AED-alert/ Burger AED - meldkamer procedure's e.d.

Auteur Topic: AED-alert/ Burger AED - meldkamer procedure's e.d.  (gelezen 23446 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #40 Gepost op: 27 december 2009, 00:04:43
Wat is een cellbroadcast precies als ik vragen mag?

Wat weerhoudt je om het even in Google in te tikken? De eerste de beste hit is deze :

http://www.cb-diensten.nl


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #41 Gepost op: 27 december 2009, 13:41:50
Je betaald nou toch niet voor een smsje dat je ontvangt van AED alert neem ik aan? :| Geweldige service trouwens kan het alleen nergens op m'n mobieltje vinden...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #42 Gepost op: 27 december 2009, 13:48:12
Je betaald nou toch niet voor een smsje dat je ontvangt van AED alert neem ik aan? :| Geweldige service trouwens kan het alleen nergens op m'n mobieltje vinden...

Je haalt nu 2 dingen door elkaar. Om een SMS te ontvangen kun je in je telefoon zoeken wat je wilt, maar daarvoor moet je logischerwijs aangemeld zijn bij een dergelijke dienst omdat die dienst niet aan jouw instellingen kunt zien of je hun berichten wilt ontvangen. CB (Cell Broadcasting) moet je wel aanzetten in je telefoon, dat zijn berichten die door elke mast worden verzonden. In je telefoon kun je de ontvangst hiervan dan aan/uit zetten, maar dat wordt ook uitgelegd op de website die ik noemde. AED-alert gaat echter niet via CB, dus die vlieger gaat helaas niet op...


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #43 Gepost op: 27 december 2009, 21:16:06
Als ik op www.burgeraed.nl kijk ga ik er van uit dat dit project alleen in Noord-Holland Noord wordt uitgevoerd

Ik meen geconstateerd te hebben dat het ook in ZH (ridderkerk) is.
Hier is kort geleden een AED Unit langs de weg opgesteld met een viertal naam/adres bordjes erop, deze mensen hebben de sleutel van de kast en weten ook hoe deze te bedienen.

Verder hoor ik steeds vaker dat er bij bedrijven ook uitleg gegeven wordt over gebruik van de AED. Zelf sta ik er ook op voor eind januari.
Deze uitleg die niet tot de zg BHV'ers alleen wordt gegeven kan er toe bijdragen dat er in meerdere gemeentes in Nederland hetzelfde initiatief uitgevoerd kan worden waardoor de instructie kosten voor burgers niet altijd voor rekening komen van de kleinere gemeentes, wat voor deze gemeentes dan ook een mogelijkheid creeert om hier het Burger Aed Alert in te gaan voeren.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #44 Gepost op: 23 april 2010, 10:45:31
Ik ben wel benieuwd hoe de infrastructuur op de Ambulancemeldkamers loopt voor AED Alert en AED locator..

Is er een koppeling met GIS, of moeten ze op een aparte website een adres invoeren waar door er een SMS gateway actief wordt..

Wie kan er iets zinvols over roepen.. Komen er voor meldkamers nu stevige investeringen bij.. of is het een extra instelling in GIS, waarbij er via internet iets gecommuniceerd word naar de infrastructuur de SMS/AED Alert operators..

Of staat er op de Meldkamer een eigen SMS-Gateway.. Wie kan enige helderheid geven..


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #45 Gepost op: 24 april 2010, 21:31:17
Ik heb geen idee of RAVAA iets doet met AED Alert/Locator, in Aalsmeer eo loopt wel een AED project, maar dat is met gesponsorde P2000 pagers en een heel aantal 24/7 bereikbare AED's op sleutelpositie's, met een erbij geschreven dekkingsplan.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Reactie #46 Gepost op: 7 augustus 2010, 22:44:45
Ik ben wel benieuwd hoe de infrastructuur op de Ambulancemeldkamers loopt voor AED Alert en AED locator..

Is er een koppeling met GIS, of moeten ze op een aparte website een adres invoeren waar door er een SMS gateway actief wordt..

Wie kan er iets zinvols over roepen.. Komen er voor meldkamers nu stevige investeringen bij.. of is het een extra instelling in GIS, waarbij er via internet iets gecommuniceerd word naar de infrastructuur de SMS/AED Alert operators..

Of staat er op de Meldkamer een eigen SMS-Gateway.. Wie kan enige helderheid geven..

Op de MKA GLZ is het zo dat tot voor kort er een website van AED alert altijd open stond om een melding in te geven.

Tegenwoordig is het zo dat als de meldingsklassificatie reanimatie in GMS word ingevoer, je de keus hebt om de brandweer AED units te pagen via P2000, dit gaat via een extra button die dan verschijnt, dit doe je soms niet omdat je bijvoorbeeld al meteen eenheid ter plaatse bent, en dan blijkt het om een reanimatie te gaan, ook kun  je via de IV+ button het EAD alert voor het publiek uitsturen, het kan dus allemaal via GMS.

Groet
D


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #47 Gepost op: 7 augustus 2010, 23:56:18
Actieve 112-meldkamers AED-Alert:

Alkmaar (Veiligheidsregio Noord-Holland-Noord)
Apeldoorn(Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland)
Arnhem (Veiligheidsregio Gelderland Midden)
Den Bosch (Veiligheidsregio Brabant Noord)
Den Haag (Veiligheidsregio Haaglanden)
Eindhoven (Veiligheidsregio Zuid-Oost Brabant)
Hengelo (Veiligheidsregio Twente)
Maastricht (Veiligheidsregio Limburg Zuid)
Nijmegen (Veiligheidsregio Gelderland Zuid)
Tilburg (Veiligheidsregio Midden- en West Brabant)
Venlo (Veiligheidsregio Limburg Noord)

http://www.aed-alert.nl
En o.a. IJsselland en Drenthe gebruiken AED-locator.
Al met al een stuk of 14 regio's met een AED-alert of iets soortgelijks?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #48 Gepost op: 16 oktober 2010, 00:48:19
Twente was, zover ik weet, de 1e regio. Veiligheidsregio NHN doet idd ook mee, maar nog lang niet alle gemeenten die bij deze meldkamer horen hebben zich aangesloten.

n Hoorn hebben we sinds 1 juli BurgerAED. Tot en met augustus hebben we 8 reanimaties gehad, maand september geen een en in oktober is er tot nu toe 1 alert geweest.

Wat ik me nog wel afvraag of wanneer er een reanimatie wordt gemeld er standaard een alert uitgaat of dat dit ter beoordeling van de centralist is. Op P2000 namelijk wel een keer een reanimatie voorbij zien komen, maar er is geen alert uitgegaan. De hulpdiensten waren niet ter plaatse op het moment dat de 1e melding " reanimatie'  kwam. Wat kunnen nog meer reden zijn om geen alert af te geven (uitgezonderd uiteraard trauma en kinderreanimaties)?

NB. Burgeraed-hoorn.hyves.nl geeft wat meer info over het project in Hoorn.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #49 Gepost op: 18 oktober 2010, 12:40:40
Wat ik me nog wel afvraag of wanneer er een reanimatie wordt gemeld er standaard een alert uitgaat of dat dit ter beoordeling van de centralist is. Op P2000 namelijk wel een keer een reanimatie voorbij zien komen, maar er is geen alert uitgegaan. De hulpdiensten waren niet ter plaatse op het moment dat de 1e melding " reanimatie'  kwam. Wat kunnen nog meer reden zijn om geen alert af te geven (uitgezonderd uiteraard trauma en kinderreanimaties)?

Was je tijdens de melding binnen de gewenste straal om het alert te ontvangen?