijeenkomst wèl zou doorgaan. Van Vliet heeft de vrijwilligers daarop geadviseerd niet te gaan. Dat kan niet. De man is ook lid van het managementteam.'' Bruinooge stelt dat hij daarom niets anders kon doen dan de man vier maanden schorsen.

zie ook de reacties op dit artikel http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article5098875.ece/Fel+protest+na+schorsing+brandweerman


ANNA


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Ik kan het item niet zo snel vinden op het internet, maar vanmorgen stond er opnieuw een stukje in de alkmaarsche Courant over de onrust binnen de Alkmaarse vrijwillige brandweerkorpsen.

Dit is kort het verhaal: (niet het item)
De Burgemeester wil de vrijwilligers karzerneren ivm de opkomst  tijd, de vrijwilligers willen dit niet en dreigen (massaal) op te stappen, waarop de BM zegt een volledig beroepskorps in te stellen (tussen de woorden was mijn inziens te lezen dat hij dat graag wil), waarop de vrijwilligers zeggen dat dan de brandweerzorg in het geding komt.

Ook is het vrijwilligers personeelsblad, welke voor de 1e keer intern gedrukt zou worden, gecencureerd, waarop de vrijwilligers het blad weer zelf hebben gedrukt.

Daar komt bij dat de veiligheidsregio de duikploeg (en) wil opheffen.

Tevens zou de vrijwillig ondercommandant op non actief geschort gezet zijn.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,27155.msg668149.html#msg668149

Misschien kan iemand meer (inside) info gevel, als dan mag natuurlijk.

Dit zo in het kort, ik heb de kranten niet meer maar ik zal kijken of vanaf nu eea kan verzamelen.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
De Burgemeester wil de vrijwilligers karzerneren ivm de opkomst  tijd, de vrijwilligers willen dit niet en dreigen (massaal) op te stappenOok is het vrijwilligers personeelsblad, welke voor de 1e keer intern gedrukt zou worden, gecencureerd, waarop de vrijwilligers het blad weer zelf hebben gedrukt.

Daar komt bij dat de veiligheidsregio de duikploeg (en) wil opheffen.

Tevens zou de vrijwillig ondercommandant op non actief geschort gezet zijn.
bijna alles goed
de vrijwilligers stappen niet op want dan maken we het de bm wel erg makkelijk dus dat doen we niet
de gemeente alkmaar wil graag van zijn duikploeg af want dat komt goed uit met de bezuinigingen(laat de bm nou ook net in bestuur bij de regio zitten)
de vrijwillig ondercommandant is op non-actief gezet en niet geschorst(schijnt dat het zo gunstiger is voor de gemeente)

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
bijna alles goed
de vrijwilligers stappen niet op want dan maken we het de bm wel erg makkelijk dus dat doen we niet
de gemeente alkmaar wil graag van zijn duikploeg af want dat komt goed uit met de bezuinigingen(laat de bm nou ook net in bestuur bij de regio zitten)
de vrijwillig ondercommandant is op non-actief gezet en niet geschorst(schijnt dat het zo gunstiger is voor de gemeente)

greetz free

Dank,

Wat vond je van het Opiniestukje in de AC van vanmorgen?,
en de tekening welke ernaast stond?


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
sorry dick niet gezien ik heb geen krant

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Ik zal kijken of ik het kan inscannen en hier posten


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Bruinooge: ,,Het zong rond dat een vergadering hierover niet nodig was. Ik heb toen een brief doen uitgaan dat die bijeenkomst wèl zou doorgaan. Van Vliet heeft de vrijwilligers daarop geadviseerd niet te gaan. Dat kan niet. De man is ook lid van het managementteam.'' Bruinooge stelt dat hij daarom niets anders kon doen dan de man vier maanden schorsen.
van vliet heeft tegen niemand gezegdt dat ze niet mogen komen


greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Dit is toch te gek voor woorden....

die BM mag ff op 80 meter mee naaar boven bij mij en dan wat breken en vervolgens hem zonder de brandweer beneden laten komen...
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Dubbele demonstratie vrijwilligers brandweer


alkmaar -

De vrijwillige brandweerlieden hebben vanmorgen tijdens het 8-oktoberfeest in Alkmaar niet alleen hun kunnen gedemonstreerd. Middels stickers op de auto's wezen ze de burgers ook op het belang van de vrijwilligers voor Alkmaar.

Burgemeeester Piet Bruinooge wil de zes vrijwilligerskorpsen opheffen. Voor deze brandweerlieden is dat onbespreekbaar. Ook wil hij dat de vrijwilligers met een grote regelmaat op de kazerne slapen, om zo de aanrijtijden te verbeteren. Ook die maatregel stuit op veel verzet. Slechts zeventien van de ongeveer 120 vrijwilligers zouden dit willen. De korpsen hebben al gedreigd zichzelf op te heffen.

Tijdens hun demonstratie vanmorgen maakten ze met grote stickers duidelijk hoe belangrijk ze zijn, en dat opheffen de stad geen goed zal doen.

Bron: www.noordhollandsdagblad.nl

Filmpje:

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article5237759.ece/Dubbele+demonstratie+vrijwilligers+brandweer


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Dit is toch te gek voor woorden....

die BM mag ff op 80 meter mee naaar boven bij mij en dan wat breken en vervolgens hem zonder de brandweer beneden laten komen...

voor zo een uitspraak hebben ze mij hier op het forum bijna gelincht, maar ik wil je graag helpen ;D
Nemo me impune lacessit