Commandant vertrekt, ondercommandant op non-actief na conflict - Alkmaar

Auteur Topic: Commandant vertrekt, ondercommandant op non-actief na conflict - Alkmaar  (gelezen 14124 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #30 Gepost op: 18 oktober 2009, 20:20:56
Het is toch eigen;ijk niet meer van deze tijd dat je 5 of 6 korpsen binnen 1 gemeente hebt?
Het is toch de brandweer van Alkmaar?
Ik zou zo zeggen, maak er 1 korps van met verschillende clubjes binnen dat korps.
Nu lijkt het maar een ratjetoe, de vrijwilligers lijken vast te willen houden aan hun korps.
Dat je niet op de kazerne wilt slapen vind ik tot daar aan toe.
Je bent tenslotte vrijwilliger.


Is het bij andere (grotere) korpsen niet zo dat ze meerdere ploegen hebben?

Je kan de 4 korpsen (K&V, Burgerplicht, Kwiek, Paraat) ook als 4 ploegen zien als ik het goed begrijp (als ik het verkeerd heb moet jullie het maar zeggen), alleen ze hebben hun eigen vereniging per ploeg, wat historisch zo gegroeid is.

Het lijkt mij dat bij andere (grotere) korpsen ook niet als één ploeg gewerkt, of worden altijd alle vrijwilligers opgeroepen?

@free3; wil de bm alleen west kazerneren of Koedijk en Oudorp ook?


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2009, 23:43:39
klopt je hebt helemaal gelijk. je kan het beste de korpsen als ploegen zien
k&v, paraat, burgerplicht,kwiek,oudorp en koedijk.(hiernaast nog de beroepsploeg)

de bm wil alleen west laten kazerneren omdat de mensen in oudorp en koedijk zowat op de kazerne wonen en een kleiner uitrijgebied hebben halen zij meestal de tijden wel.

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #32 Gepost op: 25 oktober 2009, 20:44:07
Afgelopen vrijdag 23-10-2009 stond onderstaand artikel in de Alkmaarsche Courant, op de Alkmaar pagina



Bron:
Alkmaarsche Courant, Stad en Streek Alkmaar pagina 23-10-2009


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 27 oktober 2009, 10:26:44
Tweede studie brandweerplan Alkmaar

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=103099
27 oktober 2009 - 8:19

ALKMAAR Er komt een nieuw onderzoek over de noodzaak van de reorganisatie van de Alkmaarse brandweer. Dat heeft burgemeester Piet Bruinooge van Alkmaar maandagavond toegezegd tijdens een informatieavond voor de gemeenteraad.

Er is veel twijfel en onvrede bij de vrijwillige brandweer, omdat de reorganisatie onder meer betekent dat zij op de kazerne moeten overnachten. Bovendien komt er een einde aan de traditionele korpsen.

De reorganisatie is bedoeld om de brandveiligheid in Alkmaar te verbeteren. Op 1 december praat de raad opnieuw over de reorganisatie bij de brandweer.
Samen sterk in de hulpverlening!


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #34 Gepost op: 27 oktober 2009, 10:34:52
ja was gezellig gister ;D. we waren met zo een 60 brandweermensen aanwezig bij de raadsvergadering en de burgermeester kreeg het zwaar te verduren.
in principe was het alleen een avond waarin de raad geinformeerd werd.
het hele plan van de bm was om het budget neutraal te houden zodat hij geen toestemming hoeft te vragen aan de raad.
nu bleek dat er gewoon dingen weggelaten waren uit het budget (zoals de kosten voor de mensen die flo(prepensioen) krijgen wat toch een aardig bedrag is) om het budgetneutraal te houden.
de bm moet nog heel wat huiswerk doen voor 1 december de volgende raadsvergadering hierover

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #35 Gepost op: 27 oktober 2009, 13:39:24
ja was gezellig gister ;D. we waren met zo een 60 brandweermensen aanwezig bij de raadsvergadering en de burgermeester kreeg het zwaar te verduren.
in principe was het alleen een avond waarin de raad geinformeerd werd.
het hele plan van de bm was om het budget neutraal te houden zodat hij geen toestemming hoeft te vragen aan de raad.
nu bleek dat er gewoon dingen weggelaten waren uit het budget (zoals de kosten voor de mensen die flo(prepensioen) krijgen wat toch een aardig bedrag is) om het budgetneutraal te houden.
de bm moet nog heel wat huiswerk doen voor 1 december de volgende raadsvergadering hierover

greetz free

een volgende stap is gezet, ga zo door! ;)
Nemo me impune lacessit


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #36 Gepost op: 27 oktober 2009, 17:10:56
Stond een mooie foto op de voorpagina van het nh, ik zal zo de scanner weer laten snorren.

Hier nog het item van RNH: http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemRadio&item=44614

bron: www.rtvnh.nl


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #37 Gepost op: 28 oktober 2009, 11:42:02
@dick

zou je die stukjes nog even willen inscannen en plaatsen?
alvast bedankt

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #38 Gepost op: 28 oktober 2009, 20:42:28
Hierbij;

ik was gister naar het theater dus het was er niet meer van gekomen

Dus hier 2 artikeltjes uit de Alkmaarsche Courant van 27-10-2009


Voorpagina Noord Hollands Dagblad, editie Alkmaarsche Courant 27-10-2009


Voorpagina Stad en Streek Alkmaarsche Courant, 27-10-2009


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #39 Gepost op: 29 oktober 2009, 10:41:10
dankjewel dick

greetz free

ps zou het de volgende keer iets groter kunnen dit is wel lastig lezen zo klein O0
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar