wie heeft ervaring met het gebruik van de AED in slecht weer.

Auteur Topic: wie heeft ervaring met het gebruik van de AED in slecht weer.  (gelezen 7348 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 6 oktober 2009, 12:09:15
Gecondoleerd Henk en andere betrokkenen.
Het geeft weer duidelijk aan dat de AED een hulpmiddel is bij bepaalde hart problematiek, geen toverkastje.
Op het strand hebben we overigens de wervelplank op de auto, zodat we meerdere vliegen in één klap slaan, goede stevige ondergrond voor de compressies, transport mogelijkheid (opkomend water) en isolatie.
Wij hebben gelukkig nog geen praktijkervaring met inzet van onze AED's.
M.b.t. AED en water is het wel van belang dat je niet met een (meestal goedkope) AED met lage IP-norm niet in de stromende regen in een plas water gaat zitten.

Kees  8)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #21 Gepost op: 6 oktober 2009, 13:16:54
Hoe kun je dat herkennen? als je door een winkelcentrum loopt en je komt een AED tegen die je nodig heb, neem ik aan dat je niet 1,2,3 kan zien of het een goedkoop ding is?

Ik als leek vermoed in ieder geval van niet ;)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #22 Gepost op: 6 oktober 2009, 13:36:04
apparaat zelf in een plastic zakje doen en zorgen dat het zakje niet volloopt met water, anders heb je het spul stukgemaakt. deden wij ook wel eens met meet apparatuur op school, ging altijd goed.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #23 Gepost op: 6 oktober 2009, 13:51:37
bij regen een paraplu meenemen?

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 6 oktober 2009, 18:02:01
Ik ken 1 praktijk indicent met AED in een natte omgeving, zwembad buiten tijdens een regenbui..
De AED zat daar in een Explorer Case en bleef goed werken..   de borst kast van patient was snel droog gewreven en de electroden plakken ging goed,  De patient lag nog in een plasje water.. De patient was door de betrokken bedrijfshulpverleners niet verplaatst..  

de oorspronkelijk vraag ging over het gebruik in op RIB..
We hebben alleen trainingservaringen van met reanimatie op een RIB met AED en zuurstof gebruik ook tijdens regen en slecht weer en dat is al niet eenvoudig en begint al aardig op "werken" te lijken..
Wij hebben de volgende procedure bedacht en getest tijdens trainingen.. De patient beland eigenlijk altijd direct op een backboard, en ligt in 90% van de gevallen 4 centimeter hoger dan het dek... Een reanimatie en AED en zuurstof aanboord vergt flink wat organisatie.. en je moet je telkens afvragen, is een scoop and run niet sneller dan gemartel aanboord van een RIB..  Met Ribs kleiner dan 6 meter, zou ik al snel kijken of een scoop and run niet slimmer is..  
Met RIB's groter dan 7 meter en voldoende werkruimte kan je kijken en veel trainen of het haalbaar is..  Wil je het goed doen, vergt het veel training..


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #25 Gepost op: 6 oktober 2009, 18:25:13
Zie de bijlage...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 6 oktober 2009, 18:44:43
Ik ken 1 praktijk indicent met AED in een natte omgeving, zwembad buiten tijdens een regenbui..
De AED zat daar in een Explorer Case en bleef goed werken..   de borst kast van patient was snel droog gewreven en de electroden plakken ging goed,  De patient lag nog in een plasje water.. De patient was door de betrokken bedrijfshulpverleners niet verplaatst..  

de oorspronkelijk vraag ging over het gebruik in op RIB..
We hebben alleen trainingservaringen van met reanimatie op een RIB met AED en zuurstof gebruik ook tijdens regen en slecht weer en dat is al niet eenvoudig en begint al aardig op "werken" te lijken..
Wij hebben de volgende procedure bedacht en getest tijdens trainingen.. De patient beland eigenlijk altijd direct op een backboard, en ligt in 90% van de gevallen 4 centimeter hoger dan het dek... Een reanimatie en AED en zuurstof aanboord vergt flink wat organisatie.. en je moet je telkens afvragen, is een scoop and run niet sneller dan gemartel aanboord van een RIB..  Met Ribs kleiner dan 6 meter, zou ik al snel kijken of een scoop and run niet slimmer is..  
Met RIB's groter dan 7 meter en voldoende werkruimte kan je kijken en veel trainen of het haalbaar is..  Wil je het goed doen, vergt het veel training..  

Heeft niet veel te maken met de grootte van de RIB, maar met de ruimte die je hebt voor je SO's. Je kan een kleine rib van vier meter al zo inrichten dat je plaats voor twee liggende SO's hebt. De Gooier is zo volgebouwd dat je over de tubes van voren en naar achteren moet lopen, zo volgebouwd istie.

Henk


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #27 Gepost op: 6 oktober 2009, 18:49:56
Heeft niet veel te maken met de grootte van de RIB, maar met de ruimte die je hebt voor je SO's. Je kan een kleine rib van vier meter al zo inrichten dat je plaats voor twee liggende SO's hebt. De Gooier is zo volgebouwd dat je over de tubes van voren en naar achteren moet lopen, zo volgebouwd istie.

Henk
Het gaat mij niet zo zeer om de grootte van een boot,maar moet je de AED nu wel of niet gebruiken.
in de stelling waarmee ik heb geopend.
of zoals rescue zegt op de ouderwetse methode naar de haven varen?
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:01:42
Zie de bijlage...

Nog een keer Lars ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:04:29
Het gaat mij niet zo zeer om de grootte van een boot,maar moet je de AED nu wel of niet gebruiken.
in de stelling waarmee ik heb geopend.
of zoals rescue zegt op de ouderwetse methode naar de haven varen?

Ligt er aan waar je bent. Hoe lang het SO al geen hartslag heeft. Een van de goedkoopste AED is waterbestendig, dus met de prijs heeft het weinig te maken.


Citaat
Heartsine Samaritan PAD Secure
[HEA0200] €1.149,00
 
 
Heartsine Samaritan PAD Secure


De Samaritan PAD is op dit moment een van de goedkoopste AED's op de markt! Dit in combinatie met de IP56 waterdichtheid en maar liefst 7 jaar garantie, maakt deze AED tot een populaire keuze.

 

Ik zou er door de bank voor kiezen er een AED aan te binden. Geeft ie geen klap dan reanimerend naar de wal.

Henk