Pyromaan actief in Apeldoorn 08-10-2009

Auteur Topic: Pyromaan actief in Apeldoorn 08-10-2009  (gelezen 23491 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #60 Gepost op: 12 november 2009, 00:26:17
auto's kunnen ook door andere oorzaken branden, niet elke brand is nu automatisch aangestoken denk ik

ja, dat kan ja

maar het is wel allemaal erg verdacht nog steeds
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

E.

• IVK'er
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #61 Gepost op: 12 november 2009, 14:51:22
Laatste autobranden los van reeks

APELDOORN - De twee auto's die de afgelopen dagen in de Apeldoornse wijk De Maten  uitbrandden staan los van de autobranden die de wijk de laatste tijd teisterden. Dag zegt de politie.

De eerste brand onstond door een technisch mankement. De auto die in de nacht van woensdag op donderdag uitbrandde, is wel aangestoken. De wijze van aansteken is volgens de politie echter totaal anders dan bij de 20 auto's die eerder in de wijk in vlammen opgingen.

Voor die branden heeft de politie een Apeldoorner aangehouden die nog in voorarrest zit.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/420021/Laatste-autobranden-los-van-reeks.htm

erik 67

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #62 Gepost op: 20 november 2009, 14:37:48
Opnieuw autobrand in De Maten
vrijdag 20 november 2009 | 11:41 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 20 november 2009 | 12:57

APELDOORN - Vannacht heeft aan de Klingmakersdonk in de wijk De Maten opnieuw een autobrand gewoed. De brand was al geblust door voorbijgangers toen de brandweer arriveerde. ,,We hebben een ernstig vermoeden dat het hier om brandstichting gaat'', zegt woordvoerder Bert Top van de politie. Een eerder aangehouden 43-jarige Apeldoorner zit nog steeds vast op verdenking van brandstichting aan de Kaartenmakershoeve.

Hij kan de brand van vannacht dus niet hebben gesticht.

De brandstichtingen in de wijk worden nog onderzocht. D nieuwste autobrand wordt bij dat onderzoek betrokken, zegt Top.

Over de manier van brandstichting wil de woordvoerder geen uitspraken doen. ,,Dat betreft daderkennis.''

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/5835059/Opnieuw-autobrand-in-De-Maten.ece

E.

• IVK'er
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #63 Gepost op: 20 november 2009, 20:44:57
Zorg om nieuwe autobrand De Maten

APELDOORN - In de Apeldoornse wijk De Maten is in de nacht van donderdag op vrijdag opnieuw een autobrand geweest. De politie vermoedt dat het vuur is aangestoken.

De brand aan de Klingmakersdonk werd ontdekt door enkele wandelaars. Die wisten het vuur te doven.

Of er een verband is met eerdere brandstichtingen in de wijk kan de politie niet zeggen. Er zit nog steeds een verdachte voor een van die branden vast. De politie vindt het wel verontrustend dat er nog steeds autobranden zijn.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/426691/Zorg-om-nieuwe-autobrand-De-Maten.htm

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 20 november 2009, 23:53:49
Een verdachte vast en dan toch nog autobranden in die wijk. Ik ben benieuwd of er dan toch mogelijk 2 of meer daders zijn of dat ze toch de verkeerde hebben.

We zullen het zien.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 21 november 2009, 00:07:19
APELDOORN – In de nacht van donderdag op vrijdag heeft aan de Tingietersdonk in de Apeldoornse wijk De Maten opnieuw een autobrand gewoed. Vermoedelijk gaat het om brandstichting.

De brand werd een kwartier na middernacht ontdekt. De brand was al geblust door voorbijgangers toen de brandweer arriveerde. ,,We hebben een ernstig vermoeden dat het hier om brandstichting gaat”, zegt woordvoerder Bert Top van de politie.

Een eerder aangehouden 43-jarige man uit Apeldoorn zit nog vast op verdenking van brandstichting aan de Kaartenmakershoeve. Hij kan de brand van vannacht dus niet hebben gesticht.

Het onderzoek naar de eerdere brandstichtingen in De Maten loopt nog. De nieuwste autobrand wordt bij dat onderzoek betrokken, zegt Top. Of het daadwerk om brandstichting gaat wordt nog onderzocht.

De politie roept eventuele getuigen op zicht te melden via 0900-8844.

www.gelrenieuws.nl

riromic

• bhv
  • Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 29 november 2009, 09:10:42
opnieuw brand in De Maten
In de Apeldoornse wijk de Maten brandde zaterdagnacht een motorfiets uit. Daarbij raakten ook twee garageboxen beschadigd. De politie weet nog niet of het om brandstichting gaat.

De motorfiets stond geparkeerd in een doorgang onder een flat aan de Tingietersdonk. De brandweer kreeg rond half vijf de melding van een voertuigbrand en een woningbrand. Daarop werden drie bluswagens ingezet.
De wijk wordt al anderhalf jaar geteisterd door autobranden.

omroepgelderland.nl
Citaat
04:35:09 29-11-09  GROUP-1 PRIO 1 Woningbrand (omvang brand: middel brand) : TINGIETERSDONK 405 APEL 38842
04:34:09 29-11-09  GROUP-1 PRIO 1 Voertuigbrand : TINGIETERSDONK 405 APEL 38843

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 29 november 2009, 14:40:37
APELDOORN - In de Apeldoornse wijk De Maten ging in de nacht van zaterdag op zondag een motorfiets in vlammen op. Daarbij raakten ook twee garageboxen beschadigd. De politie gaat uit van brandstichting.  

De brandweer kreeg rond half vijf de melding van een voertuigbrand en een woningbrand. Het bleek om een motor te gaan. De tweewieler stond geparkeerd in een doorgang onder een flat aan de Tingietersdonk. Daarop werden drie bluswagens ingezet.

De wijk De Maten wordt al anderhalf jaar geteisterd door autobranden. Er zit één verdachte vast. De man wordt van één autobrand verdacht, maar de politie onderzoekt of hij ook voor andere brandstichtingen in De Maten verantwoordelijk kan worden gehouden.

www.omroepgelderland.nl

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 29 november 2009, 14:41:15
Mogelijk nachtpatrouilles in De Maten
APELDOORN - De burgerwacht in de Apeldoornse wijk De Maten wordt nieuw leven ingeblazen, na nieuwe brandstichtingen. De burgerwacht is in gesprek om samen met de politie nachtpatrouilles in te stellen.

Twee weken geleden werd de burgerwacht in de Maten opgeheven, omdat er een verdachte was aangehouden voor de reeks autobranden in de wijk.

De verdachte zit nog vast, maar veel bewoners vinden het verontrustend dat er nog steeds branden zijn. Zo ging in de nacht van zaterdag op zondag nog een motorfiets in vlammen op.

www.omroepgelderland.nl

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #69 Gepost op: 29 november 2009, 14:44:53
Buurtwacht heft zichzelf op, na uitblijven nieuwe branden
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/5786247/Buurtwacht-heft-zichzelf-op-na-uitblijven-nieuwe-branden.ece

Hmm iets te vroeg gejuicht?  ??? ::)

Ja toch te vroeg gejuicht.. Die kerel/dame weet wel elke keer wat hij aansteekt zeg :S bijna elke keer met uitbreidingsgevaar  >:(
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl