helemaal mee eens 9910001. Op de oostelijke randmeren roep je je soms scheel om contact te krijgen,ook op vol vermogen.
Niet alles staat er op, maar wel een aantal uren luisterplezier. Ook tijdens akties heb je niet zo veel last van passanten als er gesuggereerd wordt. Ik maak het niet of nauwelijks mee.
En als je op de Randmeren bent en je spullen zijn in orde heb je gewoon gewoon verbinding op open water. Niet in de haven, niet langszij van een stalen schuit, maar wel op het hele open meer.
Kijk maar een het verschil tussen de boten onderling in ontvangst. De ene RIB van de ene brigade komt altijd keihard door, de andere slechts diep in de ruis of helemaal niet en moet altijd zes keer roepen.
Die laatste heeft zijn spullen dus niet in orde. Op zich is het technische verhaal een apart topic waard, maar mijn punt is dat er weinig grond voor ergernis is tov passanten.
Laat maar eens wat voorbeelden horen zou ik zeggen... Ik heb er wel een paar (steeds dezelfde bootjes) van reddingsboten die maar blijven roepen, ook dwars door andere boten heen... Ik zal er zelf ook wel eens aan meegedaan hebben, maar ik scheld dan ook niet op passanten.
Henk