GRIP 1 Zeer grote brand Mercuriusweg - Barneveld 8-10-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand Mercuriusweg - Barneveld 8-10-2009  (gelezen 18060 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #60 Gepost op: 11 oktober 2009, 13:53:43
IS niet logisch om met een Ts met 6 mensen TP tekomen lijkt mij niet dan,maar had wel gekunt idd.

is het inderdaad niet maar om met de HV070 te gaan ook niet, ik snap niet dat er niet gewoon een busje voor wordt gezet ofzo (of kan die hem niet trekken)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #61 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:30:13
is het inderdaad niet maar om met de HV070 te gaan ook niet, ik snap niet dat er niet gewoon een busje voor wordt gezet ofzo (of kan die hem niet trekken)

Volgens iemand van brandweer Ede op het brandweerforum heeft de brandstofaanhanger een trekoog,en die zit niet aan de meeste busjes.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #62 Gepost op: 11 oktober 2009, 14:58:56

Wat moet ik me hier bij voorstellen (linker persoon)?
343, never forget.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #63 Gepost op: 11 oktober 2009, 15:32:25

Wat moet ik me hier bij voorstellen (linker persoon)?

????????? (afbeelding ofso is niet zichtbaar)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #64 Gepost op: 14 oktober 2009, 12:03:08
'Totale verwoesting' na grote brand in Barneveld

dinsdag 13 oktober 2009 11:43



BARNEVELD - Hoe verwoestend de grote brand donderdagavond op bedrijventerrein Harselaar is geweest, brengt deze luchtfoto treffend in beeld. Een complex aan de Mercuriusweg, waarin vier bedrijven waren gevestigd, werd compleet in de as gelegd.

De brand begon in een opslagloods van houtvezelproducent Allspan Barneveld en breidde zich uit naar de panden van transportbedrijf J. van Bentum, Caravanbouw Barneveld en verfgroothandel Primap.

De woning en een loods van Jacob Luijting werkkleding en schoeisel op de hoek van de Mercuriusweg en de Energieweg bleven op miraculeuze wijze gespaard. Ook bandenbedrijf Profile Tyre Centre bleef gespaard. Luijting en zijn vrouw waren tijdens de brand niet thuis. Omstanders haalden uit voorzorg een groot deel van de huisraad weg.

Hoewel er hardnekkige geruchten zijn dat het vuur is ontstaan door kortsluiting in het achterlicht van een vrachtwagen die net houtvezel had gelost in de loods van Allspan, kan de politie daarover nog geen uitsluitsel geven. ,,Wel blijkt tot dusver uit het technisch onderzoek dat er geen enkele aanleiding is om te denken aan brandstichting'', zegt politiewoordvoerder Linda Hofman.

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Plaatsnamen/Barneveld/Totale-verwoesting-na-grote-brand-in.434303.news


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #65 Gepost op: 12 november 2009, 16:03:38
"De brand van 8 oktober vergeten, gauw doorgaan"

http://uitbarneveld.nl/item/2009/11/primap-vrijdag-officieel-heropend
Datum: 12-11-09 (15:21)

BARNEVELD Amper een maand nadat zijn bedrijf aan de Energieweg afbrandde, heeft hij het opnieuw opgezet. Een stukje verderop aan de Energieweg 8, staat een groot bord langs de weg met daarop de tekst : “Primap heropend”. Gert van Koerten (46), eigenaar van Primap Coatings B.V. uit Barneveld vertelt over de avond van de brand, de gevolgen voor zijn bedrijf, en over hoe hij de toekomst ziet. “We zijn positieve mensen, we komen er zeker weer bovenop”.

De avond van 8 oktober met de grote vuurzee op de Harselaar zal velen nog lang bijblijven. Ook Primap, het bedrijf van van Koerten werd zwaar gedupeerd. “Ik werd die bewuste avond gealarmeerd door mijn zwager, dat er brand was bij het bedrijf naast ons. Daarna ben ik gelijk de auto ingesprongen. Er stonden in de loods nog twee auto’s opgeslagen, die ik per se wilde redden. Totdat ik aan kwam rijden bij de vuurzee. Je zag de vlammen metershoog uitslaan en er waren explosies te horen. Op dat moment weet je : hier is geen redden meer aan”, aldus van Koerten.

Toen hij bij de brand stond, wist hij meteen wat hem te doen stond. Opnieuw beginnen. “De dag na de brand ben ik direct gestart met iets nieuws op te zetten. Vervolgens moesten de vrijdag na de brand enkele dingen met de verzekering geregeld worden. Via een makelaar kreeg ik toen een optie tot huren van een showroom , maar dat vond ik niks. Eigenlijk direct daarna ben ik via een klant van mij in ‘t pand op een andere lokatie aan de Energieweg terecht gekomen”.

Over de toeloop van klanten op de nieuwe lokatie heeft van Koeren weinig te klagen. “Je merkt dat de klanten ons al prima weten te vinden. De aanloop is alweer bijna als vanouds, toen we nog op de onlangs afgebrandde lokatie aan Energieweg zaten. Als ik merk dat het nu al zo goed gaat, dan heb ik alle vertrouwen in de toekomst”. De officiële opening zal vrijdagmiddag 12 november tussen 16u-19u plaatsvinden. Hierbij zijn alle genodigden welkom. De heropening zal met een hapje en een drankje worden gevierd.
Samen sterk in de hulpverlening!