Incident op het water: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden

Auteur Topic: Incident op het water: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden  (gelezen 15694 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #60 Gepost op: 21 december 2009, 10:52:11
IK weet niet wat de oorzaak (-a +en) zijn.Het materiaal is in orde vele malen nageken en na gemeten.Als je af geschermd ergens ligt kan ik het begrijpen,maar dat is vaak niet zo.atmosfeer,verschillende antesse's die het moeten ontvangen van het kwc,blinde vlekken,de binnenlandse veiligheidsdienst die stoort,zonnevlekken enz enz ,echt geen idee.Het zijn periode,s dat er een slechte verbinding is.

Ter info: ik heb een keer gelezen dat als LED-navigatie verlichting binnen 1 meter van de marifoon antenne staat deze ook verschrikkelijke storing kan geven.
Nu ben ik zeker geen communicatie technieker dus als iemand hier meer info over heeft...

(ps storing door de binnenlandse veiligheidsdienst is geen oorzaak voor slecht marifoon ontvangst, hoge en lagedrukgebieden juist weer wel)


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #61 Gepost op: 23 december 2009, 11:54:25
Beste .... ,sorry ik doe het maar zo want volgens palmpie mag ik geen .... zeggen,omdat je ....heet.
hier een stukje uit de nieuwe samij en zie jou tekst hierboven.

In het IJsselmeergebied zijn de volgende afspraken gemaakt met betrekking tot de CGMK:
• De keuze voor de C-GMK is afhankelijk van de plaats van het incident;
• Als de incidentlocatie niet duidelijk is, start de GMK van de Veiligheidsregio
Flevoland als C-GMK of wijst er een aan.
• Als de incidentlocatie geheel duidelijk is wordt de GMK waar het incident (de
bron) gesitueerd is de C-GMK.
• De taken van de C-GMK worden ten tijde van het incident niet overgedragen,
ook niet als de locatie van het incident bij nader inzien in een andere regio
blijkt te zijn.

Ik weet niet welk deel je gelezen hebt van de samij, maar je kunt eens overwegen het gehele stuk te lezen. Dan zal je erachter komen dat het KWC nog steeds procesverantwoordelijk is ten aanzien van het sar-proces. Dus ongeacht welk GMK zal de coordinatie bij het kwc liggen.
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #62 Gepost op: 23 december 2009, 23:39:39
Ter info: ik heb een keer gelezen dat als LED-navigatie verlichting binnen 1 meter van de marifoon antenne staat deze ook verschrikkelijke storing kan geven.
Nu ben ik zeker geen communicatie technieker dus als iemand hier meer info over heeft...

Meer informatie heb ik niet, maar ik kan uit eerste hand bevestigen dat dit inderdaad het geval is. Snel al die lampen weer verwijdert, en weer simpele bolletjes erin!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #63 Gepost op: 24 december 2009, 00:25:51
Meer informatie heb ik niet, maar ik kan uit eerste hand bevestigen dat dit inderdaad het geval is. Snel al die lampen weer verwijdert, en weer simpele bolletjes erin!

Merkwaardig, bij de Seeker hebben wij LED verlichting geen last van storing. Wij gebruiken dan ook afgeschermde kabel en geen 230 volt snoer...  ;D  ;D  ;)

Henk