"De brand van 8 oktober vergeten, gauw doorgaan"http://uitbarneveld.nl/item/2009/11/primap-vrijdag-officieel-heropendDatum: 12-11-09 (15:21)
BARNEVELD Amper een maand nadat zijn bedrijf aan de Energieweg afbrandde, heeft hij het opnieuw opgezet. Een stukje verderop aan de Energieweg 8, staat een groot bord langs de weg met daarop de tekst : “Primap heropend”. Gert van Koerten (46), eigenaar van Primap Coatings B.V. uit Barneveld vertelt over de avond van de brand, de gevolgen voor zijn bedrijf, en over hoe hij de toekomst ziet. “We zijn positieve mensen, we komen er zeker weer bovenop”.
De avond van 8 oktober met de grote vuurzee op de Harselaar zal velen nog lang bijblijven. Ook Primap, het bedrijf van van Koerten werd zwaar gedupeerd. “Ik werd die bewuste avond gealarmeerd door mijn zwager, dat er brand was bij het bedrijf naast ons. Daarna ben ik gelijk de auto ingesprongen. Er stonden in de loods nog twee auto’s opgeslagen, die ik per se wilde redden. Totdat ik aan kwam rijden bij de vuurzee. Je zag de vlammen metershoog uitslaan en er waren explosies te horen. Op dat moment weet je : hier is geen redden meer aan”, aldus van Koerten.
Toen hij bij de brand stond, wist hij meteen wat hem te doen stond. Opnieuw beginnen. “De dag na de brand ben ik direct gestart met iets nieuws op te zetten. Vervolgens moesten de vrijdag na de brand enkele dingen met de verzekering geregeld worden. Via een makelaar kreeg ik toen een optie tot huren van een showroom , maar dat vond ik niks. Eigenlijk direct daarna ben ik via een klant van mij in ‘t pand op een andere lokatie aan de Energieweg terecht gekomen”.
Over de toeloop van klanten op de nieuwe lokatie heeft van Koeren weinig te klagen. “Je merkt dat de klanten ons al prima weten te vinden. De aanloop is alweer bijna als vanouds, toen we nog op de onlangs afgebrandde lokatie aan Energieweg zaten. Als ik merk dat het nu al zo goed gaat, dan heb ik alle vertrouwen in de toekomst”. De officiële opening zal vrijdagmiddag 12 november tussen 16u-19u plaatsvinden. Hierbij zijn alle genodigden welkom. De heropening zal met een hapje en een drankje worden gevierd.