AED-alert/ Burger AED - meldkamer procedure's e.d.

Auteur Topic: AED-alert/ Burger AED - meldkamer procedure's e.d.  (gelezen 23442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #80 Gepost op: 19 april 2011, 19:08:01
Bij een AED sms krijgen mensen de oproep om eerst een AED te gaan halen alvorens naar het slachoffer te gaan
Bij een Reanimatie sms worden ze direct naar het so gestuurd om te gaan reanimeren.

Deze smsjes worden verstuurd naar verschillende personen in de omgeving van de reanimatie.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #81 Gepost op: 19 april 2011, 19:18:34
Ik dacht dat de intentie van al deze initiatieven was: zsm iemand die kan pompen liefst met een klapapparaat, ter plaatse. Maar ook hier gelden inmiddels ''toelatingseisen''?  :o


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #82 Gepost op: 19 april 2011, 19:25:19
De enige toelatingseisen die ik kan verzinnen zijn het hebben van een geldig ehbo diploma? Meer wordt er iig niet van je gevraagd (ja, je woon en werk locatie).


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #83 Gepost op: 19 april 2011, 19:29:33
Nee er worden hier simpelweg een aantal cirkels om het slachtoffer getrokken en om de AED's in de buurt. Zit jij in de AED cirkel dan krijg je de sms dat je de AED moet gaan halen en naar het slachtoffer moet gaan. Zit je dicht in de buurt van het slachtoffer en niet in de buurt van een AED dan krijg je een SMSje dat je moet gaan reanimeren. Overigens wordt er bij de registratie van AED alert hier in NHN wel gevraagt om je opleidingsinstituut maar ze kunnen dit in principe niet echt controleren.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #84 Gepost op: 19 april 2011, 19:30:54
Nee er worden hier simpelweg een aantal cirkels om het slachtoffer getrokken en om de AED's in de buurt. Zit jij in de AED cirkel dan krijg je de sms dat je de AED moet gaan halen en naar het slachtoffer moet gaan. Zit je dicht in de buurt van het slachtoffer en niet in de buurt van een AED dan krijg je een SMSje dat je moet gaan reanimeren.

Dus hier wordt wel gealarmeerd via dezelfde organisatie?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #85 Gepost op: 19 april 2011, 19:44:54
ja, zowel de smsjes om te starten met reanimeren en de smsjes om eerst een aed te halen worden via het zelfde systeem gestuurd. Dit gebeurt direct van uit de 112 meldkamer bij het binnenkomen van een reanimatie melding.
Op de site's van de organisaties is meer informatie te vinden en zal het je misschien een stuk duidelijker worden. Zie bijvoorbeeld www.aed-alert.nl en www.burgeraed.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #86 Gepost op: 19 april 2011, 19:46:49
Dat bedoel ik. 2 sites, waarom? Verwarring alom.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #87 Gepost op: 20 april 2011, 12:47:29
Ik denk dat dat gewoon het feit marktwerking is? Het zijn verschillende bedrijven die dezelfde diensten aanbieden.
Net zoals bij de NS, syntus, arriva enz.


Hertog Jan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #88 Gepost op: 20 april 2011, 17:50:44
Dat bedoel ik. 2 sites, waarom? Verwarring alom.

www.burgeraed.nl
Project Burger AED is een initiatief van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (VR NHN) en maakt gebruik van aed-alert.nl.

www.aed-alert.nl
AED-Alert is het systeem dat door de meldkamers in Nederland gebruikt kan worden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #89 Gepost op: 20 april 2011, 19:37:07
Aha, e.e.a. is me duidelijk, waarvoor dank!