Incident op het water: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden

Auteur Topic: Incident op het water: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden  (gelezen 15717 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 12 oktober 2009, 19:43:42
Nog even een reden voor het spreekverbod en geheime notulen. Alleen dan zal men vrijuit spreken en hoef je niet bang te zijn je uitspraken in de media terug te zien. Er werden dan ook over en weer beschuldigingen geuit waarbij je er niet op zit te wachten die op internet terug te zien.

Zo ben ik ook niet blij met de uitspraken van mijnheer Zondervan, die zo bij nader inzien toch wat andere conclusies aan de inzetten verbindt.

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #41 Gepost op: 12 oktober 2009, 20:14:48
En weer een waardevolle discussie over HOGE en de rest van de wereld,Henk man hoelang blijf jij nog met je kop tegen neen muur aan rennen, ze motten je gewoon niet binnen de nautische hulpverlenings keten, en je zult met je opstelling ook nooit geacepteerd worden, het gaat helemaal niet om het goede werk dat juliie organisatie doet of geddan heeft het gaat gewoon om jou en de toon die je elke keer weer denkt aan te moeten ( kunnen) slaan.

Res  (een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg):-X
NoordBorgh go's North again in 2009


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #42 Gepost op: 12 oktober 2009, 20:24:38
mag henk dan niet reageren op een publieke aanval? ::) Ik geloof niet dat hij begonnen is over dit incident...


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #43 Gepost op: 12 oktober 2009, 20:31:45
En weer een waardevolle discussie over HOGE en de rest van de wereld,Henk man hoelang blijf jij nog met je kop tegen neen muur aan rennen, ze motten je gewoon niet binnen de nautische hulpverlenings keten, en je zult met je opstelling ook nooit geacepteerd worden, het gaat helemaal niet om het goede werk dat juliie organisatie doet of geddan heeft het gaat gewoon om jou en de toon die je elke keer weer denkt aan te moeten ( kunnen) slaan.

Res  (een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg):-X

Wat een belachelijke reactie, Henk is een waardevolle toevoeging aan de reguliere hulpverlening. Hij mag dus zeker zich zelf wel verdedigen tegen uitspraken die niet op de waarhied gestoeld zijn dacht ik zo.
Rescue-boy ik vind dat jij moet ophouden met dit soort postings, die dragen niks meer bij aan de discusie....... :-X
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 12 oktober 2009, 22:02:36
Wat een belachelijke reactie, Henk is een waardevolle toevoeging aan de reguliere hulpverlening. Hij mag dus zeker zich zelf wel verdedigen tegen uitspraken die niet op de waarhied gestoeld zijn dacht ik zo.

Als je goed leest, zie je dat 'Res' het ook niet heeft over de toegevoegde waarde van Hogé, maar over de persoon Henk en zijn manier van doen.
De toegevoegde waarde van Hogé stelt hij dus niet ter discussie.

Los daarvan:
Als het gaat om de persoon mag dit verder via de PM besproken worden. Of er wordt een nieuw topic gestart, als beide partijen daarmee instemmen.

Voor de discussie over de toegevoegde waarde van Hogé is er het welbekende topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25273.0.html

In dit topic wil ik nu voor de verandering niet afglijden naar een Hogé versus the rest discussie. Dus als we het hier met z'n allen bij een feitelijke weergave van zaken kunen houden zou ik dat zeer waarderen :)
Waarbij het dus gaat over de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van kustwacht, OSC, defensie, veiligheidsregio's, COPI, gemeenten, zelfstandige hulpverleners, passanten en alle andere betrokken partijen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 12 oktober 2009, 23:31:22
Het gaat mij ook niet om de persoon Sijmon, het gaat om hetgeen hij zegt en niet zegt, hij spreekt het uit en velen denken het.

Daar ga ik op in. Als iemand niet in gaat op hetgeen ik daar tegen in breng, maar tegen mij persoonlijk gaat schoppen, dat betekent dat je op zich niets hebt tegen hetgeen beweert wordt en is dat een pluspunt.

Het zal mij namelijk worst zijn hoe je over mij denkt (als ik daar niet tegen zou kunnen postte ik wel onder Rescue-man oid), als hetgeen waar ik voor sta maar aan komt.

Mijn punt is, voor alle duidelijkheid dat een OSC ook overal in Nederland om moet kunnen gaan met passanten. Soms zijn ze bruikbaar, soms heb je zelfs niet veel anders.

Er zijn staten - in Amerika bv- waar burgers op het land- zowel als op het water actief worden aangemoedigd om mee te doen aan een zoeactie naar bv een verdwenen kind. Dat vraagt wel wat van je leiders capaciteiten. Maar de kans dat een kind gevonden wordt stijgt enorm.

Je hebt het publiek vaak nodig en dan past het niet om van een op communicatief niveau uitgelopen puinbak bij een reddingsinzet de schuld bij de passanten te leggen. En dan vervolgens de oplossing te zoeken bij het uitsluiten van passanten, ("het is jammer dat de kustwacht ze niet mag weigeren)

Er zijn echt geen passanten nodig om ergens een klerezooi van te maken, dat lukt zonder ook wel.

Henk


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #46 Gepost op: 13 oktober 2009, 00:49:05

Mijn punt is, voor alle duidelijkheid dat een OSC ook overal in Nederland om moet kunnen gaan met passanten. Soms zijn ze bruikbaar, soms heb je zelfs niet veel anders.

Er zijn staten - in Amerika bv- waar burgers op het land- zowel als op het water actief worden aangemoedigd om mee te doen aan een zoeactie naar bv een verdwenen kind. Dat vraagt wel wat van je leiders capaciteiten. Maar de kans dat een kind gevonden wordt stijgt enorm.

Je hebt het publiek vaak nodig en dan past het niet om van een op communicatief niveau uitgelopen puinbak bij een reddingsinzet de schuld bij de passanten te leggen. En dan vervolgens de oplossing te zoeken bij het uitsluiten van passanten, ("het is jammer dat de kustwacht ze niet mag weigeren)

Er zijn echt geen passanten nodig om ergens een klerezooi van te maken, dat lukt zonder ook wel.

Henk

 

Is volgens mij toch een standaardpuntje uit de EHBO: kijkers die je in de weg lopen moet je juist een taak geven!! ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #47 Gepost op: 13 oktober 2009, 08:29:50
Je kan een passant osc maken, echter is het lastig als kustwacht je taak te delegeren aan iemand die je niet kent. Kan me ook voorstellen als je tien kleine open reddingboten hebt liggen en een binnenvaartschip met een ruime stuurhut kan het makkelijke zijn om deze taak dan neer te leggen op het binnenvaartschip waar er veel meer overzicht zal zijn.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 13 oktober 2009, 09:05:29
Is volgens mij toch een standaardpuntje uit de EHBO: kijkers die je in de weg lopen moet je juist een taak geven!! ;)

EHBO is zo gek nog niet!  ;D  O0


Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #49 Gepost op: 13 oktober 2009, 12:27:22
Mijn punt is, voor alle duidelijkheid dat een OSC ook overal in Nederland om moet kunnen gaan met passanten. Soms zijn ze bruikbaar, soms heb je zelfs niet veel anders.
Je hebt het publiek vaak nodig.
Henk

Hier heb je absoluut een goed punt, sterker nog de hele reden dat C2000 geen SAR kanaal is en nooit zal worden is juist omdat je via VHF/MF de scheepvaart in de omgeving kunt inschakelen of juist uit de buurt kunt houden. O0
(Het lastige is echter wel dat veel passanten niet om kunnen gaan met korte uitzendingen en het net over belasten :-[)