wie heeft ervaring met het gebruik van de AED in slecht weer.

Auteur Topic: wie heeft ervaring met het gebruik van de AED in slecht weer.  (gelezen 7342 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
uitgangsstelling:slachtoffer heeft geen pols meer en moet gereanimeerd worden.
het regent iedereen is nat door de regen en het slechte weer. De boot waar we mee varen is  een rib.
De boot is dus ook zeik nat.

wie heeft dit helaas mee moeten maken en wil de ervaringen en tips bekend maken en delen met anderen, waar je op moet letten,wat wel te doen,maar ook zeker wat je moet laten.

is het niet zo dat als de AED een schok toedient de bemanning ook  :D :o gaat doen?

met vriendelijke groet,
scrambel


Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2009, 21:56:10
Ik, afgelopen zaterdag nog met mijn overbuurman. Geen activiteit geconstateerd, ga door met reanimatie.  Overleden.

Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2009, 22:06:59
Ik, afgelopen zaterdag nog met mijn overbuurman. Geen activiteit geconstateerd, ga door met reanimatie.  Overleden.

Henk
rot  voor je henk, dat het niet gelukt is.
was dit aan boord of op de wal?
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2009, 22:17:44
rot  voor je henk, dat het niet gelukt is.
was dit aan boord of op de wal?

Op de straat, voor mijn huis. De botboor, bekend van onze site in de praktijk zien toepassen. Zuurstof klaar gemaakt voor de ambuballon, beetje primitief met constant flow, onze zuurstof is bij de boot tegenwoordig, de AED was van de politie.

Annemiek (er zijn hier vast mensen die haar nog kennen) was er ook bij.

Ja, sneu voor de Familie, vooral voor zijn zoon die er bij was toen zijn vader onwel werd. Een of andere stomme reanimatie apparaat (op stroom!) die het naar twee minuten deed vanwege lege accu's. Moest toch weer over gegaan worden op het oude handwerk. Geef mij de Lucas maar!

Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2009, 22:37:09
Op de straat, voor mijn huis. De botboor, bekend van onze site in de praktijk zien toepassen. Zuurstof klaar gemaakt voor de ambuballon, beetje primitief met constant flow, onze zuurstof is bij de boot tegenwoordig, de AED was van de politie.

Annemiek (er zijn hier vast mensen die haar nog kennen) was er ook bij.

Ja, sneu voor de Familie, vooral voor zijn zoon die er bij was toen zijn vader onwel werd. Een of andere stomme reanimatie apparaat (op stroom!) die het naar twee minuten deed vanwege lege accu's. Moest toch weer over gegaan worden op het oude handwerk. Geef mij de Lucas maar!

Henk


Henk veel sterkte toegewenst met het verweken van deze rot ervaring,ook naar de nabestaanden.
In de korte tijd die ik je nu ken, ben ik er van overtuigt, dat je alles geprobeerd hebt wat in jou macht lag om hem te redden.

Nogmaals veel sterkte toe gewenst,

scrambel.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2009, 23:16:58
Henk dat zijn de mindere kanten van het kunnen bieden van levens reddend optreden......sterkte.

Wat betreft het bieden van hulp in natte omstandigheden ben ik ook wel benieuwd. In een instructie meen ik ooit gehoord te hebben dat je in ieder geval niet in een plas moet zitten/liggen met een slachtoffer. Zwembaden en andere natte plaatsen zouden dus een risico vormen, wie verteld hier meer over?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2009, 23:19:15
Hadden we hier over in het verleden al niet een topic? Net toen Hoge een AED gekregen had?  ???


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2009, 23:20:40
Zoek term AED geeft drie pagina's  :o


Gast48368

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2009, 23:25:21
Op de straat, voor mijn huis. De botboor, bekend van onze site in de praktijk zien toepassen. Zuurstof klaar gemaakt voor de ambuballon, beetje primitief met constant flow, onze zuurstof is bij de boot tegenwoordig, de AED was van de politie.

Annemiek (er zijn hier vast mensen die haar nog kennen) was er ook bij.

Ja, sneu voor de Familie, vooral voor zijn zoon die er bij was toen zijn vader onwel werd. Een of andere stomme reanimatie apparaat (op stroom!) die het naar twee minuten deed vanwege lege accu's. Moest toch weer over gegaan worden op het oude handwerk. Geef mij de Lucas maar!

Henk



Tuurlijk kennen we Annemiek......sterkte voor de familie en ook voor jullie 2.

Vraagje: Hoe kun je dit nu voorkomen? Dat zo'n ding het maar 2 min doet? (leermomentje)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2009, 23:29:16