Het gaat mij ook niet om de persoon Sijmon, het gaat om hetgeen hij zegt en niet zegt, hij spreekt het uit en velen denken het.
Daar ga ik op in. Als iemand niet in gaat op hetgeen ik daar tegen in breng, maar tegen mij persoonlijk gaat schoppen, dat betekent dat je op zich niets hebt tegen hetgeen beweert wordt en is dat een pluspunt.
Het zal mij namelijk worst zijn hoe je over mij denkt (als ik daar niet tegen zou kunnen postte ik wel onder Rescue-man oid), als hetgeen waar ik voor sta maar aan komt.
Mijn punt is, voor alle duidelijkheid dat een OSC ook overal in Nederland om moet kunnen gaan met passanten. Soms zijn ze bruikbaar, soms heb je zelfs niet veel anders.
Er zijn staten - in Amerika bv- waar burgers op het land- zowel als op het water actief worden aangemoedigd om mee te doen aan een zoeactie naar bv een verdwenen kind. Dat vraagt wel wat van je leiders capaciteiten. Maar de kans dat een kind gevonden wordt stijgt enorm.
Je hebt het publiek vaak nodig en dan past het niet om van een op communicatief niveau uitgelopen puinbak bij een reddingsinzet de schuld bij de passanten te leggen. En dan vervolgens de oplossing te zoeken bij het uitsluiten van passanten, ("het is jammer dat de kustwacht ze niet mag weigeren)
Er zijn echt geen passanten nodig om ergens een klerezooi van te maken, dat lukt zonder ook wel.
Henk