Ben idd een meelezertje, want ik kijk hier bijna dagelijks sinds zeer langere tijd. Heb alleen nog steeds niet de moeite genomen om me aan te melden (sorry
).
Toch heb ik wel even een vraag na aanleiding van een recente gebeurtenis in ons bedrijf.
Sinds vorig jaar ben ik "ploegleider bhv". Ook zit ik sinds vorig jaar bij de vrijw. brw. Nu nog aspirant. Heb net de module levensreddende handelingen succesvol afgerond en nog geen 2 weken later volgde binnen ons korps de herhaling van deze module
. Nou gebeurt er binnen ons bedrijf bijna nooit wat, maar dit was toch echt de 'goden verzoeken'.
Afgelopen woensdag werd er bij ons in het bedrijf iemand onwel. Als gevolg hiervan viel deze persoon 'recht' achterover, met z'n hoofd op een betonnen vloer. Ik werd als eerste ter plaatse geroepen en trof een "schuddende" man aan met een hevig bloedende hoofdwond (bloed kwam er in golfjes uit op het ritme van z'n hartslag). Na iemand opdracht te hebben gegeven om 112 te bellen en nadat bhv-ers zich over de man hadden ontfermt, ben ik de grote oranje koffer van het kantoor gaan halen (om de bloedende hoofdwond te stoppen). Heb net de cursus 102 afgerond, dus wist ik precies wat ik nodig had. NIET DUS!!
Met de man gaat alles goed, er is de volgende dag zelfs telefonisch kontakt geweest, maar waar het mij om gaat is dat er zoveel 'zooi' in zo'n koffer zit, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het komt professioneel over zo'n mooie koffer, maar als bhv-er gebruik je bijna de helft nooit en niet.
Hier zijn we binnen ons bedrijf ook achter gekomen en willen dus deze koffer opnieuw inrichten met spullen waar we echt wat aan hebben als "amateurs".
En na een lang verhaal nu eindelijk mijn vraag: Heeft iemand tips om deze koffer zo effiecient mogelijk in te richten voor mensen die deze koffer zelden of nooit gebruiken, maar die wel direkt hulp moeten bieden in geval van, zonder lang te zoeken naar middelen die ze kunnen gebruiken?
met vriendelijke groeten,
"meelezertje" Michel