GRIP 2 Illegaal housefeest - Heusden 04-10-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Illegaal housefeest - Heusden 04-10-2009  (gelezen 5208 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:04:09
Ik heb altijd gedacht, dat GRIP te maken heeft met ernstige incidenten/rampen.

Na vandaag begrijp ik de werkelijke betekenis. Hoe maak ik van een mug een olifant...

Goed voor de notabelen, maar naar mijn mening slecht voor de echte hulpverleners.


Rene112

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:11:55
Lekker  
Politie -> GRIP 2 (leiding ligt bij Politie)
GRIP 2 -> hoge officieren van 3 diensten komen terplaatse(waarschijnlijk is er al 1)
CoPI -> Ja we zitten hier maar we hebben geen zak te doen en we hadden kunnen slapen. ;(
CVD-B en HS-GHOR zitten hun ogen uit te wrijven en gaan over koetjes en kalfjes hebben onder het genot van een bak koffie :P
CVD-P is buiten zijn manschappen aansturen. :)
Lijkt me toch in zulke situaties geen GRIP af te kondigen.......

Je hebt er blijkbaar echt verstand van...  :-X :-X :-X

Jammer, het lijkt een klein beetje een trend te gaan worden dat er hier steeds meer mensen, met weinig verstand van zaken, wat negatiefs roepen over (collega)  hulpdiensten.

Eén effect daarvan is mij wel helder : steeds minder mensen die e.e.a. zouden kunnen verduidelijken (en geloof me, er zijn er hier zat aanwezig), nemen nog de moeite om dat hier te doen.

Jammer....

groeten,
René de Caluwé


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:16:05
Je hebt er blijkbaar echt verstand van...  :-X :-X :-X

Jammer, het lijkt een klein beetje een trend te gaan worden dat er hier steeds meer mensen, met weinig verstand van zaken, wat negatiefs roepen over (collega)  hulpdiensten.

Eén effect daarvan is mij wel helder : steeds minder mensen die e.e.a. zouden kunnen verduidelijken (en geloof me, er zijn er hier zat aanwezig), nemen nog de moeite om dat hier te doen.

Jammer....

groeten,
René de Caluwé

Ik moet rene hierin helemaal gelijk geven... Er zijn op dit moment een aantal mensen op het forum, zonder enige HV kennis, die af en toe stellingen roepen of een mening geven die als een varken op een tang slaan als je je even verdiept in het HV gebeuren... Misschien kunnen die mensen beter gaan posten op Fok! of Geenstijl.... Wie de schoen past trekke hem aan...

Weten dat je het niet weet is ook kennis... Alleen ontbreekt het sommige mensen ook aan deze kennis..

Ik hoop dat de profs op dit forum aub blijven uitleggen aan de mensen hier hoe het een en ander werkt... En als iemand een absurde stelling of mening geeft mag daar best wel stevig op gereageerd worden...  ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #13 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:29:18
Hear hear!


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:38:48
Je hebt er blijkbaar echt verstand van...  :-X :-X :-X

Jammer, het lijkt een klein beetje een trend te gaan worden dat er hier steeds meer mensen, met weinig verstand van zaken, wat negatiefs roepen over (collega)  hulpdiensten.

Eén effect daarvan is mij wel helder : steeds minder mensen die e.e.a. zouden kunnen verduidelijken (en geloof me, er zijn er hier zat aanwezig), nemen nog de moeite om dat hier te doen.

Jammer....

groeten,
René de Caluwé

Vertel jij mij dan maar is per pm wat het nut is van CoPI/GRIP2 tijdens een politie inzet
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:43:55
Vertel jij mij dan maar is per pm wat het nut is van CoPI/GRIP2 tijdens een politie inzet

Ik vermoed het grote aantal mensen, al dan niet onder invloed.(gevaar op escalatie) En het ongecontroleerde brandgevaar binnen zal ook wel meespelen...vluchtwegen, etc..

Maar, ik weet van alles maar een klein beetje, dus hou me ten goede... ;D  Je pm van die of gene zal je wel duidelijkheid verschaffen.. ;) (hoop ik voor je)  :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:47:04
Vertel jij mij dan maar is per pm wat het nut is van CoPI/GRIP2 tijdens een politie inzet

Misschien kan je dat beter vragen voordat je zo'n reactie neerzet...












Ooit wel eens gehoord van een openbare orde probleem waardoor de gemeentelijke bestuurlijke processen opgestart moeten worden... Iemand met kennis van zaken zal bijvoorbeeld moeten constateren dat het gebouw gevaarlijk is voor deze aantallen personen... Dat is belangrijk voor welk bestuurlijk traject je ingaat om de boel te ontruimen... is het levensgevaarlijk, is het alleen een openbare orde probleem of is het enige probleem dat ze geen vergunning hebben aangevraagd... Is het op straat sturen van dronken dropjes of figuren die stijf staan van de drugs geen groter probleem dan ze daar laten feesten...

Zomaar wat gedachten die bij iemand met wat verstand van zaken boven komen...


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2009, 21:58:14
Vertel jij mij dan maar is per pm wat het nut is van CoPI/GRIP2 tijdens een politie inzet

En ik denk dat jij je wel eens wat minder aanmatigend mag gaan opstellen. Verdiep je voortaan voordat eerst eens iets meer in de materie voordat je willekeurig maar wat begint te roepen (bijvoorbeeld door de zoekfunctie van dit forum te gebruiken...). Kijk daarnaast ook eens tegen wie je het hebt en wat zijn/haar achtergrond is. Ik sluit me volledig aan bij Rene en Palmpie en vind dat jij je erg aangesproken zou moeten voelen door hen...


Rene112

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2009, 22:11:08
Vertel jij mij dan maar is per pm wat het nut is van CoPI/GRIP2 tijdens een politie inzet

Ja baas...  :-X

Volgens mij leg ik net uit waarom mensen (met een achtergrond als ik) door dit soort opmerkingen eigenlijk helemaal geen zin meer hebben om uit te leggen waarom we dingen doen die we doen...

Misschien is er iemand anders die zin heeft om het jou uit te leggen, maar met de zoekfunctie op het forum kom je ook een eind...


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #19 Gepost op: 4 oktober 2009, 22:45:31
En ik denk dat jij je wel eens wat minder aanmatigend mag gaan opstellen. Verdiep je voortaan voordat eerst eens iets meer in de materie voordat je willekeurig maar wat begint te roepen (bijvoorbeeld door de zoekfunctie van dit forum te gebruiken...). Kijk daarnaast ook eens tegen wie je het hebt en wat zijn/haar achtergrond is. Ik sluit me volledig aan bij Rene en Palmpie en vind dat jij je erg aangesproken zou moeten voelen door hen...

Kan je dan ook zeggen waarop op ik moet zoeken

@rene de caluwe het is niet aanmatigend/hooghartig bedoeld
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P