P2000

Auteur Topic: P2000  (gelezen 6915 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 2 maart 2004, 15:03:21
Hoi Peter,

Met het P-2000 systeem is het volgens mij zo dat iedere brandweerman/vrouw de beschikking heeft over een persoonlijke code. Welke ook weer onderverdeelt kan worden in spoed en niet spoed.
Uiteraard heb ik nog geen praktijkervaring maar haal ik deze informatie uit de media, maar als dit inderdaad zo is zou dan het probleem waar jij naar suggereerd opgelost zijn ?

Eric
tja,dat zou betekenen dat de WVDgroep een extra code in hun pagers krijgen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 2 maart 2004, 15:16:21
Met het P-2000 systeem is het volgens mij zo dat iedere brandweerman/vrouw de beschikking heeft over een persoonlijke code. Welke ook weer onderverdeelt kan worden in spoed en niet spoed.

Gedeeltelijk waar. In de praktijk zal het nauwelijks gebeuren dat je een individuele brandweerman/vrouw met spoed op wilt piepen. Zoiets gebeurt over het algemeen alleen bij de bevelvoerder, OvD, etc... Voor dergelijke functies (zijn net als nu) groepscodes. Simpelweg codes die in meer dan 1 pager zitten, ofterwel piketcodes. Die codes kunnen onderverdeeld worden in spoed/geen spoed. En zoals PeterD al zei krijgen de WVD'ers dan gewoon een extra code in de pager. Afhankelijk van het type kunnen er maximaal 16 codes in zo'n apparaatje, dus dat moet het probleem niet zijn...

Groeten, Peter Hunt.


007

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2004, 13:48:37
hallo

Jullie hebben het alleen maar over de brandweer, maar de ambulances gaan toch ook via P2000 geallarmeerd worden?? Weet iemand hoe dat precies zit?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 5 maart 2004, 16:24:21
hallo

Jullie hebben het alleen maar over de brandweer, maar de ambulances gaan toch ook via P2000 geallarmeerd worden?? Weet iemand hoe dat precies zit?
dat zal wel nagenoeg hetzelfde zijn als bij de brandweer


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 5 maart 2004, 21:32:23
Jullie hebben het alleen maar over de brandweer, maar de ambulances gaan toch ook via P2000 geallarmeerd worden?? Weet iemand hoe dat precies zit?

In principe wel... In Zuid-Limburg is dit reeds het geval (ambu's en OvD-G), maar in Amsterdam nog niet. Ik heb me laten vertellen dat Amsterdam er helemaal niet aan wil. Of dit echt waar is en wat de reden hiervan is, is mij (nog) niet bekend...

Groeten, Peter.


007

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 7 maart 2004, 13:57:25
hoe stel je de pager eigenlijk in? ik bedoel, hoe zet je de capcodes erin?


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #26 Gepost op: 7 maart 2004, 15:45:25
Hallo,

De Motorola Jazz zul je via de programmer moeten programmeren. Bij de Appolo kun je dit handmatig doen.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)