Commandant vertrekt, ondercommandant op non-actief na conflict - Alkmaar

Auteur Topic: Commandant vertrekt, ondercommandant op non-actief na conflict - Alkmaar  (gelezen 14129 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Dit is toch te gek voor woorden....

die BM mag ff op 80 meter mee naaar boven bij mij en dan wat breken en vervolgens hem zonder de brandweer beneden laten komen...

Geen professionele uitspraak, laten we het hier als hulpverleners een beetje netjes houden, ook al lopen gemoederen hoog op. Ik wens niemand zoiets toe.  :-X


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447

Geen professionele uitspraak, laten we het hier als hulpverleners een beetje netjes houden, ook al lopen gemoederen hoog op. Ik wens niemand zoiets toe.  :-X
nou ik heb het er als alkmaarse vrijwiliger voor over hoor
als je meer wilt weten pm kan altijd

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Dergelijke asociale uitingen horen zeker niet op een forum als deze thuis. Je kan het met iemand zeer grondig oneens zijn, maar daar ga je professioneel mee in en je gedraagt je niet als een of ander oermens en gaat een ander letsel toewensen. Vooral van een hulpverlener mag je anders verwachten!
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2009, 16:53:55
alkmaar - 13 oktober 2009

Henny Foederer vertrekt als commandant van de Alkmaarse brandweer.

Hiermee is een triest dieptepunt bereikt in het conflict tussen aan de ene kant de brandweerleiding en aan de andere kant de vrijwilligers over de plannen voor een reorganisatie. Die reorganisaite houdt in dat de vrijwiligers  zeker eens per negen dagen op de kazerne moeten slapen en dat de zes vrijwilligerskorpsen moeten opgaan in een. De vrijwilligers weigeren dit.

Als reden voor het vertrek van Foederer zegt het college voor het doorvoeren van de reorganisatie  'andere managementkwaliteiten' nodig zijn dan die waarover Foederer beschikt.  Er komt snel een interim-manager die de aanbevelingen in het rapport moet gaan uitvoeren.

Bron: Noordhollands dagblad


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2009, 17:57:57
Is het aan iedereen voorbij gegaan dat deze veranderingen wellicht een verbetering zouden kunnen zijn? Iedereen haalt uit naar de burgemeester maar hij is politiek verantwoordelijk voor de brandweerzorg in zijn regio. Dat betekent dat hij ook de aanrijtijden moet verminderen. Persoonlijk vind ik ieder professionalisering van een beroepsgroep een goede zaak.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2009, 18:21:44
Is het aan iedereen voorbij gegaan dat deze veranderingen wellicht een verbetering zouden kunnen zijn? Iedereen haalt uit naar de burgemeester maar hij is politiek verantwoordelijk voor de brandweerzorg in zijn regio. Dat betekent dat hij ook de aanrijtijden moet verminderen. Persoonlijk vind ik ieder professionalisering van een beroepsgroep een goede zaak.

WM
Volgens mij is het nu net zo professioneel als dat de plannen zijn! :-\  Mijn mening is dat vrijwilligers misschien nog wel professioneler zijn als een dagdienst  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2009, 20:07:05
Het lijkt mij weinig zinvol om een discussie te voeren over de kwaliteiten van een beroeps- versus vrijwillige korps. Des te meer omdat het al meerdere malen hier aan de orde is geweest. Het ging mij om het verschil in uitruktijden als je van huis moet komen i.p.v. de kazerne.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:04:06
een brandweer corps kan niet zonder vrijwilligers want alleen  beroeps kan de regio niet betalen daar is geen geld voor want er moet nog steeds bezuinigt worden en dan willen ze beroeps
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Gast48368

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:08:59
een brandweer corps kan niet zonder vrijwilligers want alleen  beroeps kan de regio niet betalen daar is geen geld voor want er moet nog steeds bezuinigt worden en dan willen ze beroeps

Hier en daar wat punten en komma's zou veel leesgemak opleveren................ 8)


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:28:23
Afgelopen vrijdag stond in de Alkmaarsche Courant een artikel, waarin verteld werd dat een aantal politieke partijen TEGEN het plan van de burgemeester is.

Ik zal het artikel van de week even inscannen.