'Meer defibrillatoren in Hoornse buurten'
Gepubliceerd op 09 oktober 2009, 17:17
Laatst bijgewerkt op 09 oktober 2009, 17:19
HOORN -
CDA-raadslid Leny Molema vindt dat de gemeente Hoorn moet meedoen aan een project van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord om op buurtniveau defibrillatoren te plaatsen.
Dit project - 'burger-AED', is erop gericht een netwerk van defibrillatoren te realiseren zodat overal in de regio bij een hartinfarct altijd snel hulp geboden kan worden. ,,Bij een hartinfarct telt iedere minuut'', aldus Molema die zich al lange tijd inspant om op zoveel mogelijk plaatsen in Hoorn defibrillatoren te krijgen.
Eerder vroeg ze de gemeente al om defibrillatoren in openbare gebouwen te laten plaatsen en dat is inmiddels gebeurd. Ook de wijkcentra zijn van defibrillatoren voorzien.
Molema wil nu weten in hoeverre het college bereid is te participeren in het project van de Veiligheidsregio.
bron: NHD.nl
volgens de site (en mijn informatie) heeft Hoorn al aangegeven mee te gaan doen met het project burgeraed.....
mijn informatie is een mail van een gemeente-ambtenaar die de vraag aan de ehbo-verenigingen heeft gedaan om ook te participeren in dit project.
verder heb ik hierover contact gehad met de directeur ambulancezorg in NHN..
Peter