Mooiste Ambulance

Auteur Topic: Mooiste Ambulance  (gelezen 81561 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #180 Gepost op: 23 mei 2004, 21:28:46
rene, hij is uiteraard erg mooi, chrome en groots uitgevoerd, alles is in de USA uiteraard ''much bigger''

kunnen ze intern van de chauffeur naar achter ook door lopen of is de cabine gescheiden van het achter deel?
Nemo me impune lacessit


Rene112

  • Gast
Reactie #181 Gepost op: 23 mei 2004, 22:20:20
rene, hij is uiteraard erg mooi, chrome en groots uitgevoerd, alles is in de USA uiteraard ''much bigger''

kunnen ze intern van de chauffeur naar achter ook door lopen of is de cabine gescheiden van het achter deel?

Ik heb hem niet van binnen bekeken, maar volgens mij kan je niet doorlopen. Ik dacht wel dat er een luik tussen de cabine en opbouw zat... maar zeker weten doe ik het niet.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #182 Gepost op: 23 mei 2004, 22:44:40
het is een ambulance, maar op de deur staat fire department, is het in die streek zo dat ze daar samen onder dezelfde dienst vallen.
Nemo me impune lacessit


Rene112

  • Gast
Reactie #183 Gepost op: 23 mei 2004, 23:39:54
het is een ambulance, maar op de deur staat fire department, is het in die streek zo dat ze daar samen onder dezelfde dienst vallen.

In grote delen van de USA wordt de brandweer ook ingezet voor het verlenen van spoedeisende medische hulp. Soms zijn daarvoor speciale ambulances in dienst bij de korpsen. Bij andere korpsen zijn de blusvoertuigen uitgerust met medische hulpmiddelen en opgeleide mensen. Het vervoer naar de ziekenhuizen gebeurt meestal door ambulances van privé ondernemingen.

Voor brandweerkorpsen als San Francisco, Los Angeles en San Diego bestaat 75% van de uitrukken uit medische spoedgevallen.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #184 Gepost op: 24 mei 2004, 01:30:19
mischien is deze vraag niet hier op zijn plaats, maar is het aantal verkeers ongevallen in USA minder omdat ze mindersnel mogen rijden dan hier.

de wegen zijn over het algemeen veel breder, is het dan ook zo door dat ze meer ruimte hebben de ongevallen mischien minder ernstig zijn, behalve als twee brandweer auto's op elkaar knallen natuurlijk.

wat mij verteld werd is dat er erg op snelheids overtreding wordt gelet.

ook heb ik daar ervaren dat een snelheids overtreding wordt beboet, en naast een bekeuring voor te snel rijden, tevens een bekeuring voor brandstof misbruik, waar wij wel heel erg raar tegen aan stonden te kijken.
ik was daar zakelijk op bezoek(Los Angeles, San Diego en Las Vegas), maar de amerikaan die ons begeleide vertelde ons dit
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #185 Gepost op: 24 mei 2004, 16:46:41
Ik heb hem niet van binnen bekeken, maar volgens mij kan je niet doorlopen. Ik dacht wel dat er een luik tussen de cabine en opbouw zat... maar zeker weten doe ik het niet.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
dat is weer jammer he,halve informatie ;D ;D ;D ;D ;D


cfdhans

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 25 mei 2004, 08:19:12
ik heb de vraag even voorgelegt op een amerikaans bb.
hieronder het antwoord.


Hans...all the Freightliners that I have seen are built the same as the Chevy, and Ford pickup chassis. It requires you to walk around to the rear of the box to get in. There's just a small window that seperates the box from the cab, so you can talk to the driver if needed.


harold

  • Gast
Reactie #187 Gepost op: 25 mei 2004, 18:45:11
In de V.S. is het niet ongewoon dat een brandweerman ook tegelijkertijd een medische scholing heeft: First Responder, Emergency Medical Technician of Paramedic.

De VS is zodanig groot dat er zowel per staat als per stad heel veel verschillen zijn in de ambulancezorg. Sommige gebieden worden bediend door enorme ambulancebedrijven, andere weer door prive-instellingen, vrijwilligerskorpsen of overheidsdiensten.
In vrijwel alle steden heeft de brandweer ook ambulances paraat. Op de ene kazerne zullen er aparte paramedics zijn die de ambulance bemannen, maar het is zeker geen uitzondering als een firefighter/paramedic gewoon een dubbele taak heeft en aan de hand van de melding net zo snel op een autospuit kan zitten als op de ambulance. Een groot deel van de meldingen voor die bepaalde kazerne zullen dan ook medisch van aard zijn.

In de VS is het ook zo dat een HV-voertuig van de brandweer niet alleen uitrukt voor beknellingen of drenkelingen maar ook voor "medical calls", dus ook
voor hartinfarkten, reanimaties, en allerlei andere hulpvragen waar tegelijkertijd ook een ambulance naar toe wordt gestuurd. De brandweerlieden hebben aanboord dan ook een uitgebreide jump-bag waarmee ze eerste hulp kunnen verlenen totdat een ambulance ter plaatse is. Een jump-bag is dan geen Nederlandse spoedkoffer, maar ook zeker geen verbanddoos. Er zitten spullen in als een tensiemeter, zuurstof, nekkragen, ambuballon, AED, afzuigpomp, enz...

Amerika is groot...uitgestrekt. Er is veel ruimte, de afstanden zijn groot. De brandweer kan er veel sneller zijn dan een ambulance.
In sommige staten als bijvoorbeeld California en New-Mexico zijn er hele gebieden in de  "back country" die voor medische spoedgevallen afhankelijk zijn van (particuliere) air-ambulances: trauma-helikopters zeg maar.

De opleidingen voor pre-hospitalaire zorg is heel anders dan hier in Nederland.
First Responders kun je wel vergelijken met een Nederlandse EHBO-er, maar doet meer...en draagt ook meer materiaal in een eerste hulp-tas.

EMT's heb je op drie trainingniveau's: EMT-B (B van Basic), EMT-I (I van intermediate) en EMT-P (P van Paramedic)
Doorgaans zijn er meerdere varianten: W-EMT (W van Wilderness). De opleidingseisen varieren per staat, maar de minimumeisen en criteria zijn nationaal vastgelegd en worden ook centraal ge-examineerd. Dit leidt tot een nationale registratie bij de National Registry of Emergency Medical Technicians. Elke nationaal geregistreerde EMT draagt dan ook de voorvoegsel NR...NR-EMT-B bijvoorbeeld.


harold

  • Gast
Reactie #188 Gepost op: 25 mei 2004, 21:53:38
Ik denk dat zware verkeersongevallen btw naar verhouding vaker voorkomen dan hier in Nederland.
Bij gebrek aan flitspalen, fietspaden, beveiligde spoorovergangen, en niet te vergeten dronken bestuurders van zestien met een rijbewijs, roekeloos en agressief rijgedrag van de zuidelingen en enorm lange verlaten wegen op het platteland, gaat er wel mis dan kan worden tegengehouden door strenge snelheidscontroles.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #189 Gepost op: 25 mei 2004, 21:57:30
reactie op Harold , 88% van de snelheids controles in nederland hebben totaal niets met veiligheid te maken, zijn uitsluitend en alleen bedoeld om de staats kas te spekken

oeps, wordt peter boos, ben van het onderwerp afgeweken ;)
Nemo me impune lacessit