Politie schiet man in been - Slotervaart Amsterdam 11-10-2009

Auteur Topic: Politie schiet man in been - Slotervaart Amsterdam 11-10-2009  (gelezen 2084 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2009, 09:02:28
Rustig afwachten wat het rapport naar buiten brengt.

Ik hoop in ieder geval dat het geen consequenties heeft voor de betreffende agenten


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2009, 11:52:40
Agent vuurt nauwelijks kogels af

Agenten A'dam schieten 4 keer per jaar

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5059428/__Agenten_A_dam_schieten_4_keer_per_jaar__.html

di 13 okt 2009, 10:31
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries

AMSTERDAM -  Een agent in Amsterdam trekt gemiddeld slechts één keer in zijn hele loopbaan zijn dienstwapen. De kans dat hij daarmee daadwerkelijk schiet, is nog vele malen kleiner.

Uit de nieuwste cijfers van het korps Amsterdam-Amstelland blijkt dat afgelopen jaar de Walther P5, het vuurwapen waar de politie in ons land mee is uitgerust, in totaal 87 keer ter hand werd genomen. Daarbij werd vier keer daadwerkelijk de trekker overgehaald: twee keer om gericht te schieten en twee keer werd het gebruikt om een waarschuwingsschot te lossen. Zes keer werd het wapen getrokken om onder dreiging het gedrag te beïnvloeden.
(...)

Overigens staan er op de internetsite van de Amsterdamse politie sinds kort ook filmpjes waar het publiek kennis kan maken met de werkzaamheden van het korps. Bij één van de filmpjes draait het om vuurwapengebruik van agenten. Ze vertellen daarbij over hun ervaringen.

het betreffende filmpje: Politie Amsterdam-Amstelland » Politie in beeld » Films » Wapens en geweld » Het vuurwapen

zie voor de overige filmpjes: De onbekende politie: Korte films over politiewerk Amsterdam-Amstelland
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2009, 15:57:13
agossie....

Misschien je zoon eerst beter opvoeden en voorkomen dat ie met een pipa rondloopt !  Wederom de omgekeerde wereld..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2009, 15:57:50
en dan ga ik me mond houden over het meesterlijke nederlands wat de moeder spreekt.... :-X
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....