'Agenten hebben te weinig lef'

Auteur Topic: 'Agenten hebben te weinig lef'  (gelezen 11116 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #50 Gepost op: 18 oktober 2009, 16:51:39
Zou er geen verschuiving plaats gevonden hebben naar goedkopere gemeentelijke BOA's in de meeste steden ipv agenten voor de handhavingstaken?  ??? Zou dat niet de reden zijn dat er minder agenten zijn?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #51 Gepost op: 18 oktober 2009, 17:00:41
Zou er geen verschuiving plaats gevonden hebben naar goedkopere gemeentelijke BOA's in de meeste steden ipv agenten voor de handhavingstaken?  ??? Zou dat niet de reden zijn dat er minder agenten zijn?

Nee, juist andersom.
De gemeenten krijgen niet de capaciteit die ze wensen van de politie en daarom organiseren ze een eigen 'handhavingsapparaat'.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #52 Gepost op: 18 oktober 2009, 17:14:42
Nee, juist andersom.
De gemeenten krijgen niet de capaciteit die ze wensen van de politie en daarom organiseren ze een eigen 'handhavingsapparaat'.

Is dat dan geen teken voor het falen van de regionalisering / reorganisatie? ???


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #53 Gepost op: 18 oktober 2009, 18:49:42
Nee, juist andersom.
De gemeenten krijgen niet de capaciteit die ze wensen van de politie en daarom organiseren ze een eigen 'handhavingsapparaat'.

de gemeente kan eisen wat ze willen, de capaciteit is gewoon niet beschikbaar. Er is een tekort, dus laat de overheid maar investeren. En laat de gemeentes mevr. ter horst maar onderdruk zetten...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #54 Gepost op: 18 oktober 2009, 18:55:46
de gemeente kan eisen wat ze willen, de capaciteit is gewoon niet beschikbaar. Er is een tekort, dus laat de overheid maar investeren. En laat de gemeentes mevr. ter horst maar onderdruk zetten...

Mwoa, er zijn toch echt regio's waarbij de burgemeesters wél iets te willen hebben (bijv. een noodhulpauto voor een speciaal gebied)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #55 Gepost op: 19 oktober 2009, 22:40:30
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5115328/__Welten_betuigt_spijt_na_interview__.html

ma 19 okt 2009, 22:03  | 12 reacties | lees voor
Welten betuigt spijt na interview

AMSTERDAM -  Korpschef Bernard Welten van de Amsterdamse politie betreurt dat uit het interview in het NRC Handelsblad, dat zaterdag werd gepubliceerd, „de indruk is ontstaan dat ik afstand heb genomen van minister Ter Horst en burgemeester Cohen.” Dat heeft de hoofdcommissaris maandagavond in een schriftelijke verklaring laten weten.

„Het ging mij erom aandacht te vragen voor de uitvoeringsproblemen waar politiemensen dagelijks mee worden geconfronteerd”, aldus Welten. Hij uitte in het interview kritiek op Cohen. De korpschef zou geen kwesties in het openbaar aan de orde mogen stellen, omdat dat tot ongemak zou leiden. „Er zijn wel momenten geweest dat het zichtbaar was dat er spanning was.”

Eerder op de dag lieten Welten en Cohen weten niets te willen zeggen over de ophef die is ontstaan na het interview.

Namens de Raad van Korpschefs, liet voorzitter Leon Kuijs maandag in een verklaring weten dat Welten een inhoudelijk vraagstuk aan de orde heeft willen stellen dat te weinig aandacht heeft gekregen. „De samenleving is ook voor het openbaar bestuur ingewikkelder en turbulenter geworden. Hierdoor komt de aansluiting van het beleid op de problematiek van de straat steeds meer onder druk te staan”, aldus de verklaring.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #56 Gepost op: 21 oktober 2009, 12:20:09
Spijker / kop / raak!!!

 O0


Ook ik heb een aantal praktijkvoorbeelden met noodoproepen, geen politie. Waarvan 1 wel erg schrijnend; Men zou in het ziekenhuis langskomen voor de aangifte, geen agent gezien....

Inderdaad, ben ook razend benieuwd hoe het eruit ziet over +/- 15 jr... Ik roep wel eens: we lopen maar 10 a 15 jr. achter op Amerika...

Nou dat hoop ik dan maar Dinges... ik ben afgelopen week in NY geweest... en hoe de politie/noodhulp daar is georganiseerd, ook qua capaciteit, daar neem ik mijn petje voor af... zit goed in elkaar, voldoende dienders elke dienst op straat...

Miscchien moeten we er eens vanaf dat het blauw op straat het altijd onderschoven kindje is....Er zijn korpsen waar er meer recherche is dan blauw op straat.... ik zeg omgekeerde wereld..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #57 Gepost op: 21 oktober 2009, 15:43:09

Nou dat hoop ik dan maar Dinges... ik ben afgelopen week in NY geweest... en hoe de politie/noodhulp daar is georganiseerd, ook qua capaciteit, daar neem ik mijn petje voor af... zit goed in elkaar, voldoende dienders elke dienst op straat...


Tja...maar in Amerika heb je hele wijken waar de politie zich dus niet kan vertonen....pomphouders die zelfs zichtbaar gewapend hun dienst draaien, iedere flapdrol kan een vergunning bemachtigen, zelfs voetbalmamma's..  :-X



http://www.democraticunderground.com/discuss/duboard.php?az=show_mesg&forum=389&topic_id=6725846&mesg_id=6725846


Hoop trouwens dat je een mooie tijd hebt gehad daar? Je kijkt je ogen uit in dat land, lijkt me.  O0


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #58 Gepost op: 22 oktober 2009, 11:47:48
ff offtopic,

Ja inderdaad... erg mooie tijd, zodra ik kan gooi ik hier effe wat foto's neer... maar dan moet ik eerst ff naar een andere pc verhuizen lol


ontopic
Maar goed je hebt wel gelijk echter dat speelde (voor zover ik weet) in NY niet... weinig mensen met wapens uberhaupt gezien...  op politie/customs etc etc na
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....