Dodelijk ongeval Landscheidingsweg/Rijksstraatweg - Wassenaar 3-10-2009

Auteur Topic: Dodelijk ongeval Landscheidingsweg/Rijksstraatweg - Wassenaar 3-10-2009  (gelezen 20324 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 4 oktober 2009, 14:27:23
vind dat een beetje kort door de bocht. er zijn ook mensen die juist hun auto gebruiken om snachts te werken

Voor elke oplossing is er wel een probleem te verzinnen...  ;) Rechtstreeks woon-werk verkeer wordt natuurlijk uitgezonderd  ;) :P


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #31 Gepost op: 4 oktober 2009, 14:31:37
Nou hebben jullie het over maatregelen met het rijbewijs. Maar kijk toch eens naar die N-wegen in Wassenaar jongens, hoe vaak is het daar wel niet 'raak'? :-X
343, never forget.


Gast

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 4 oktober 2009, 14:50:04
Voor elke oplossing is er wel een probleem te verzinnen...  ;) Rechtstreeks woon-werk verkeer wordt natuurlijk uitgezonderd  ;) :P

Welja joh, nog meer Big Brother praktijken. Regeltje hier regeltje daar, laten we snel nog een paar verzinnen want we hebben nog niet alles in dit land afgevangen, en alles verbieden met uitzonderingen hier en daar. Alsjeblieft niet zeg.

Bijzonder triest voor de nabestaanden en overige slachtoffers.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 4 oktober 2009, 15:07:08
Welja joh, nog meer Big Brother praktijken. Regeltje hier regeltje daar, laten we snel nog een paar verzinnen want we hebben nog niet alles in dit land afgevangen, en alles verbieden met uitzonderingen hier en daar. Alsjeblieft niet zeg.

Bijzonder triest voor de nabestaanden en overige slachtoffers.


Dat geld wel voor meer regels... maar deze discussie gaat niet over regels maar over verkeersveiligheid... Als deze regel nu zou betekenen dat er 100 minder doden in het verkeer zouden vallen... zou je het dan nog onzin vinden?  ???


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 4 oktober 2009, 15:36:43
Duit in het zakske;

Waarom anno 2009 nog steeds van die levensgevaarlijke bomen langs wegen planten?

Dat stamt uit de Romeinse tijd, zodat de manschappen in de schaduw konden lopen...

 ::)


Gast

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 4 oktober 2009, 15:56:26
Dat geld wel voor meer regels... maar deze discussie gaat niet over regels maar over verkeersveiligheid... Als deze regel nu zou betekenen dat er 100 minder doden in het verkeer zouden vallen... zou je het dan nog onzin vinden?  ???

Nee, ik zou het geen onzin vinden als het ook daadwerkelijk effect zou hebben, maar nogmaals, een mindset dat "ik best kan rijden als ik gedronken heb" vang met je geen enkel regeltje af. Net zoals degenen die vinden dat je nog best even door rood kan rijden. Hoeveel regeltjes je er ook op toepast, degenen die nú al vinden dat ze best kunnen rijden met drank op vinden dat met zo'n regeltje nog steeds.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #36 Gepost op: 4 oktober 2009, 18:08:30
Ok, als Formule 1-fan en als wannabe techneut, even iets proberen voor te stellen, wat in de toekomst misschien zal gebeure.

1 der grootste oorzaken van ongevallen is; behalve de onoplettendheid, de snelheid.
Als ze de techniek van de formule 1, te weten: safety-car stand en pitlimiter, in een auto zouden proppen, dan kan doormiddel van sensoren bij aangeduide snelheid, de snelheid beperkt worden.
Dit gaat niet gelden voor de hulpverlening.

Toch moet wel duidelijk worden, dat men geen alcohol gebruikt in het verkeer, of andere middelen die de rijvaardigheid kan beïnvloeden. Ook dient men bezig te zijn met het rijden zelf, ipv allerlei andere dingen.

Wat mij tevens opviel en al als fout kan worden genoemd; het met 7 personen in een auto met maar 5 veiligheidsgordels zitten.

Eerst denken, dan doen


jurjen_brw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #37 Gepost op: 4 oktober 2009, 18:15:03
Ten eerste je hebt ook auto's waar 7 stoelen in zitten dus ook 7 veiligheidsgordels.
Ten tweede wat heeft de Formule 1 nou met een verkeersongeluk temaken op een openbareweg ?


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #38 Gepost op: 4 oktober 2009, 18:19:28
Ten eerste je hebt ook auto's waar 7 stoelen in zitten dus ook 7 veiligheidsgordels.
Ten tweede wat heeft de Formule 1 nou met een verkeersongeluk temaken op een openbareweg ?
Ten eerste: kan ja, maar niet in een gewone station lijkt me
Ten tweede: lees de uitleg nog eens, dan snap je misschien dat het helemaal niet zo'n gek idee is :)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #39 Gepost op: 4 oktober 2009, 18:48:08
Ten eerste je hebt ook auto's waar 7 stoelen in zitten dus ook 7 veiligheidsgordels.
Ten tweede wat heeft de Formule 1 nou met een verkeersongeluk temaken op een openbareweg ?

1. Als ik het goed heb gezien, betrof het een ongeval met een Volvo V70. Deze heeft slechts 5 zitplaatsen met gordel. Ofwel, maximaal 5 mensen zitten verantwoord in de auto.
2. Ik heb volgens mij een duidelijk beeld geschapen.
Het betreft namelijk de hoogstaande techniek, welke ze daar gebruiken als snelheidsbegrenzer, welke ook geschikt zou kunnen zijn voor personenauto's. Komt de verkeersveiligheid ten goede op de openbare weg en heeft bovendien tot gevolg dat er minder snelheidscontroles hoeven te worden uitgevoerd en het blauw op straat zich kan bezig houden met andere taken.

Misschien dat deze uitleg je duidelijk is?